In de richtlijnen (voor een kind van 6 mnd) van mijn cb staat het volgende: in totaal geef je 3 (pap)flessen van 200-210 cc, een portie fruit en een groentenhap met daarna een fles van 100 cc (met 7 maanden vervang je die fles door yoghurt). mijn vraag is of dat wel goed is om direct na de groenten er een fles achteraan te geven..dacht gelezen te hebben dat dan de vitaminen/groenten niet goed worden opgenomen..
Ik geef een kwartiertje na de groentenhap ook altijd een klein flesje melk, staat ook in de voedingsfolder die ik heb.... ik heb er nooit over nagedacht of dat consequenties heeft voor de vitaminenopname. Ik lees nieuwsgierig mee...
ik heb het aan het begin wel gedaan. Maar nu heb ik het losgekoppeld. Rick krijgt rond 18.00 uur a 18.30 groente en dan rond 20.00 zijn laatste (pap)fles.
Geven jullie dan 200 gr. groente of meer? En geven jullie dan 3 flessen van 210/7 of niet? Waarvan 1 pap? Ik hoor het graag want ik zit met dezelfde vragen. Fleur eet namelijk bijna 200 gr, zo'n heel portje en die 100cc melk wil ze wel daarna maar volgens mij heeft ze dan echt te veel. Probleem is dat ze alles eet/drinkt wat ze aangeboden krijgt. Groetjes, M
ik had bijna dezelfde vraag gesteld als marijntje, maar op de een of andere manier is die verdwenen. ik geef in een klein aventflesje ongeveer 60-70 ml fruit (ik denk dat dit ongeveer de helft van een klein potje is) en hetzelfde aan groenten. ik denk dat dit te weinig is en ben benieuwd wat jullie aan groenten en aan fruit aan jullie kindjes van ongeveer 6 maanden geven.
Jelle at met 6 maanden een heel potje fruit van 125 gr en een heel potje groente van 125 gr. Zo gauw jelle 6 mnd potjes mocht zat hij in een mum van tijd op 200 gr fruit en 200 groente. Jelle heeft nooit melk gehad na zijn fruit of groente. Er heeft altijd minstens een uur tussen gezeten. Anders donk hij de fles toch niet leeg. Even een tussendoor vraagje... Gaat Rick dan na zijn groente naar bed,of hou je hem op tot 20.00? Of maak je hem dan wakker? Jelle gaat om 18.30 in bad, daarna een flesje en dan door naar bed. Het nadeel hiervan is dat hij vaak 's ochtends dan al heel vroeg wakker word voor de ochtend fles.. En dan bedoel ik 4.00.. Hij krijgt nu alweer een tijdje een papfles om 23.00 en op zich vind ik het niet erg om die te geven, maar dat kan toch ook niet blijven duren? Of wel?
Fleur zit nu op 150 gr. fruit en 150 gr. groente maar gaat wel richting de 200 gr. Ik voer het langzaam op. Ik ga er van uit dat die 1/2 fles na de groente vanaf 7 maanden een beetje yoghurt wordt. Toen ik vertelde dat ze 125 gr. fruit en groente at (een paar weken geleden) aan het CB zei ze dat ik meer mocht aanbieden dus zodoende. Een kindje mag maximaal 3 stuks fruit per dag, dus volgens mij 200 gr. zo ongeveer...zou niet direct 3 hele grote peren geven bijvoorbeeld. Het verschilt toch per kindje. M
Louise vindt fruit niet echt geweldig... ze eet meestal maar een paar hapjes.. alhoewel er deze week verbetering in begint te komen. Groente eet ze nu ongeveer 100 gram en dat gaat erg goed, dus ik denk dat ze binnenkort wel aan het dubbele zit (heel potje). @Ise; begrijp ik nou uit jouw post dat je fruit en groente uit een flesje geeft?
Ik vroeg me ook al af hoe ik me dat voor moest stellen.. Ik had bedacht dat ze het flesje gebruikt om de hoeveelheid mee af te meten..
Hihi ja dat had ik ook bedacht maar omdat ze zo specifiek schrijft "ik geef in een klein aventflesje..." Jij vroeg trouwens aan pinkpuma hoe ze dat met Rick doet, maar ik doe hetzelfde met Louise, zij blijft na het groentehapje gewoon wakker en meestal dus tussen 8 en 9 haar laatste papfles. Meestal slaapt ze dan tot een uur of 8-9 de volgende ochtend.
Het probleem met Jelle is dat hij om 19.00 echt moe is.. Hij redt het echter dan niet tot de volgende ochtend op een papfles om 19.00... Nu met de papfles om 23.00 slaapt hij tot 7.00 en gaat daarna weer terug tot 9.45... Ook wa voor te zeggen...
Louise is soms tegen 7 uur ook helemaal op, dan begint ze te jammeren en te vechten tegen haar slaap. Zodra ik dat merk, ga ik gewoon haar flesje maken en dan naar bed, dan slaapt ze tot dezelfde tijd door. Helaas werkt dat dus niet voor jelle Hoeveel slaapjes doet Jelle verder overdag?
o haha, nee ik maak meestal de hapjes zelf en het restje vries ik in. dat verwarm ik dan weer in een flesje en dan lepel ik het daaruit. maar daardoor weet ik ongeveer hoeveel ik geef..
Wij geven om 18.00 groenten. Meestal een heel potje en dan krijgt hij sinds 2 weken ook nog twee eetlepels kwark. Tussen 19.00 en 19.30 krijgt hij dan nog een fles. Maar sinds hij kwark eet drinkt hij daar bijna niks meer van.
Jelle doet meestal 3 slaapjes overdag, 10.30/11.30, 13.30/15.00 en van 16.15/17.00. Die laatste soms ook niet, ligt er een beetje aan hoe laat hij wakker word van zijn middag slaapje. Op de een of andere manier wil hij overdag gewoon niet meer slapen, maar daar staat tegenover dat hij van 19.00 to 9.30 door slaapt als ik hem de kans geef. (Wel een flesje om 23.00 en 7.00) De laatste paar dagen haal ik hem om 8.30 uit bed, omdat anders de rest van zijn slapjes zo ongelukkig uit komen. Jelle is meer van de powernaps... Na 20 minuten heeft hij het eigenljk wel gezien in bed, en wil hij eruit... Na een paar keer op en neer lopen, slaapt hij dan meestal wel weer... Oh. sorry aan de TS... Ik neem zomaar je topic over... Was niet mijn bedoeling hoor!
Hallo Hier in BE mag je al vanaf 4m starten met vaste voeding en vanaf 6m komt daar vis en vlees bij. Is zo raar dat het anders is bij jullie in NL.
De WHO adviseert voor de hele wereld om tot 6 maanden niets anders dan melk te geven, en daarna pas met groente en fruit te beginnen. Het verbaast me altijd dat een modern land als Belgiƫ die internationale richtlijnen niet doorgeeft. Vlees kregen ze hier na hun verjaardag.