Het hoort er allemaal bij, ik weet het. Maar ben nu toch wel lichtelijk gefrustreerd. Heb net heerlijk staan koken voor mijn kleine prinsje. Lekkere aardappeltjes met een stukje vlees en rode kool. Maar je raad het al, meneer moet er niks van weten. Dit gaat al een paar dagen zo. Maar nu zit ik een beetje in dubio, want moet ik nou consequent zijn en hem dan geen eten geven als hij het niet wil (dan gaat hij dus met een lege maag naar bed). Of moet ik hem dan toch wat anders geven? Ik vind met een lege maag naar bed echt zielig, maar aan de andere kant denk ik dat wanneer hij elke keer wat anders krijgt wanneer hij zijn eten niet wil dat hij dit soort geintjes dus elke dag gaat uithalen. Wat doen jullie als jullie kindje niet wil eten? Ps. Heb het eten nu even weg gezet en ga het zo nog even weer proberen. De aanhouder wint.....(hoop ik)
hier word het eten weggezet wanneer : hij gaat spelen met het eten. wanneer hij gaat gooien met het eten. wanneer hij het eten blijft wegduwen. op een gegevent moment wou hij helemaal niet meer, en ik nam dus niet eens meer de moeite om de tafel te dekken voor meneer. hij moest maar gewoon stil op de bank zitten terwijl papa en mama gingen eten. hij wil niet eten... oke dan niet, maar er word tijdens het eten niet gespeeld of tv gekeken dus hij op dat moment ook niet. na 10 minuten op de bank zitten zonder te kunnen spelen of tv te kijken vond meneer dat hij toch maar beter mee kon eten .
niks. zo weinig mogelijk ophef over maken. het is namelijk een strijdt die je toch niet wint. zo blijft met gezellig aan tafel. als wij klaar zijn of als hij gaat gooien met zijn eten gaat het bordje weg en komt er fruit of een toetje voor in de plaats. beiden gaan er wel grif in. het gaat vanzelf over over een tijdje of over een lange tijd. hij moet wel aan tafel komen en ook aan tafel blijven. dat vind ik een fatsoensnorm hij krijgt daarin geen uitzondering omdat hij weigerd zijn avondeten op te eten. we doen verder gewoon of onze neus bloed en proberen het gezellig te houden en dat lukt meestal heel goed.. het is mijn derde kind dus ik maak er niet zo poeha meer over, ik ken het ondertussen wel. mijn middelste heeft 10 jaar lang moeilijk gedaan en niet zo'n beetje ook. tot bijna uitdrogen aantoe. inmiddels is hij 14 en eet als een bootwerker. je krijgt het bijna niet meer aangesleept onderhand en met drinken en water net zo.
hier mag hij trouwens wel nog een banaan eten wanneer hij naar bed gaat, (wanneer hij echt niet heeft gegeten.)
Op het moment gaat het hier ook al 2 weken zo, en dan bij beide zoons. Alles wat ze voorheen op aten willen ze nu helemaal niet meer. Word er gek van. Overdag krijg ik er met moeite een broodje in. Nu is het wel zo dat 1 van mijn zoons bijna 4 weken in het ziekenhuis heeft gelegen, hij at daar ook zo slecht. Mijn andere zoon begint er ook ineens mee. Nu ook nog eens diarree erbij, dus het gaat lekker allemaal. Wij dwingen niks af, ook al doen we dat wel dan gaat er nog niks in. En we willen er geen strijd van maken. Ze gaan vast vanzelf wel weer eens eten. Ik baal alleen wel omdat mijn zoontje in het ziekenhuis al flink was afgevallen en dat zet thuis nu ook door. Hij begint echt mager te worden.
negeren (moeilijk frustreerde ons ook dat ze niets at) maaltijden op vaste tijden houden en 1 keer aanbieden wilt ze niet, simpel pech heeft bij ons 1,5 wk geduurd (hoort bij sprong?) en toen heeft ze t opgegeven
Maar krijgen jullie kindjes dan helemaal niks meer voordat ze op bed gaan? En ja een toetje of fruit als ze niks willen eten zou ik kunnen doen natuurlijk. Maar dan heb ik het gevoel dat ik hem beloon.
Nee ze krijgen hier niks anders, ze willen ook niks. Mijn man zei van de week ook al dat het hem verbaasd dat ze s'nachts niet wakker worden van de honger
wij hebben wel gewoon toetje aangeboden ze moeten toch dr melk binnen krijgen maar ook hiervan weigerde ze vaak verder geen eten meer aangeboden voor t naar bed gaan etenstijd is etenstijd
Hier hetzelfde hoor. Ze eet al maanden soms wel, soms niet....Als ik aan het koken ben is het ´Eten, eten!!!´ en dan staat het voor d´r en dan neemt ze één hap en zegt ze ´klaar´! Ze krijgt wel altijd een bakje yoghurt als toetje, ongeacht hoeveel ze eet. Ze groeit goed en eet overdag prima haar brood en fruit op. Komt vanzelf wel goed.
mijn zoon wordt volgende maand 2 en eet al 2 maanden geen avondeten. ( behalve nassi of pannekoeken ) hij krijgt een stukje fruit en een bodempje toetje en een multivitamine tabletje en voor het naar bed gaan een fles peutergroeimelk en slaapt er 12 uur op en dan de volgende ochtend gewoon weer lekker zijn ontbijt.
hier eet hij al maanden slecht! de ene keer wel een normale portie maar veel al 3 hapjes en dan vind hij het klaar. ik kan dan dwingen maar dan gaat hij het uitspugen. hij krijgt dan ook niets anders en mag niet van tafel.
tis trouwens niet alleen zijn avond eten maar echt alles krijg er met moeite 1,5 snee brood in en 2 mandarijnen verder echt niets
Wij bieden zeker geen toetje aan, toetje word hier heel af en toe gegeten en is dus echt een verwennerij. Misschien streng,maar als een kind echt honger heeft dan eet deze gewoon het avond eten wel op.
Levi zit ook volop in de fase dat hij zijn avondeten niet wilt,prima dan eet hij dus niets. In het begin gaf ik hem dan een droge boterham maar op een gegeven moment ging hij al om een broodje vragen voor het eten op tafel stond. ben daar toen dus mee gestopt.
hier beperkt het zich nog alleen tot het warme eten. maar ik weet dat dat een kwestie van tijd is. ik vind eht wel frappant dat alle kleintjes zich in min of meer dezelfde fases ontwikkelen, ookal kennen ze elkaar niet en kunnen ze het onmogelijk afgesproken hebben toch doen baby's en peuters en kleuters op gezette tijden allemaal ongeveer dezelfde dingen. ik vind dat echt fasinerend en ook een vorodeel van de huidige tijd met de pc. toen mijn oudste 2 klein waren dacht ik echt dat het aan mij lag en wat heb ik me rot en mislukt gevoeld in die tijd dat ze dwars waren en niet wilde eten of zich op de grond gooiden als ze iets niet wilden. inmiddels weet ik beter, dankzij de pc.
bij ons is toetje een onderdeel van het aan de 300 cc melkprodukten komen. we "straffen" dus niet middels het toetje. (het heeft toch geen zin ook trouwens)