Soep en bestek?

Discussion in 'Voeding' started by Inez01, Oct 17, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

Jul 4, 2008
    1,009
    0
    0
    Ik zag in de Opperdepop een recept voor een soep staan en wil dit wel een keer maken, echter mijn zoontje wil niet geholpen worden met eten. Hij wil alles zelf doen, met zo'n gevulde soep is dat toch vrij lastig. Hij kan hooguit wat groente eruit pakken, maar dan is het wel op.

De soep in een beker doen en laten drinken kan wellicht voor een paar slokjes, maar niet voor een hele maaltijd.

Mijn vraag is: wanneer gaven jullie voor het eerst soep en hoe?

Tweede waar ik nieuwsgierig naar ben: vanaf wanneer leerden jullie je kindje aan om met een bestekje te eten. Dus lepeltje en vorkje ( mesje komt later wel).

2. binnabinna

binnabinna VIP lid

Dec 19, 2007
    10,027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Eigelijk vanaf het begin. ze eet nu met een vork en lepel

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Hoe oud is je kleine?

Mijn zoontje was 11/12 maanden toen hij begon te weigeren gevoerd te worden. Best nog lastig. Wel gelijk een lepel aangeboden. Hij at dan vooral met zijn handen. Maar al vrij snel begon hij ook de lepel te gebruiken. Eerst onhandig, maar steeds beter.

Wat dikkere (tomaten)soep gaven we met brood erin. Dan kon hij die stukjes eruit vissen, of brood los in de hand om te dippen. Vond hij heerlijk. En de groente kan ook best met de vingers. En de rest gewoon drinken. Dus eigenlijk gewoon wat aan laten modderen. En voor nood een portie makkelijk eten achter de hand ;)

Maar hoe handig dat gaat ligt een beetje aan de leeftijd/motoriek.

4. pim

pim Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    3,970
    0
    36
    Nijmegen
    Emme is nu bijna drie en nu pas eet ze echt met mes en vork / lepel en vork.

Soep eet ze sinds een paar maanden ook pas echt zoals het hoort.

Pim

5. ikke1981

ikke1981 VIP lid

Apr 14, 2006
    13,689
    0
    0
    Den Haag
    HIer word al een geruime tijd met de lepel of vork gegeten
    Met de soep doe ik er wat brood in, zodat het wat dikker word, makkelijker eten, en dan losse stukje brood om te dippen, zo krijgt hij ook het vocht binnen. Werkt erg goed

Share This Page