7 maanden en al 2 boterhammen ?

Discussie in 'Voeding' gestart door kleintje88, 11 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Wij hebben een vrije goede eter die vanaf de 6 maanden al een hele boterham eet....
    Nu krijst ze na 1 boterham alles bij elkaar! eerst deed ik een fles van 150 + 5 na een half uur geven maar dat is nu niet meer haalbaar omdat ze na de 1e boterham zo begint te krijsen om meer!
    Of het echt honger is weet ik niet, ze kan ook gewoon zonder boterham *als we b.v op pad zijn * en dan krijgt ze een fles van 180 + 6 maar 1 ding is wel duidelijk: ze vind die boterham gewoon erg lekker!
    Nu geef ik vaak meteen de fles er achteraan maar mijn ouders hebben haar weleens een 2de boterham gegeven en die ging ook gewoon op :O + daarna nog een flesje van 150 + 5 !
    Nu is het niet dat ze het niet van mij mag maar ik ben zo bang dat ze misschien te dik gaat worden daardoor ?

Dus mogen ze eigenlijk al 2 boterhammen bij 7 maanden ?
    Overigens vind ze het ook prima als ze 1 boterham krijgt en dan meteen de fles er achteraan (al begint ze na de fles soms ook nog te huilen, maar dan geef je de tut en dan is het goed ) alleen bij mijn ouders thuis schijnt ze daar dus geen genoegen mee te nemen?

Iemand een tip of advies ?

2. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Waar ik ook aan zit te denken: Ze krijgt nu licht bruin brood, dat gaat goed, zou ze ook volkoren mogen krijgen zodat ze misschien wat verzadigder is ?

3. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Lenn at er twee rond de 8 maanden.. eerst kreeg hij er idd één en dan een kleine fles erachteraan.. Op een gegeven moment weigerde hij de fles maar bleef wel huilen van de honger.. dus een tweede boterham gegeven en die ging vrijwel helemaal op.. Nu krijgt hij standaard 2 boterhammen tussen de middag en geen fles meer.. Wel krijgt hij vaak gewoon 2 met boter, zonder 'ongezonder' beleg.. af en toe (1x p/w ofzo) de tweede met pasta of jam o.i.d.

CB vond het geen probleem.. Als je kindje verder goed en gezond eet is er niks aan de hand, dik zal ze niet worden door die ene boterham extra..

4. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    als je 2 boterhammen ÉN een fles van 150cc geeft dan zal het misschien iets teveel van het goede zijn? maar als ze gewoon liever 2 boterhammen heeft ipv. 1 fles, dat is toch geen probleem?

5. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier mag ze gewoon onbeperkt brood eten. Soms is het een halve, soms 1, soms 2. Dat wisselt hier gewoon.
    Tot gisteren kreeg ze alleen boter op brood. Sinds gisteren appelstroop op 1 boterham, wil ze meer is het gewoon met boter.

6. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ja hoor, gewoon lekker geven als ze daar zin in heeft! Heerlijk toch, zo'n goede eter! Je zou met 7 maanden wel volkorenbrood kunnen geven, helemaal als bruin goed gaat. Let wel op groffe pitten en zaden enzo, die verteren nog niet.

7. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Nou ze heeft er net 2 op...
    1 met smeer wordt 1 met boter...

Maar dat kwam ook meer omdat ze vanmorgen zo moe was en lag te slapen ze heeft toen geen fruit gehad dus heb ik haar nu 2 boterhammen gegeven!
    Dit ging goed...

Zal haar nu ook nog een klein flesje (120 ofzo ) na geven anders heeft ze vandaag te weinig fles voeding...

8. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

22 jan 2009
    1.847
    0
    36
    Hier hetzelfde. Ook met gemak 2 boterhammen met alleen boter, soms 1 met appelstroop maar het maakt hem niets uit of er wat op zit of niet. Volgens mij als ik hem een derde geef eet hij het ook nog op. Ik geef hem nu 2 boterhammen en hij krijgt daar dan wat slappe thee bij.
    Ik gaf eerst ook nog een fles erbij maar ik vind dat eigenlijk wat te veel dan. Hij doet het hier nu ook prima op.

En te weinig flesvoeding kan toch niet? Of heb ik het nou mis?

9. zogelukkig

Ja, dat heb je mis! Tot een jaar heeft een dreumes 500cc zuivel nodig.

10. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

22 jan 2009
    1.847
    0
    36
    Okay wist ik niet. Maar dan krijgt mjin zoontje dus te weinig binnen. Hij krijgt nu 's ochtends nog een fles naast z'n boterham en 's middags dus 2 boterhammen en 's avonds nog een fles. Maar hij eet al heel veel moet ik hem dan minder brood en avondeten geven zodat hij aan die 500cc komt? Hij heeft trouwens kma dus yoghurt kan ik hem ook niet geven.

11. zogelukkig

Je zou 2,5 fles kunnen geven of een sojatoetje van 100ml?

In zuivel zitten andere bouwstoffen dan in brood zoals veel eiwitten die ze nodig hebben voor de groei en calcium voor sterke botten.

12. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

22 jan 2009
    1.847
    0
    36
    Soja mag hij ook nog niet. Dan kan ik idd 2,5 fles geven. Of ik geef hem 's middags 1 stukje brood zodat hij dan weer de fles erbij kan krijgen. Bedankt voor je antwoorden!

13. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

20 jul 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ergens op het internet gelezen dat als je kind minder dan 300 ml opvolgmelk binnenkrijgt dat je dan vitamine K moet geven, dus misschien dat je het op die manier op kunt lossen? Succes!

Deel Deze Pagina