Een beetje mee eten.

Discussie in 'Voeding' gestart door Vagans, 19 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vagans

Vagans Niet meer actief

Hoi dames.

Kwa eten gaat het hier vaak zo.

1/2 potje groenten (17:00)
    en dan als wij gaan eten (ongeveer 18:00) dan krijgt ze ook nog van wat wij hebben.

Dat kan van alles zijn, een prakje, erwtesoep maar ook een indisch rijst gerecht. Oja en een hapje van mn activiatoetje vind ze heerlijk!

Ik let natuurlijk wel op scherpte , en ik prak op mijn bord een gedeelte zonder jus. Ook sabbel ik eerst de ketjap van de kip af en ze knabbelt graag op een stukje kroepoek.

De hoeveelheid begint, ligt er ook aan of ik iets heb wat ze echt echt echt niet mag, maar verder ben ik niet zo moeilijk. Gemiddeld wel wat minder als dat halve potje.

Vlak voor het slapen gaan altijd nog de borst en de rest van de dag ook BV , fruit, en brood.

Doen meer mama's dat?, of ben ik nou zo super makkelijk? Of juist heel slecht bezig? (ik vind natuurlijk van niet maar miss zien jullie dit anders)

2. adi

adi Niet meer actief

Prima toch? Je laat haar kennis maken met heel veel verschillende smaken.

Alleen zou ik met kroepoek wachten tot na 1 jaar, daar zit enorm veel zout in.

3. samloes

samloes Actief lid

5 jan 2011
    485
    0
    0
    Noordwijk zh
    Ik doe het ook op die manier. Mijn meiden zijn ongeveer net zo oud en ik laat ze ook met alles mee eten. Alles proberen, als het inderdaad niet te heet of te zout is. Gister patat met kipnuggets gegeten. Patatje krijgen ze dan zonder zout en kipnuggets vinden ze ook lekker. Het zijn geen grote hoeveelheden, maar ze proeven vanalles.
    Ook heb ik gewoon de basis 's ochtend fles, tussendoortje, smiddags brood, beetje fruit, wat drinken, s avonds potje groente en vla en voor slapen nog een fles. Af en toe een koekje tussendoor.
    Zo heb ik het bij mij eerste 2 ook gedaan en die doen het prima, niet te dik en eten vrijwel alles.

4. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Ik doe het ook zo. Ik let natuurlijk wel op of het niet te zout of te pittig is maar als ze het niet lekker vindt spuugt ze het toch wel uit. Kroepoek heeft ze hier ook wel eens gegeten en ze vindt het heerlijk.

5. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Hier eet hij al vanaf 6 maanden mee met wat wij eten (vanaf 9 maanden helemaal volledig, maar wel zoutloos). Dus.. mij lijkt het prima (let wel op het zout).
    Overigens geen kipnuggets e.d.

6. samloes

samloes Actief lid

5 jan 2011
    485
    0
    0
    Noordwijk zh
    kipnuggets was om te proberen he, hadden ze nooit gehad en krijgen ze ook niet elke dag. ;)

7. Vagans

Vagans Niet meer actief

Kijk aan, ik ben niet de enige :)

Je hoort tegenwoordig gewoon zo vaak wat ze NIET mogen... Soms vind ik dat mensen wel een beetje Te voorzichtig zijn.

Maar iedereen doet het op zn eigen mannier en dat is natuurlijk altijd de beste :)

8. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Ik laat haar zvm meeeten van wat wij eten, máár, ik ben daardoor wel (nog :p) veel gezonder gaan koken.

Dus vooral veel groenten, of groentestoofs, zilvervliesrijst, volkorenpasta, bonen etc, en idd eten we sindsdien zoutloos en gooien evt. zout en peper er pas op ons bord bij.

We proberen het zoutere eten zoals kant en klare quiche, eten met "kruidenmixen" zoals nasimix (20% zout!), afhaaleten of uit eten wel echt te beperken tot 1x per week, en koken dan vaak nog wat groenten voor haar om vooraf te eten.

9. samloes

samloes Actief lid

5 jan 2011
    485
    0
    0
    Noordwijk zh
    Als je alles maar met mate doet, ja toch? Maar dat geldt voor ons volwassenen ook! hihi (teveel zout, te veel vet, te veel .... is voor niemand goed)

Ik kijk altijd naar hoe ik ben opgevoed, kom uit gezin met 7 kinderen en wij kregen eigenlijk ook al snel alles te eten. We zijn alle 7 hele gezonde mensen! Dus een keer een kroepoekje of patatje of kipnuggetje, waarom niet. Ze spugen de helft ook vaak nog uit.

10. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik zou niet weten waarom je het verkeerd zou doen?
    Hier eet meneer ook met de pot mee, vanaf zo vroeg mogelijk al.
    Ik ben net als Babel wel gezonder gaan koken. Daar profiteren we allemaal van ;).

11. Vagans

Vagans Niet meer actief

Tsja ik hoor ook om me heen, kids die na het jaar nog potjes eten. En aan de andere kant weer mensen die nooit zoutloos hebben gekookt.

Dus ja dag ja je ook denken... dan maar ergens halverwege ;)

Kwa tussendoortjes krijgt ze eigenlijk niks. Een enkele keer heeft ze is een soepstengel gehad en een keer een kruimel van een kaakje van mij, maar snoepen doen we hier nog niet aan.

12. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Mira eet ook 9 van de 10 keer mee wat wij eten.. Alleen let ik wel op met het zout (en scherpe kruiden).
    Als ik bijvoorbeeld soep maak, dan haal ik er voor haar eerst een kommetje uit en doe er dan voor ons zout bij.
    Maar voor de rest let ik nergens op hoor, ze eet gewoon lekker mee!

13. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Sinds dochterlief mee eet, kook ik ook gezonder. Deed ik op zich al wel hoor maar heel soms had ik nog wel eens zo'n pak wereldgerechten oid. Nu helemaal geen pakjes en zakjes meer en maak ik alles vers en zonder zout. Het is zo veel lekkerder. Als we uberhaubt al eten af halen, doen we dat alleen op de dagen dat dochterlief warm eet op het kdv.

14. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ja hier hetzelfde!

15. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Off topic: Bloemmm, kom je nog eens lekkere receptjes melden op het andere topic?

16. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Wij gaven vrijwel nooit potjes maar ik heb het eerste jaar wel zoveel mogelijk zoutloos voor hem gekookt. Aan het einde van zijn eerste jaar ben ik daar wat makkelijker mee geworden.

Ergens denk ik dat je zo snel mogelijk 'normaal' eten moet introduceren in plaats van de potjes omdat dat toch echt anders smaakt, en in de peutertijd willen de meesten toch slechter eten ineens? Als je dan ook nog ander voedsel gaat aanbieden denk ik dat dat niet zo goed gaat.
    Maar goed jouw kleine proeft volgens mij genoeg niet-potjes-eten :).

Tussendoortjes deed ik ook niet aan op die leeftijd. Tot groot ongenoegen van de familie :).
    Nu wel, hij krijgt 's middags wat diksap ofzo en meestal een kinderkoekje of iets anders lekkers (een keertje fristi ofzo).

17. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Offtopic; Ik ben er weer hoor, Mira was niet helemaal in een lekker humeurtje de afgelopen dagen en ik was ziek. Zie andere topic!

18. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi,

Hier eet ze ook gewoon met de pot mee. Sinds ze 1 is ben ik ook iets makkelijker met eten qua snoeperij en zout. Bijvoorbeeld een een keertje pasta met pastasaus uit een pak of een keer een koekje op een verjaardag ofzo. Een beetje zout of een keertje een beetje vet is echt niet zo erg. Zo heeft ze laatst met de verjaardag van mijn mams heerlijk een frikandel (de helft ofzo) zitten oppeuzelen (ze zag haar grote nicht van 2,5 dat doen, toen dacht ze, dat kan ik ook...:D)
    Maar, als ik weet dat ze iets 'ongezonds' gaat eten krijgt ze de rest van de dag geen andere gekke dingen. Zoals gister, bij mijn schoonouders, wist ik dat ze patatjes kreeg bij het avondeten. SM vroeg 's middags toen we er al waren of ze wat nibbits mocht, of een koekje? of anders een stuk worst? Nou niks van dat alles dus, patatjes zijn al genoeg. Beetje jammer dat ik me niet gerealiseerd had dat ze de patat gingen afhalen en er dus echt vet veel zout op zat:x Daar baalde ik wel van. Bij mijn eigen ouders heeft ze ook wel een keer patatjes op maar die bakken zelf en dus zonder zout... Moest eerst bij SM alle zout er een beetje afschrapen...

19. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Vet, als in gezonde vetten en olien zijn juist erg gezond en belangrijk voor opgroeiende kindjes. Lees ik hier altijd ;)

Zout daarentegen is gewoon erg ongezond voor de niertjes en de bloeddruk die kinderen in hun latere leeftijd ontwikkelen, zie bijvoorbeeld deze uitleg:

Kleine kinderen eten te zout | Gezondheid

en de andere linkjes onderaan.

20. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    hier eet ons meisje ook lekker mee, zout staat op tafel en word niet meegekookt. voor de pizza-dagen heb ik altijd een bakje pasta met groentesaus in de vriezer voor haar.

over een koekje of lange vinger doe ik niet al te spastisch, ze eet net zo lekker een stuk komkommer of paprika en drinkt net zo lekker water of thee als sap, dus een koekje schaadt niet, denk ik. wel met mate!

Deel Deze Pagina