Hallo, mijn mannetje krijgt sinds een weekje een halve banaan uit het vuistje. Hij vind dit heerlijk, en sikkelt hem tot het laatste kruimeltje op. Welke soorten fruit kan je nog meer zo geven? Appel is zo hard, mandarijn heeft die velletjes, iemand goeie tips?
Een goede rijpe mango is ook heel lekker. Appel en peer kun je ook eerst kort koken, worden ze wat zachter van.
Appel, peer in stukjes op een bordje, stukje plastic folie erover, paar sec. in magnetron, af laten koelen, dan zijn de stukjes heel zacht geworden.
Meloen gaat hier ook goed! Peer en banaan krijgt hij ook zo. Appel kan hij niet tegen dus die proberen we pas weer over een maandje. Druiven zijn trouwens ook goed! Even het velletje eraf en dan lekker happen! meer hebben wij nog niet gegeven aan fruit...behalve pruim...maar dat geven we als prutje. heb ik eigenlijk nog nooit in stukjes geprobeerd.
@saskia1979 Bedankt voor je goeie tip! Echt nog nooit van gehoord, maar werkt super! Ik heb weer allemaal nieuwe ideeen! Thanks!
Wat je ook kunt doen met de appel etc, maar wat bewerkelijker is is het stomen. Gewoon een klein vergietje boven een pan met kokend water hangen met de deksel erop. Zo blijven alle smaken en vitamines optimaal bewaard.