Fruit vraagje...

Discussie in 'Voeding' gestart door toet, 31 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miekie82

    miekie82 Fanatiek lid

    8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    pfffffffffffffff... wat een discussie. Laat iedereen lekker zelf bepalen wat hij/zij hun kindje geeft. De 1 met 4 en de ander met 6 maanden...Lekker zelf weten...En laten we elkaar nu vooral niet het gevoel geven dat de ander het verkeerd doet! Ieder doet wat haar het beste voor haar kindje lijkt!

    kus miek
     
  2. jolanda1976

    jolanda1976 Bekend lid

    29 dec 2006
    919
    0
    16
    Telemarketing
    Arnhem
    Ja,over die stukken wel ja,maar daar moest wel eerst aan vooraf gaan dat je beter vanaf 6 maanden kunt gaan beginnen.En DAAR werd niks over gevraagd!
     
  3. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Klopt, werd niet gevraagd, maar aangezien niet iedereen in Nederland op de hoogte is van de laatste wetenschappelijke inzichten is het toch beter dat even te vermelden. Wat iemand daar verder mee doet moet ze zelf weten.
    Ik zou het heel triest vinden als een moeder te vroeg begint omdat ze denkt dat dat hoort, en dat haar kindje er dan problemen mee zou krijgen.
     
  4. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    Je kan fruit gewoon zo geven. Harde fruitsoorten kun je even koken zodat ze wat zachter worden. Of b.v. het hart uit een stukje komkommer drukken dan kan je kindje het makkelijker vasthouden (als je je kindje zelf wilt laten eten)

    @Lina: idd vroeger ging het anders kregen kindjes veeeeel eerder bijvoeding. Ik sliep vroeger op de buik, maar dat doen we toch ook niet meer ? En kindjes los op de achterbank van de auto doen we toch ook niet meer ? Vroeg bijvoeding geven "omdat ze het vroeger ook zo deden" vind ik niet verstandig.
     
  5. taschke

    taschke Fanatiek lid

    24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    verkoopster ruitersportartikelen
    landen/ belgie
    Elena kreeg gewoon vanaf haar 4 maanden gepureerd fruit.Maar niet iedere dag want dat is te zuur ivm haar reflux.

    Nu krijgt ze soms ook eens gewoon stukken maar als ze als 10 uurtje fruit krijgt word ze vervelend omdat het niet snel genoeg gaat om te eten dus krijgt ze gewoon gepureerd fruit als 10 uurtje en dan in de loop van de dag soms eens een stuk fruit om aan te sabbelen.

    Die van Kind & gezin hebben mij zelf gezegd om met vaste voeding te beginnen op 4 maanden en de kinderarts ook.
    Ik heb nog nooit van een arts hier gehoord dat je moet wachten tot 6 maanden TENZIJ je kindje allergisch is/kan zijn.

    En is Nederland echt zo anders dan Belgie ivm vaste voeding?

    Toet:Gewoon even proberen en zien wat jou en je kindje het beste bevalt.
     
  6. almira

    almira Fanatiek lid

    30 okt 2006
    1.217
    0
    0
    Interieur verzorgster
    Babytown :D
    Ja gewoon ff proberen!
    Je weet zelf wat het beste is voor je kindje!
    De ene zegt 4 maanden en de andere 6 maanden, maar de moeder weet zelf wanneer je kleintje er behoefte aan heeft en aan toe is! Dus niet luisteren als mensen zeggen dat je moet wachten!
    Hier is mijn mannetje vandaag 4 maanden geworden en ik geef hem al 3 weken fruithapje! Ik wou morgen banaan gaan proberen.
     
  7. morgaine

    morgaine Bekend lid

    22 sep 2006
    894
    0
    0
    Arnhem
    Ik geef Norman alleen potjes, grote stukken fruit geven vind ik doodeng, zie nu al op tegen volgende maand als ik brood moet geven.
     
  8. Lina

    Lina Fanatiek lid

    23 aug 2005
    1.089
    0
    0
    Morgaine. Het is niet verplicht hoor om dan al brood te geven. Ik vond het heeeeeeeeeel eng. Glenn heeft nl 8 ademstilstanden gehad, en heb ook duidelijk gemaakt aan het CB dat ik het eng vind. Ik ben toen, op mijn tijd, brood gaan geven. Eerst hele kleine stukjes zonder korst.
    Wil wél zeggen: ze hebben een kokhalsreflex. Niet schrikken, Norman stikt niet. Dat ziet er nl anders uit.
     
  9. morgaine

    morgaine Bekend lid

    22 sep 2006
    894
    0
    0
    Arnhem
    Lina, das toevallig, ik had er laatst met mijn buurvrouw over. Ik heb Norman paar dagen geleden, met de pot mee laten eten, ik had het wel met de keukenmachine fijngemaakt. Het was broccoli met piepers en vlees. Het was wel fijn maar toch beetje korrelig maar wel lekker. En hij deed me toch een partij eng, ik dag dat ie stikte. Omdat het droog was ofzo maar ja dat was dus niet zo.
    Wanneer gaat die kokhalsreflex weg?
     
  10. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.176
    6.711
    113
    Over 25 jaar is er weer een ander onderzoek dat weer iets anders uitwijst.

    Onderzoeken zijn ook niet altijd 100%

    Wat zeiden ze vroeger ook alweer over eieren? Maar 1 per dag, anders was het niet goed. Daar zijn ze ook weer op terug gekomen.
    Zo zullen er wel meer dingen zijn.

    On Topic:

    Ik zou het pureren onder de 6 maanden. Boven de 6 maanden zou ik de rapleymethode toepassen.
     
  11. stranger

    stranger Fanatiek lid

    28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    @ Morgaine: hier was het na een paar weken weg. In eerste instantie vond ik het ook dood- en doodeng, maar als ik er goed naar keek viel het reuzemee. Stuk was in no time weer voor in de mond (of op de grond ;)). Terwijl als hij zich in de melk verslikt het veel langer duurt met hoesten en dergelijke.
     
  12. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Meestal verdwijnt de kokhalsreflex naar verder achter in de keel (zoals bij ons) als kinderen 6 maanden zijn. Soms wat later.
    De kokhalsreflex wordt doorgaans gezien als indicator voor het toe zijn aan bijvoeding.
     
  13. morgaine

    morgaine Bekend lid

    22 sep 2006
    894
    0
    0
    Arnhem
    Ja maar waarom doen ze dat dan? Het lijkt net als hij stikt, zo eng.
    En waarom doet hij dat niet met potjes voeding? Omdat dat gladder is?
    Pfff mijn andere 2 kinderen hebben dat nog nooit gedaan
     
  14. Niki

    Niki Fanatiek lid

    13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    Ik wil hier toch ff op reageren!
    Iedere moeder probeert toch hetgeen wat ze denkt dat goed voor haar kindje is. Natuurlijk heb WEL info opgezocht en de site van voedingscentrum.nl LIJKT mij een erg betrouwbare website.... Hier staat op dat je vanaf 4 maanden MAG bijvoeden, dus dat heb ik gedaan. En wat betreft dat meelopen, natuurlijk vraag je ook advies aan andere moeders ook op dit forum, dus als jij ergens een vraag stelt en je krijgt advies waar je vervolgens mee aan de slag gaat dan loop je dus mee?
    Dat lijkt me een beetje krom gedacht, hoor... maar 't kan aan mij liggen...
    Jij schildert me nu dus af als een meelopende moeder die niet nadenkt, beetje flauw....!

    Groetjes Niki
     
  15. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ja, doordat het sufgepureerd is. Eigenlijk houd je de reflexen van je kind voor de gek met eten dat zo dun gepureerd is dat het op melk gaat lijken. Ze hebben een ingebouwd veiligheidsmechanisme om alles wat geen melk is tegen te houden. Met puree omzeil je dat veiligheidsmechanisme.
     

Deel Deze Pagina