Onze dochter at tot een maand of 2 geleden altijd prima haar fruit. Maar opeens is ze hiermee gestopt en ik snap niet waarom. Alleen banaan wil ze af en toe nog wel wat van, maar ook niet een hele. Ik heb het al op allerlei manieren aangeboden: in stukken, geprakt, als smoothie, door de yoghurt, als broodbeleg. Ook al gevarieerd in soorten. Ze wil het gewoon niet, spuugt het gewoon weer uit. Groenten eet ze wel perfect, vist zelfs de groente als eerste van haar bord..Ik snap er niks van. Eerst dacht ik: ach, een fase, het gaat wel weer over. Maar het duurt nu wel erg lang en ik maak me zorgen of ze alles wel binnenkrijgt. Nog tips?
Hoi Roan. Heb je ook al een ordinair potje geprobeerd? Onze man is net zo oud als baby N en wil ook zijn fruit alleen uit een potje. We mengen een half potje met stukjes vers. Dat voeren we hem en dan eet hij het wel.
Is een fase. Mijn dochter heeft het ook gehad op verschillende leeftijden. Heb je alle soorten fruit al geprobeerd? Maar echt alle soorten (die nu verkrijgbaar zijn natuurlijk?) Mijn dochter eet namelijk fruit in 'fases'. Zo heeft ze een kiwifase, dan opeens een perzikfase, een pruimfase, een aardbeienfase... we blijven alles aanbieden, maar ze eet van die bepaalde soort dan gewoon veel meer. Verder kan je het gebrek aan fruit een beetje opvangen met groente (komkommer, kerstomaatjes), ook heel gezond! Of gedroogd fruit. Ik zou in ieder geval niet met potjes beginnen. Als je echt bezorgd bent of ze haar fruit wel binnenkrijgt en bovenstaande tips werken niet kan je bijv. een knijpfruitje van Zonnatura proberen. Dat is hier altijd een groot succes.
denk ook een fase, alhoewel die hier wel lang duurt nu eet het liefst iedere dag 2 bananen en heel soms een appel
Mijn dochter had het ook vanaf 11 maanden. Het heeft zeker een half jaar geduurd. Het enige dat ze wel at waren de knijpfruitjes van Goodies, dus die kreeg ze elke dag.