Fruit weigeren / uitspugen

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door misty1984, 22 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Hallo,

Mijn dochter van 15 maanden lustte voorheen graag fruit. Tegenwoordig, sinds dat ze wen maand of 13 ia, heeft ze nog maar weinig interesse in fruit. Veel fruit wat ze voorheen lekker vond, spuugt ze nu meteen weer uit. Het enige wat ze af en toe een hapje wil, is appel. Ook variëren in hele stukjes fruit of een keer gepureerd helpt weinig. Is dit een fase en eet ze over een tijdje wel weer goed fruit of zal ze een slechte fruit eter blijven? Ik blijf het haar aanbieden, maar dwing haar niet en als zij fruit krijgt, eet ik zelf ook fruit mee. Zijn er nog tips om haar beter fruit te laten eten?

Alvast bedankt!

Groetjes!

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,
    Dit kan inderdaad even een fase zijn hoor. Goed dat je het haar wel blijft aanbieden zonder te dwingen.
    Misschien kun je eens een fruitsmoothie maken, bv banaan/aardbei met wat yoghurt, of stukjes fruit door de yoghurt, een keer een sapje ipv fruit, fruit op een broodje.
    Groetjes Angelique

3. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Bedankt voor de tips. Vandaag heeft ze weer een paar hapjes appel en zelfgemaakte appelmoes op. Hopelijk komt haar interesse in fruit weer snel terug, want mama houdt van gezonde tussendoortjes haha.

Groetjes!

Deel Deze Pagina