Hoi Ik heb een vraag; Evi poept altijd een keer per dag en het is gewoon zacht, maar wel hartstikke groen!! Weet iemand waarom dat is? Ze krijgt flesvoeding. Alvast bedankt! Groetjes, Daan
Dat is normaal hoor. De poep van baby's kan verschillende kleuren aannemen, maar zolang het geen diarree is, hoef je je geen zorgen te maken. Serjenka heeft ook lang groene poep gehad, had te maken met de melk (NAN AR) die ze dronk. Had het toen nagevraagd bij de kinderarts en die zei dat ik me geen zorgen hoefde te maken.
Ha, wat grappig, David had in de eerste paar weken echt kanariegele poep, maar sinds kort is het ineens groen. Ik zat me al af te vragen hoe dat kan, maar maak me geen zorgen. Wel fijn om te lezen dat het normaal is, haha GRoetjes Honingbij
Da's wel toevallig, want ik gebruik ook de NAN H.A. (of is dat anders dan de NAN AR?) Vanochtend was het trouwens veel geler! Nou ja, ze lijkt er geen last van te hebben tijdens het poepen dus zal wel goed zijn Bedankt voor jullie reacties! Groetjes, Danielle
Nan AR is anti regurit, tegen het teruggeven. Het is gewoon wat dikker dan Nan HA. Maar meestal als de kindjes nan drinken is de kans op groene poep wel groot. En het kan echt variëren hoor, de ene dag was het hier groene poep en de andere dag was het net mosterd.
In het ziekenhuis gaven ze NAN en in het begin combineerde ik dat met bv doordat die niet goed op gang kwam, maar na 6 weken ben ik dan volledig met bv gestopt en ben ik eigenlijk die NAN blijven doorgeven. Maar dan Nan AR ipv van Nan HA, wat ze eerst had. Heb de AR gegeven omdat ze veel teruggaf. Maar sinds een paar weken, ben ik overgestapt op Bebelac (van nutricia), melk voor de hongerige baby. Onze meid dronk van die nan zoveel dat het echt geen zicht meer was soms. Ze raakte maar niet verzadigd, ze dronk soms flessen van 300cc. Doordat ze zoveel dronk, moest ze natuurlijk ook teruggeven. En tegen alle advies in, ben ik dan met die andere melk begonnen en dat bevalt onze meid prima. Ze drinkt nu weer netjes 200cc à 240cc en geeft veel minder terug. Over het algemeen is die NAN goed bevallen, buiten het feit om dat ik een enorm hongerige baby heb, die nooit genoeg had met die NAN.
Groot gelijk dat je toch bent overgestapt hoor! Je kent je eigen kindje het beste niet dan? Bedankt voor je reactie in ieder geval Groetjes, Danielle P.S. Waardoor kwam je erachter dat Serjenka een hongerige baby is? Want je bent haar natuurlijk niet meteen 300 cc gaan geven toen ze eigenlijk minder 'mocht' ?
Wanneer ze haar flesje van 200cc op had, bleef ze maar ontroostbaar huilen, met als resultaat dat we 30cc bijgaven, toen ze die terug op had (na een paar goeie slokken) en bleef terug huilen, maakten we dan maar weer 30cc bij. Zo totdat ze tevreden was en als we dat optelden kwamen we aan het resultaat. Het maximum dat ze toen gedronken had was 325cc. Ik vond het zielig om haar te laten huilen, wetende dat ze nog honger had. Wanneer ze haar flesje in minder dan 10minuten binnen had wist ik bijna zeker dat ze nog honger ging hebben. Nu ze de andere voeding heeft, merk je dat de laatst 30cc meestal een stuk trager binnen gaan en dat ze verzadigd is met haar flesje. Nu huilt ze ook niet meer voor nog extra bij te krijgen.