Misschien is hier al een topic over geweest, maar kon ik zo niet vinden. Hoeveel groente geven jullie een kind van ruim 6 maanden? Ik ben nu overgestapt van 4 op 3 flessen, waarbij 1 fles dus vervangen is door groente + yoghurt. Voorheen kreeg hij altijd wat groente als tussendoortje. Het cb geeft aan dat hij nu 2 a 3 eetlepels groente + 1 eetlepel aardappels/rijst + 1 eetlepel vlees, vis, kip of ei mag hebben, wat volgens het cb overeenkomt met iets minder dan een potje van 4 maanden (lijkt me weinig). Geef nu de ene keer zelfgemaakte hapjes en de andere keer een potje vanaf 6 maanden (vind vlees toevoegen zelf nog lastig, dus vandaar af en toe een potje zodat hij vlees krijgt (hoeft niet dagelijks)). Geven jullie een heel of een half potje? En hoe groot maken jullie de porties als jullie deze zelf maken?
Ik geef zo veel ze wilt,meestal eet ze nog geen eens een heel 4 maanden potje,wel geef ik haar een danootje met opvolgmelk erin...de fles wil ze daarna niet meer,dus die is komen te vervallen... Ze geven zelf goed aan waneer ze genoeg hebben.
Wij gaven net zoveel er was, of mijn zoontje lustte. Grofweg was dat zo'n 150 gram in totaal in het begin (6 mnd). Voeding uit de potjes is sowieso wat wateriger, daardoor krijgen ze 200gram uit een potje wel op, maar hebben genoeg aan minder als het vers is. Wij gaven pas vanaf 8 maanden af en toe vlees. Zolang ze hun fles nog goed drinken hoeft vlees niet perse.