Raar advies voeding gekregen CB

Discussion in 'Voeding' started by Mammie van Roy, Aug 27, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

Jul 8, 2009
    1,445
    0
    0
    Gisteren ging mijn vriend met ons zoontje naar het CB.
    Daar zeiden ze dat hij veel te veel melk kreeg (3 flessen 180/6, waarvan hij er 1 niet altijd helemaal leegdrinkt).
    We moesten maar van de opvolgmelk af en 300 cc melk was het maximale. :(
    Hij is pas 8 maanden. Is dat niet heel erg jong?
    Moet wel zeggen dat hij 75 cm is en 9,5 kg.
    Ik wil nu bij zijn boterhammetje volle melk gaan geven, maar ik wilde de andere 2 flessen toch nog wel even aanhouden.
    Kan toch niet in 1x 3 flessen eraf halen?

Gr. Marieke

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Dit is afwijkend van wat er doorgaans geadviseerd wordt maar waarom bel je niet even met je CB? Gewoon even checken of je vent het goed gehoort heeft. Het klinkt als het advies vanaf 11 maanden, misschien dat hij dat verkeerd begrepen heeft.
    75 cm en 9,5 kilo is heel gewoon en dus geen aanleiding om dingen te veranderen.

Bel even met het CB, dan weet je zeker wat ZIJ gezegd hebben.

3. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Weet hij zeker dat hij het niet verkeerd gehoord heeft?
    300cc is namelijk het minimum.

Zou ook even naar het CB bellen, vind het wel een raar advies idd als ze dat zo gezegd hebben.

4. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

Jul 8, 2009
    1,445
    0
    0
    Heb ze net aan de telefoon gehad.
    Ze hadden zich vergist gisteren :( Schema wat we nu hebben was prima. In ieder geval zo aanhouden tot 9 maanden en pas vanaf 11 maanden gewone melk.
    Er zit er daar 1 (waar mijn zoontje gisteren ook bij was) die al 2x eerder verkeerd advies heeft gegeven. (kiss en KMA: beide niet waar) Ook al een brief gekregen van de KA van het ziekenhuis. Die wil ik vanaf nu dus echt niet meer.
    Ben gelukkig wel iemand die gewoon haar eigen gevoel volgt en niet zomaar alles aanneemt, maar toch. Ik vertrouw haar niet meer.
    En ook al kom ik daar alleen maar voor wegen, meten en vaccinaties. Ik wil af en toe wel gewoon advies (wat ook klopt).

Gr. Marieke

Share This Page