Mijn moppie wil absoluut geen fruit eten. Al maanden niet meer. Heel soms krijg ik er een piepklein stukje appel in, heeeeel soms kan ik haar foppen met een friso fruitsmoothie, maar eigenlijk eet ze dus geen fruit. Dit lijkt me niet al te gezond? Nou is ze sowieso een hele slechte eter, vandaag bijvoorbeeld alleen een papfles en twee happen brood op. Verder dus niks. Het boeit haar ook totaal niet. Het avondeten gaat nu slecht, maar gaat ook wel vaak goed, maar het fruit, daar zit ik toch echt een beetje mee. Vitaminepilletjes zijn ook geen oplossing, want die wil ze dus ook niet. Knijpfruit ook niet. Zucht. Moet ik hier wat mee, of moet ik het maar gewoon zo laten?
Stijn heeft dat ook een hele tijd gehad. Ik gaf hem op een gegeven moment zakjes fruit want dat wou hij wel. Nu eet hij alles weer vers sinds zijn zusje ook fruit krijgt. Ik zou haar iig niet gaan dwingen, het komt vanzelf wel weer. Stijn vind het nu ineens weer leuk om fruit te eten want hij wil echt alles hetzelfde als zijn zusje
Dwingen werkt niet. Mijn dochter at een hele tijd alleen nog maar banaan, ook wat eenzijdig. Sinds vorige week eet ze ineens ook appel en vindt ze appels lekker. Avondeten eet dochter ook bijna niet, zeker geen groente. Ze eet nu wel 2x fruit dus dat is alweer iets.
Heeft t zin om samen met haar te gaan schillen, helpen stukjes snijden etc? Iris lust geen paprika maar als ik die rauw met haar snij dan eet ze de stukjes op terwijl we bezig zijn. Anders door de yoghurt of melk? Soort smoothie met een rietje.