fruit

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Jane 31, Aug 17, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. femkes

femkes VIP lid

Jul 24, 2007
    9,088
    10,382
    113
    Er zijn dagen dat mijn zoon een halve kilo fruit wegwerkt. Er zijn ook dagen dat hij niets eet of alleen een appel. Ik heb niet vaak bananen in huis, maar druiven eet hij wel graag. Daarnaast is hij verslaafd aan blauwe bessen, frambozen, bramen enz. Dus op dit moment weer echt een fruiteter. Straks als er weer alleen appels en peren zijn eet hij veel minder. Zeker sinaasappelen en mandarijnen vindt hij maar matig.
    Hij is aan de slanke kant dus kan wel wat hebben, daarnaast eet hij nauwelijks groenten dus ik ben blij met alle vitamines en vezels.

2. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Hier een vast fruit moment

2 soorten

En dat varieer ik zoveel mogelijk ( seizoensfruit)

Appel, banaan, druiven, kiwi, nectarine, aardbeien en blauwe bessen hebben we op het moment om uit te kiezen.

Vandaag hadden ze nectarine en blauwe bessen

Ik zou banaan gewoon geven hoor. Bananen hebben goede koolhydraten...en je kind heeft gewoon die bouwstof nodig.

3. Storm

Storm Niet meer actief

Hier veel variatie in fruit, maar ze vinden het ook allemaal lekker. Appels, mandarijntjes, sinaasappels, druiven, bananen, kiwi's, mango's, meloen, ananas. Hele fruitige typjes hier.
    Ik zou me er niet zo druk om maken. Dat gewauwel om wat wel of niet goed is en hoeveel suikers er wel niet in zitten.

4. sjorsje

sjorsje VIP lid

Aug 17, 2007
    11,361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Mijn kinderen zijn ook enorme fruitliefhebbers. Volgens mij lusten ze ook alles. Ze zijn vooral dol op bananen en als ik nieuwe heb gehaald (en als ik niet goed oplet) hebben ze er ieder al 2 of 3 op. Daarna trouwens geen last met ontlasting en qua gewicht kunnen ze het goed hebben.

Maar normaal gesproken krijgen ze 2 stuks fruit per dag, waarvan 1 op school.

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Net even de groenteboer berooft.
    10€ armer en weer een volle fruitschaal.

Vooral de bitesize vruchten zijn vaak heel snel op.
    Druiven, aardbeien, tomaatjes..
    En verder bananen, appels en pruimen.
    (De opal pruimen zijn heerlijk op het moment!)

6. nijntje1983

nijntje1983 Fanatiek lid

Nov 21, 2012
    1,192
    0
    0
    vlakbij assen
    ja zo'n stengel. ze breekt er dan net als het wonderteam een stuk af...

7. Miss T

Miss T Fanatiek lid

May 3, 2012
    4,367
    306
    83
    Grappig. Wat een serie al niet kan doen.

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wij hebben het fruit aanbod altijd gevarieerd. Bananen, appels, druiven, besjes, aardbeien, meloen, mandarijnen, kiwi's, peren, frambozen, bramen, ananas, mango, kersen, avocado etc

Ze lusten dus beide erg veel (zoon bijv eet geen meloen). Nu zoon naar school gaat, eet hij veel dingen die je makkelijk mee kunt nemen en eten (appel, druiven, bessen). Ze eten 1-3 stuks fruit per dag, net hoe het uitkomt.

Als baby aten ze zeker 2 stuks per dag. Bananen beperkte ik wel een beetje (niet elke dag) vooral omdat het erg zoet is en daardoor minder makkelijk andere dingen werden gegeten. Een smoothie maak ik regelmatig (geen zuivel) of fruitsalade. We zijn allemaal dol op fruit, kilo's gaan er door heen :D

9. Mykelti

Mykelti VIP lid

Apr 3, 2010
    11,110
    3
    0
    Fruit kan absoluut geen kwaad en hoef je ook niet te beperken. Fruitsap is veel slechter, omdat de suikers daarin heel gemakkelijk zijn op te nemen. De suikers in "heel" fruit zijn door een lichaam veel moeilijker op te nemen door het lichaam.

Ik snap eerlijk gezegd nooit zo de beperkingen op fruit, terwijl dezelfde kinderen wel iedere dag een koek(je) krijgen. Dan is fruit toch een betere keuze.

Hier krijgt de kleine man tot 4x fruit per dag en zoveel hij wil.

10. Jane 31

Jane 31 Actief lid

Feb 22, 2009
    324
    0
    0
    Als ik geen banaan geef dan ik de inhoud van de luier super dun.
    Het is prettiger verschonen als mijn mannetje wel bananen op heeft. :D

Jane

11. Jane 31

Jane 31 Actief lid

Feb 22, 2009
    324
    0
    0
    Let je dan op de combinaties van fruit i.v.m. de hoeveelheid suiker? Hoeveel druiven eet hij in één keer. Ik kreeg te horen dat 8 druiven gelijk staat aan één portie fruit is. :(
    Meestal eet mijn zoontje er een stuk of 25. Vandaar mijn verwarring. Ik ben blij om te lezen dat er meer kinderen zijn die veel fruit eten.

Jane

12. Jane 31

Jane 31 Actief lid

Feb 22, 2009
    324
    0
    0
    Ja precies, het leek net een concurrentie strijd is. :(
    Mijn kind eet meer soorten dan de jouwe! (dit gevoel kreeg ik bij mijn vriendin) :(
    en dan me een schuldgevoel aan praten over de suikers etc.
    Mijn zoontje kan goed eten maar is niet te dik.

jane

13. Jane 31

Jane 31 Actief lid

Feb 22, 2009
    324
    0
    0

Geen problemen met de hoeveelheid suikers?

Jane

14. Jane 31

Jane 31 Actief lid

Feb 22, 2009
    324
    0
    0
    Geef je 4x een anders soort fruit of soms ook dezelfde soort?

Jane

15. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Mijn zoontje lust alle fruit behalve galiameloen.

Ik heb altijd een stuk of 4/5 fruitsoorten in huis.

Momenteel zijn dat: bananen, appels, druiven, aardbeien, kersen.
    Gisteren een halve watermeloen met zijn drieën verorberd.

16. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm ik dacht gister toch een redelijke lading fruit gehaald te hebben...

Kom ik vanochtend beneden...
    "Mam, ik heb ontbijt gemaakt hoor! Het is wel een fruitontbijt hoor"
    Dus lag er voor 3 personen aan gesneden pruimen, druiven, aardbeien en tomaatjes.

Dat is nog eens fijn wakker worden :)

17. tuc

tuc Niet meer actief

hier eet de oudste werkelijk alle soorten fruit. Een stuk of 3 op een dag. Toch zeker 2. En een variatie in dingen. Ik gooi geen banaan in dr tas, maar ze heeft een bakje met verschillende compartimenten en daar gaan verschillende stukken fruit in.

18. debq

debq Fanatiek lid

Mar 10, 2010
    3,797
    761
    113
    Ik weet nog dat toen ik zelf klein was ik van de dokter minder fruit moest eten, ik geloof maximaal 3 stuks per dag. Ik at daarvoor minimaal 4 appels per dag, maar dat was toch te veel van het goede. Ik weet niet of dat nu nog steeds zo gezien wordt hoor.
    Over de bananen, als je kind er geen last van heeft gewoon geven toch. Bij onze dochter is de ontlasting vaak 'raar', een aantal dagen niet, dan erg dun, of dan weer super dik. Om deze reden geef ik niet te veel banaan, alleen in een 'dunne periode'.
    Verder krijgt ze meestal 1 keer per dag fruit, als ik het vaker geef eet ze de rest erg slecht of niet. Ze mag vaak wel kiezen of ze als toetje fruit wil of een yoghurtje. Ook krijgt ze ipv fruit wel eens een bakje komkommer, wortel, etc. Ik heb tot nu toe geen fruit ontdekt dat ze niet lust, maar ze lust (gelukkig) sowieso best veel. Met de hoeveelheid suiker in fruit hou ik me eigenlijk niet echt bezig.

19. debq

debq Fanatiek lid

Mar 10, 2010
    3,797
    761
    113
    Wat voor een bakje is dat en waar kun je at halen? Klinkt handig!

20. tuc

tuc Niet meer actief

dit is een bakje van de zeeman van 99 cent:D ik kan nog wel een keer een foto maken als je wil.

Share This Page