Hallo, Wie heeft hier ervaring mee? Wij hebben al een hele geschiedenis met slecht deinken van onze kleine meid. In het zh kwam eruit verborgen reflux en kma. Ik geef borstvoeding en zit dus zelf op dieet, dit gaat op zich goed maar ik ga er zelf aan onderdoor.. Val te veel af, krijg nu bijvoeding en heb een weerstand van 0. Ik heb besloten om na 5 maanden nu langzaam over te gaam maar allergy care (voorgeschreven door ka) maar ze vind dit zo vies!! Vandaag flessen gegeven van 170 borstvoeing en 30 cc allergy care.. Dan drinkt ze maar de helft op met veel protesteren. Hoe losten jullie dat op? Ik krijg alweer pijn in mn buik omdat ze weer minder gaat drinken!
Ik heb er geen ervaring mee, maar je hebt ook nog nannycare geitenmelk, is dat een idee? Het kan natuurlijk dat ze daar ook allergisch voor is, geen idee hoe groot die kans is. Super trouwens dat je al 5 maanden bv geeft! Lijkt me zwaar als je zelf een dieet moet volgen.
Geitenmelk is geen geschikte voeding bij kea. De kans op reactie is zeer groot, koemelk en geitenmelk lijken heel erg op elkaar kwa samenstelling. Babys hebben soms echt meerdere dagen nodig om te wennen aan de smaak. Kindjes die uitsluitend kv krijgen hebben dit ook, alleen daar is niets anders voor te drinken. Meestal gaat dit na een aantal dagen beter. Mijn advies is gewoon blijven aanbieden. Ik weet niet hoeveel je voorheen gaf aan bv, maar kv valt ook anders. Doorgaans zwaarder.
Okee bedankt voor jullie tips! Ik moet het idd echt even doorzetten. Hebben jullie het ook wel is geproefd? Oh my god het is zo smerig! Heb echt te doen met die kleintjes haha
Als het echt niet wil lukken, zouden er dan nog alternatieven zijn qua voeding? Misschien kan je dat overleggen met de kinderarts.
@ beertje. Allergycare niet. Pepti wel en nutramigen lgg alleen geroken. Het stinkt verschrikkelijk en mijn ervaring was dat ons zoontje er ook naar ging ruiken op den duur. Anderen roken het niet echt, maar ik wel. @ Micera. Er is vrij weinig. Soya is een echte afrader omdat bij kea al 60% kans is op een (kruis)allergie. Geitenmelk wellicht nog hoger. Dus dan krijg je allergien erbij. In de dieetvoeding voor koemelkeiwitallergie heb je 3 stappen of hoofdsoorten. Van die 3 stappen heb je 2 verschillende merken die in principe vrijwel gelijk zijn. In iedergeval kwa grote van de koemelk eiwitten (de veroorzakers van de allergie). Er zitten wel kleine verschillen in. Je hebt; Nutrilon pepti of hero pep. Hiervan zijn de eiwitdeeltje sterk verknipt, dus erg klein. Hero allergy care of nutramigen lgg. Hier zijn de eiwitdeeltjes nog kleiner. Nutramigen AA of Neocate. Deze 2 voedingen zijn koemelkvrij. Waarom niet direct koemelk vrij? Deze voeding is erg duur, circa 70 euro per pot, en heel vaak niet nodig. Vaak reageert het kindje wel op standaard of ha, maar niet op pep(ti). Je houdt op die manier het lichaam voor de gek. En zolang het lichaam dat accepteerd blijf je deze voeding geven, gaat het fout dan ga je een stapje verder.
Allergy care is echt heel vies, ik vind het echt naar spuug stinken ( Te meer omdat mn zoontje zoveel spuugde en dan die vreselijke melk omhoog kwam ) maar hoe gek hij op zijn fles is, hij komt echt vol vreugde "fles!" vragen als we uit bed zijn. Het went dus echt, maar jouw voeding is natuurlijk veeeel lekkerder als deze bucht. Er bestaat zuigelingenvoeding op basis van rijst, dat is als een van de weinige voedingen niet op koemelkbasis, het is een belgisch product maar ik kan het even niet terugvinden.