Eisprong en hormonen schommelingen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door dogs84, 11 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dogs84

dogs84 Bekend lid

29 jul 2013
    882
    0
    16
    Hoi Verloskundige,

Gisterenochtend 10 apr '15, ik kreeg wel ovulatiepijn en vermoed 't wel dat eisprong kwam. Ik was ovulatietest cb met smiley gedaan en uitslag staat :) Na 12u of zo, ik voel niet meer ovulatiepijn tot avond. Ik dacht al dat mijn eisprong was erg te kort. En ik pak gelijk ovulatietest cb met smiley en uitslag: gewoon rond.
    Ik ben vandaag 11 apr '15 wel elke keer gehuild en snap 't niet waarom was mijn eisprong erg te kort. Normaal ik ben 1,5 en 2 dagen eisprong gebeuren.
    We hebben wel sex gedaan sinds afg. 31 mrt "avond", 6 april "avond" en 8 april "nacht".

Afgelopen 24 mrt t/m eind mrt was ik ongesteld daarna ik ben wel voor eerste keer ervaring van hormonen schommelingen. Maar nooit leuk, pff.. Toen ik was eerste zwanger van ons zoontje dat voor zwanger had ik nooit hormonen schommelingen. Nu we zijn nog steeds bezig voor 2de kindje. En ik krijg wel hormonen schommelingen maar vind niet zo leuk..
    - zomaar plotseling veel huilen
    - vermoeiend
    - soort chagrijnig
    - lijkt schuld geven aan iemand maar niet waar. Dus mezelf schuld "eerlijk helemaal niet leuk"
    - verschillende dagen ziek of niet zo lekker in mijn vel
    - verschillende dagen even pijn voor welke lichaam, bijv. borsten spanning of onderbuikpijn of koppijn of ogenpijn enz..
    - mijn broek maat 42 voor altijd en nu overslaan maat 44. Mijn weegschaal is normaal vast.

Hoop dat je kan me even helpen zoals steunen..

Alvast bedankt! Gr dogs84

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Dogs84,

als je een langere kinderwens hebt kunnen de klachten die je opnoemt ook heel goed daarvan komen. Is logisch en moet je je niet vervelend over voelen. Probeer het voor jezelf en je omgeving wel een beetje in de gaten te houden door op tijd de rem erop te zetten en jezelf toe te spreken en te trakteren op wat leuks bv. (gaat natuurlijk niet altijd, maar het gaat om het idee).
    Je hebt op goede momenten seks gehad, als wat een dag na de 10e april ook nog fijn geweest voor de kans op zwangerschap. Maar het is weer afwachten tot over 2 weken. De klachten van de ovulatie zeggen iets over een goed of niet goed eitje. Probeer dat een beetje los te laten. We gaan vol goede moed naar je NOD!

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina