pap, fruit en groenten

Discussion in 'Voeding' started by Dafje, Jan 15, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hallo,

Mijn vraag is vanaf wanneer gaven jullie je kindje pap (nutrix) en wanneer fruit en groenten. En hoe vond je kindje het en op welke manier gaf je het (bord/fles/of..)?

Ik vraag dus niet wat mag, maar wat jullie hebben gedaan of nu nog steeds doen. Het is namelijk niet mijn intentie om een discussie uit te lokken.

Groetjes Daphne

2. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Ik ben met Nutrix begonnen toen Bram overstapte op 4 flessen, toen deed ik Nutrix in de laatste fles. (zo rond 4,5-5 maanden).
    Ik geef het dus in een fles en Bram vindt het heerlijk.

Toen hij 5,5 maanden was ben ik begonnen met een paar hapjes groente tussendoor en vanaf 6 maanden met fruit.
    Dit vindt hij soms lekker en soms wil hij er niets van weten.

Nu sinds een weekje begonnen met brood, dit gaat goed en is prachtig om te zien!

Bij een volgend kindje zou ik het weer zo aanpakken, ik vind 5 - 6 maanden vroeg genoeg om met groenten en fruit te beginnen.

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Wij gaven vanaf 4 maand wat rijstebloem in de eerste en laatste fles, vanaf 4,5 maand ook een klein beetje pap van de lepel (30-60ml) vlak voor ons avondeten.
    En straks met 5,5 gaan we aan de groente en met 6 maand aan het fruit..

4. Female

Female Niet meer actief

Groenten en fruit vanaf 5.5 mnd

5. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Vanaf 5,5 maand nutrix in de laatste fles, met 6 maanden en 2 dagen groenten en sinds 2 weken ook fruit.

We gaven de nutrix met een lepeltje.
    De groenten hebben we steeds 3 dagen hetzelfde gegeven en dan een dagje niks om de reactie af te wachten, zo iedere keer verschillende smaakjes uitgeprobeerd en nu eet ze al heel veel. Fruit is nog niet zo'n succes maar dat komt wel.

Ik persoonlijk ben ook een voorstander om pas na 6 maanden met groenten/fruit te beginnen.

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Nadat ze 6 maanden geworden waren. We wilden geen risico's nemen.

7. stranger

stranger Fanatiek lid

Mar 28, 2006
    3,412
    0
    0
    Pap hebben we nog nooit gegeven.

Met 6 maanden aan de groenten. WE doen dat op de rapley-manier. Drie dagen hetzelfde en gewoon op het blad van de kinderstoel leggen en zien wat hij ermee doet.

Met 7,5 maanden begonnen we met fruit. Dit omdat mijn man astma en een hele berg aan allergieën heeft, waaronder diverse fruitallergieën.
    Dus we wilden geen risico nemen.

Hij eet nu als een bootwerker, en lust heel veel. Alles met de handjes.

Share This Page