toestemming op vakantie te gaan als je in de ziektewet zit?

Discussie in 'De lounge' gestart door joseetje26, 24 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    Hallo meiden,

heb hier al eerder een berichtje over werkgever manlief gepost, nu weer het volgende probleem.

mijn man zit in ziektewet ivbm herstel na hernia operatie, gaat binnenkort therapeutisch aan de slag. we willen van de zomer graag camperen in frankrijk.

nu moeten we omdat hij nog officieel in de ziektewet zit toestemming vragen aan zijn werkgever om op vakantie te mogen.

maar aan wie vraag je dat? en mogen ze zomaar nee zeggen? we nemen een extra overnachting, ik rijd, we gaan niet met de tent maar huren een accoomodatie zodat mijn man een beter bed heeft. het is dus niet nalatig mbt tot zijn herstel van de hernia..

mogen ze zomaar nee zeggen... ik bedoel we hebben dit voorjaar al een wintersportvakantie geannuleerd... we gaan hier echt wel integer mee om... maar ik baal...

vraag je dat aan de personeelsafdeling? geen idee bij wie je daarvoor moet zijn?

gr Jose

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

ze mogen weldegelijk gewoon nee zeggen.

je man moet namelijk ten allertijden bereikbaar zijn in de ziekte wet.

3. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    dat is niet helemaal waar amfy, als je vakamtie het herstel niet in de weg staat mogen ze het in principe niet weigeren... maar bij ons vraag ik me dus af hoe ze dat zullen zien omdat het een lange autorit is...

gr Jose

4. Beate

Beate Fanatiek lid

13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    Waarom vraag je het niet eerst gewoon? Misschien doen ze wel helemaal niet moeilijk... En hebben ze wel vragen, dan kun je die gewoon beantwoorden. Volgens mij hebben jullie er bij het inrichten van jullie vakantie goed over nagedacht.

5. Simsalabim

Simsalabim Actief lid

14 sep 2009
    150
    1
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij heb ik het toen zowel aan mijn arbo-arts als mijn baas gevraagd. Mijn baas vroeg ook of de arbo-arts het een goed idee vond, en die toestemming had ik toen al binnen dus dat was makkelijk.

6. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Is zo lang in de auto zitten wel goed voor je man zijn rug ? Ik weet dat jullie een overnachting doen maar toch ...

Denk dat je het zowieso aan de arbo moet vragen en aan je baas

7. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    we hebben ook een peuter bij ons dus zowieso moeten we vaak stoppen....

gr Jose

8. ik zou het overleggen met arbo en werkgever..

groetjes en su6 yippie

9. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Ik zit ook in de ziektewet, al 7 weken (baarmoeder is verwijderd) en heb toestemming gekregen om op vakantie te gaan. Heb toestemming aan p&o gevraagd en van hun zwart op wit gekregen dat het ok was.

Je meot nl altijd bereikbaar zijn voor de werkgever, dus ik zou eht netjes regelen anders ben je nog verder van huis.

Deel Deze Pagina