fruithap/groente hap

Discussie in 'Prematuur' gestart door ciaransmummy, 8 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nedjla

nedjla Fanatiek lid

16 jun 2008
    1.773
    40
    48
    ja gaat voor de rest goed best wel een raar idee hij is nu bijna 3mnd oud maar eigelijk nog maar 2 weken oud hij is nu 36,70 gram dus dat doet die goed toen die geboren werdt was die 14,30 gram hij heeft het in begin wel heel erg benauwd gehad en heeft lang aan de beademing gelegen dus dat de artsen nog wel bang waren voor een long beschadiging en dan schrik je best wel als ze dat zeggen want hij hield ontzettent veel vocht vast en waar door die heel veel dipte en soms deed zijn hartslag ook mee maar gelukig is als goed gekomen maar toch kijk je nog wel uit met hem ik ben ieder geval heel voorzichtig met hem ik neem hem niet overal mee naar toe vooral niet naar mensen thuis die roken

2. adi

adi Niet meer actief

Hij heeft een hartstikke goed gewicht voor zijn leeftijd ;) Dus met de voeding doe je het goed!

En dat voorzichtige blijft hoor. Wat zwaar dat ie echt aan de beademing heeft gelegen, maar gelukkig geen schade aan overgehouden. MIjn kinderen hebben nog nooit sigaretten-geur geroken, en dat zal voorlopig zo blijven. Dat is heel belangrijk voor een prematuur, de longetjes blijven gewoon zwakker dan bij aterme kindjes.

3. nedjla

nedjla Fanatiek lid

16 jun 2008
    1.773
    40
    48
    ja ik ben zo blij dat het nu zo goed gaat en dan zou dat het weer verpesten maar voor jullie zou het ook wel zwaar zijn geweest met een drieling of niet je zal in het begin wel veel hulp nodig hebben gehad

4. ciaransmummy

ciaransmummy Actief lid

1 dec 2009
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    voor 30 weken oude baby heeft hij een heel goed gewicht hoor mijn zoontje is geboren met 31wk maar woog maar 1305gr zie je niks meer van terug nu:) geef je borstvoeding of nenatal???
    ciaràn heeft 2 maanden nenatal gekregen (vergoed en al) en heeft daar een hele goede start doorgemaakt :)

5. nedjla

nedjla Fanatiek lid

16 jun 2008
    1.773
    40
    48
    hoi ja eric krijgt nenatal en krijg het vergoed van het ziekenfonds en dat moet hij de eerste 6 mnd gebruiken en dat gaat wel goed hij komt mooi aan aleen in de lengte groeit die nog niet zo nog steets maatje 50 haha en dat voor een baby van 3mnd hahaha

6. Opening

Opening Niet meer actief

Wat is nenatal als ik vragen mag?

7. ciaransmummy

ciaransmummy Actief lid

1 dec 2009
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    nenatal is speciale voeding van nutrilon zitten heel veel bouwstoffen in.. dit zit in zonde voeding
    ciaràn groeide heel goed op kwam per week '200-300gr aan nu moest dat ook want hij was wel heel licht;)

8. ciaransmummy

ciaransmummy Actief lid

1 dec 2009
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    ciarànheeft ook heel lang maat 50 gehad toen hij 3 maanden was washet 50-56 daar heeft hij ook nog even opgehangen maar nu heeft hij 62 en soms 62-68 het is ook wel heel verschillend wat voor merk het is hoor...
    hij heeft net zijn rs injectie gehad en weegt 6.2kg :) 100gr aangekomen vanaf vorige wk donderdag en dat met 1 fles minder en fruithap en een hapje warme maaltijd savonds....(supertrotse mama) en deze weegschaal wijkt af want hij is er altijd wat lichter op..

ben je ook lidd van nestle baby club??? is gratis en je kan daar groeicurve invullen dan kan je zien hoe hij het doet net als bij het cb.

9. nedjla

nedjla Fanatiek lid

16 jun 2008
    1.773
    40
    48
    nee daar ben ik niet lid van hoe kan ik daar lid van worden want dat lijkt mij ook wel leuken waneer zjn jullie met fruithapje begonnen met hoeveel mnd

10. ciaransmummy

ciaransmummy Actief lid

1 dec 2009
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leuke babywedstrijden en meer, dat is de Nestlé Baby Club!

dit is de website het is gratis..
    wij zijn met 5maanden en 2wk begonnen en met groente 5 maanden en 3wk.. eerst voor 4 maanden beide 1wk daarna gewoon potjes van 6+.. nu af en toe vers fruit gepureerd met een beetje liga.. zijn avond eten nog wel uit een potje hoor hij moet eerst alles een x proberen van mij voordat ik zelf ad slag ga:) oh en hij wil nog geen stukjes dat spuugd hij uit...dus heb ik van ovarit en niet van friso..

11. misschienmama

misschienmama Niet meer actief

Jeetje krijgt Eric nog een half jaar nenatal? Wij moesten Amy nenatal geven totdat ze een gewicht van ongeveer 3500 gram had anders zou ze weer te hard groeien, volgens mij zijn we ongeveer half december al overgestapt op standaard voeding.

12. ciaransmummy

ciaransmummy Actief lid

1 dec 2009
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    ciaran zou ook een half jr krijgen maar hij groeide goed dus mochten we overstappen idd voordat hij te zwaar zou worden...:)

13. nedjla

nedjla Fanatiek lid

16 jun 2008
    1.773
    40
    48
    ja ik moet er nu nog mee door gaan in maart moeten we weer na de ka en dan horen we het van zelf wel of we door moeten gaan of niet

14. adi

adi Niet meer actief

Kinderartsen gaan heel verschillend mee om met de prematurenvoeding. Wij mochten ook stoppen toen de kindjes 3,5 kilo wogen. Toen zaten ze ongeveer op de uitgerekende datum. Ik heb toen aan de KA gevraagd waarom we niet moesten doorgaan met de prematurenvoeding. Ze zei dat deze voor hele kleine babys die slecht groeien inderdaad wordt gegeven tot 6 maanden. Maar deze kindjes zijn rond deze leeftijd dan ook niet veel zwaarder dan 4 kilo.
    Prematurenvoeding bevat veel meer vet dan gewone voeding en zou op lange termijn zorgen voor verstoring de vethuishouding van de baby. Of dit klopt heb ik geen idee trouwens.

Onze kindjes bleven met gewone voeding trouwens net zo hard groeien als met prematurenvoeding. Met 5 maanden zijn ze minder gaan groeien per maand, maar ze zeiden dat dat normale verloop van de curve is. Ik mag het alleen hopen.

15. ciaransmummy

ciaransmummy Actief lid

1 dec 2009
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    dat is hier precies hetzelfde na maand 5 ging het langzamer daarvoor kwam hij per week 200-225gr aan nu 100-150gr..

wat een smerige luiers had hij met nenatal werd al snel minder met de gewone voeding en nu is het gewoon zoals bij ons zoooo raar om te zien :)

ik heb zelfs nog een hele dichte pot maar ja je krijgt het vergoed natuurlijk de apotheek en het ziekenhuis wil het niet aannemen,
    iemand een idee wat ik ermee kan doen?? vond het heel zonde om weg te gooien namelijk

16. sr07

sr07 Actief lid

13 jan 2010
    205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zoek even op internet naar stichting Baby Hope. Die kunnen alles gebruiken wat in ziekenhuizen ook worden gebruikt (volgens mij incl. eten). Dat wordt volgens mij aan Afrika gedoneerd. Komt het toch goed terecht. Ik heb ook alles wat overbleef van het kraampakket daar naartoe gebracht.

Deel Deze Pagina