geen borstvoeding

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door TweeTy83Claudia, 11 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TweeTy83Claudia

TweeTy83Claudia Actief lid

11 jan 2012
    169
    0
    0
    Nijeveen
    Wij/ik heb besloten geen borstvoeding te gaan doen. Maar nou vraag ik me af hoe ik te weten kan komen welke flesvoeding ik het beste kan gaan gebruiken

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo!
    De verloskundige geeft hier vaak ook informatie over. Belangrijk in de keuze van de flesvoeding is of er allergieen in het gezin voorkomen (bij jou, je partner of evt andere kindjes). Het gaat dan om hooikoorts, astma, eczeem en/of voedselallergieen. Wanneer daar sprake van is, heeft je kindje een verhoogde kans om in zijn eerste levensjaar een koemelkallergie te ontwikkelen. In dit geval wordt een hypo-allergene voeding geadviseerd voor de eerste 6 maanden. Mocht dat niet van toepassing zijn dan kan je gewoon starten met de standaardvoeding. Succes!
    groeten Femke

3. TweeTy83Claudia

TweeTy83Claudia Actief lid

11 jan 2012
    169
    0
    0
    Nijeveen
    ok thanks... Vroeg me ook nog af is er nog verschil in de merken?!

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,
    Je kunt er vanuit gaan dat alle merken in nederland goed zijn. Alle fabrikanten moeten aan strenge eisen voldoen. De standaard voedingen zijn over het algemeen met elkaar vergelijkbaar. Tussen de speciale voedingen (voor wanneer een kindje klachten heeft) zijn de samenstellingen net weer anders.
    Sommige voedingsstoffen (die ook in borstvoeding voorkomen), bv. nucleotiden, DHA/AA, Gos. Dit zit niet in iedere voeding.
    Groetjes Angelique

Deel Deze Pagina