fruithap over de datum

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Makkie, 9 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Makkie

Makkie Niet meer actief

beste voedingsdeskundige,

ik heb zonet fruithappen van Nutrica gekocht en deze aan mn dochtertje gegeven. Ik vond het nogal dik en toen ik later de houdbaarheidsdatum bekeek wat het fruitje 5 dagen over de datum!!

is dit erg, ze heeft hem helemaal opgegeten... ik voel me schuldig dat ik de datum niet gecheckt heb.... kan ze hier ziek van worden?

groeten Makkie

2. Nestle

Nestle Fanatiek lid

30 dec 2012
    1.094
    1
    0
    Beste Makkie,

T.h.t staat voor Tenminste Houdbaar Tot en staat op producten die niet snel bederven. Tot en met de vermelde datum garandeert de fabrikant een smaakvol en veilig product, mits het bewaard wordt volgens de informatie op het etiket. Na de THT-datum gaat de kwaliteit mogelijk achteruit, maar je kunt het vaak nog wel eten.
    Je hoeft je dus niet schuldig te voelen.

Groet,
    Anne

3. Makkie

Makkie Niet meer actief

Okee, dank je wel! en het feit dat het fruitje wat dikkig was, dikker dan dat ik gewend was omdat ik ze vaker koop? Is dat geen slecht teken?

4. Nestle

Nestle Fanatiek lid

30 dec 2012
    1.094
    1
    0
    Beste Makkie,

Mocht je je zorgen maken over de dikkigheid van het fruithapje, dan kun je contact opnemen met de consumenten service van Nutricia/Olvarit. Zij kunnen je misschien wat meer vertellen hoe het komt dat het wat dikkiger was.

Groet,
    Anne

5. Makkie

Makkie Niet meer actief

okee prima! dank je voor je antwoorden!

Deel Deze Pagina