fruithap uit potjes

Discussie in 'Voeding' gestart door amanda23, 18 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Kiwi,
    Jij zegt wat ik dacht :D!

2. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.451
    1.847
    113
    Pfff, precies;)

Blijkt maar weer hoe snel een topic de verkeerde kant uit kan gaan....

3. LadyDaisy

LadyDaisy Niet meer actief

Ik geef nu nog potjes, omdat mijn meisje nog niet zoveel eet, en het zonde is om vers fruit en groente in huis te halen, en dat we dan teveel moeten weggooien omdat het niet opgaat.
    Straks als ze wat meer eet, dan gaan we eens kijken of het rendabel is om vers te halen/maken.
    Maar dat is nu nog niet aan de orde.

4. efina

efina Actief lid

13 jul 2008
    283
    0
    0
    thuishulp
    emmen
    denk dat het maken van een vers fruithapje net zoveel tijd kost als het kopen ervan;)
    Mij kost het een minuut, je pakt een banaan doet het in een bordje prakt het met een vorkje beetje water erbij roeren klaar....vind het raar dat mensen daar geen tijd voor hebben ook als je werkt, je hebt toch ook tijd om voor jezelf eten te koken??

moet je tijd voor maken.....

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Nou, om het even voor TS op te nemen..., iedereen die tijd en zin heeft om vers te maken: helemaal prima, gewoon doen. En iedereen die potjes geeft: helemaal prima, gewoon doen!
    Laten we elkaar niet ook nog eens gaan veroordelen op vers of potje...

In potjes zit soms fruit wat pas later aangeraden wordt, maar wat er aan fruit (en groente) inzit, is wel absoluut onbespoten... dat kun je van de fruit en groente die je bij de super of de groenteboer koopt, vaak niet zeggen, :) Die eisen zitten er dus wel aan de fruit en groente uit/in potjes ;)

Ik geef nu alleen potjes, maar dat is omdat ze daar gewoon meer van eet en dan 's nachts tenminste wat beter slaapt... als de nachten een beetje op orde zijn, gaan we gewoon weer vers maken, er staat nog eea in de vriezer hier.
    Zelf maken kost mij niet vreselijk veel tijd, maar die tijd moet wel even gemaakt worden, (uurtje per keer als ik voor een week/twee weken in 1 keer maak: probleem is vaak niet zozeer de tijd alswel de energie). Een potje trek je gewoon gemakkelijk even open en wordt gehaald met de rest van de boodschappen...
    Ik kijk gewoon in de winkel even wat er allemaal inzit en maak me momenteel drukker om banaan dan om sinaasappel, die idd wel geneutraliseerd wordt door de rest van het fruit. Van de sinaasappel heeft ze geen last, de banaan stopt hier nogal :(

@degene-die-reageerde-op-aardbei: dat wist ik niet, dat het de haartjes zijn. Weer wat geleerd, :)

6. efina

efina Actief lid

13 jul 2008
    283
    0
    0
    thuishulp
    emmen

Dan eet je het toch zelf op? kan me niet voorstellen dat je zoveel fruit in huis haalt dat je er niet tegen kunt eten.....want dan haal je echt veel te veel, zelf heb je ook twee stuks fruit nodig per dag toch...ik doe altijd een halve banaan prakken de andere helft eet ik zelf op...en zo doe ik dat eigenlijk met al het fruit...

Waar is je kindje eigenlijk als jij werkt? op de creche geven ze toch ook vers? of gaat je kindje niet naar de creche?

7. LadyDaisy

LadyDaisy Niet meer actief

Ik eet zelf bijna geen fruit (alleen door yoghert), “s avonds na werken heb ik daar geen zin in, en op de dagen dat ik vrij ben eet ik zowiezo bijna niets, gewoon omdat ik daar niet aan denk. Tja, ik eet zeer weinig sinds de bevalling, meestal in de weekenden alleen “s avonds. Alleen op werkdagen eet ik 2x per dag, maar alleen omdat ik me er toe dwing om brood mee te nemen en ik het dan zonde van het geld vindt om dat niet op te eten.
    Het is al zo vaak gebeurd dat we fruit meenemen, en een week later ligt het er nog en ligt het te rotten...;)

Vicky gaat naar het KDV, en ik neem het potje mee, zodat ze die daar aan haar kunnen geven.

8. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.451
    1.847
    113
    Nogmaals, niemand veroordeeld elkaar. Alleen ts heeft het over bijvoorbeeld sinaasappel in potjes vanaf 4 maanden. Als je daar niet achter staat, dĆ n kun je beter zelf maken, want alleen dan weet je zeker wat je geeft. Mensen reageren alleen op het geen tijd ervoor hebben, inclusief ikzelf. Geen tijd hebben is geen reden om niet vers te geven, aangezien het helemaal niet zoveel tijd kost, mss is ts daar niet zo goed van op de hoogte? Verder zijn potjes natuurlijk prima (mits je dus achter de inhoud staat):)

Over de aarbeien; het zijn inderdaad de haartjes die problemen geven. Tip; spoel ze af met warm water, dan kun je ze ook aan baby's geven. Ik ben er wel pas mee begonnen vanaf 6 maanden....

9. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    He dames, deze discussie neemt een hele andere wending dan de bedoeling is hoor. Nogmaals er is hier niemand die iemand veroordeelt over het geven van potjes of vers fruit! Daar gaat het hier helemaal niet om. Voordat het weer zoveelste vervelende discussie wordt is het handig om eerst goed te lezen wat er daadwerkelijk geschreven wordt voordat er commentaar op geleverd wordt waardoor de discussie een vervelende wending krijgt.

10. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.240
    437
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Vermoeiend altijd die onnodige discussies!

11. amanda23

amanda23 Actief lid

22 feb 2008
    395
    0
    0
    activiteitenbegeleidster
    arnhem
    Hallo,

Het is duidelijk zo dames, een hoop reacties, dank je wel. Het ging me niet om het feit dat ik potjes geef, of hoeveel tijd het kost, vroeg me alleen af waarom er zoiets in potjes zit vanaf 4 maanden, terwijl het pas eigenlijk mag vanaf 6 maanden, maar ja, ik vraag me weleens vaker van die dingen af........

12. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wie zegt dan dat het voor de 6 maanden niet mag? Das dus ook iets geks ;) er zijn namelijk genoeg mensen die zeggen dat er sowieso niks van fruit/groente mag voor de 6 maanden. En dan zijn er nog mensen die zeggen dat het ene wel mag met 6 maanden en andere zeggen weer dat dat pas mag met bijv 9 maanden. Kortom gewoon alleen geven waar je zelf achter staat. Wil jij geen sinasappel geven? Dan zoek je een potje waar dat dus niet in zit ;)!

Mijn vriend zei overigens dat ze eerst potjes van olvarit hadden met alleen peer, alleen appel, alleen banaan en diezelfde met dan alleen worteltjes, alleen bloemkool, alleen spercieboontjes. Meer wist ie er niet, maar zijn deze er dan niet meer?

13. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.451
    1.847
    113
    Ik weet ook alleen van de potjes waar je vriend het over heeft, maar er is in die tussentijd mss weer een hoop veranderd? Geen idee hoor, het is alweer zolang geleden:)

14. raspberry

raspberry Niet meer actief

Die potjes met enkel peer, banaan, enz zijn er van olvarit en van friso, maar dat zijn de 4 maandenpotjes van 125 gram :)
    Iemand anders had het over bonbebe bij Plus: die zouden grotere potjes met 1 soort fruit hebben? (Toch eens kijken morgen, ga ik m'n boodschapjes daar eens een keer halen ;)).

15. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

hier 1 kindje die geen potjes fruit wil, als ze het al ziet (was vergeten uit diepvries te halen dus ff snel uit de winkel) begint ze al te huilen, hier dus alleen vers (heb handige bakjes met 7 gaten waar ik fruit/groente in kan doen, erg handig en idd paar min werk)

mijn moeder gaf mijn broer en mij al heel snel fruit waar ze sinasappel in deed, dat deed ze ook bij mijn dochter, banaan en dan sinsappel erdoor heen (ook dat wil mijn dochter niet haha)
    het kan geen kwaad, je moet doen wat je gevoel zegt en niet wat er in de boeken staat, of cb zegt, iedereen zet weer wat anders.

maar volgens mij heb je nu nog van olverit potjes(4mnd) met alleen peer, alleen banaan etc

16. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ahhh, ze zijn er dus wel gewoon ;)! Haha!
    Maar die kan ts dan toch gewoon kopen? Dan heb je alleen die groente/fruit en meer niet. En baby van ts is maar 4 mnd dus kan ze die toch zeker gewoon geven en als het te weinig is dan pak je toch 2-3 potjes?

En na de 6 maanden mag toch gewoon die sinasappel die in die gemengde potjes zit, pak je toch na die tijd die gemengde potjes. (geldt ook voor groente etc, eerst die potjes met enkel en dan daarna gemengt met groente en vlees).

Kortom als die potjes er dus echt gewoon zijn, zie ik niet in waarom je dan potjes koopt met spullen erin die je liever nog niet geeft ;)!

17. amanda23

amanda23 Actief lid

22 feb 2008
    395
    0
    0
    activiteitenbegeleidster
    arnhem
    @ hanneke,

Ik geef die potjes waar het in zit ook niet, maar was er zo tussen aan het kijken, of er mss bij gemengd fruit peer, appel en banaan bv in zaten en toen zag ik dus dat er sinaasappel in zat. Vandaar dit topic dus.

18. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in Belgiƫ
    Ik pureer diversen soorten fruit 1x per week, en doe dit in roze rubberen bakjes om het in te vriezen.

Soms gemixt en anders puur 1 soort.
    Ik ben daar ca 30 min. per week mee bezig.

Ik heb wel potjes, maar dat is voor als ik het vergeet uit de vriezer te halen, of ik ff een dagje geen fruit heb omdat ik nog naar de winkel moet.

Ook ik werk (eigen bedrijf) heb een TE groot huis om schoon te maken, heb een zieke oma, een zieke moeder, een vervelende stiefzoon van 14 en een dochter van 10 maanden.
    Druk druk druk, maar een half uur tijd voor gezonde voeding van je kind is nooit te veel.

19. Nouckie

Nouckie Lid

11 jul 2008
    77
    52
    18
    Bij de etos verkopen ze nog steeds potjes met alleen peer en banaan...

20. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Ik heb altijd het idee met die potjes (maar ook met bijvoorbeeld muti dranken etc) dan ze van het goedkoopste product het meeste doen.
    30% appel 30% sinaassappel 20% peer 10% banaan bijv.
    Als ze de sinaassappel weg zouden houden en ze zouden die 30% ook vullen met appel smaakt het natuurlijk alleen naar appel doe je het bij de peer/banaan wordt je potje in verhouding een stuk duurder.

Ik zeg niet dat het zo is hoor wat ik hier boven typ maar meer dat dat mijn gedachten gang er achter is.

Hier krijgt Jamila eigenlijk nooit potjes, werk 40uur per week, heb een huishouden die gedaan moet worden (met 3 katten + 2 kittens) of tewel altijd druk druk druk maarjha dat fruit hapje maken dat kan wel even tussen door dat zit ik maar iets minder lang op de wc :D of onder de douche (oftewel ik maak er tijd voor).

Alleen op vakantie heeft Jamila wat fruitpotjes gekregen omdat ze daar fruit bespoten met een smerig goedje waardoor zelfs wij het echt Vies vonden terwijl we nogmaal fruit gewoon lekker vinden.

Avond eten heeft ze op vakantie ook wat vaker uit een potje gekregen omdat ze het vertikte om normale hoeveelheden te eten van het eten daar.

Thuis staat dit gewoon in een pannetje naast ons eten, heb ik alle gaspitten nodig maak ik eerst even haar eten daarna dat van ons. (maar is steeds minder nodig omdat ze bijna helemaal met de pot mee eet).

Maar iemand die zo een potje heeft staan thuis; het zal vast wel op het etiket staan toch hoeveel er van iets in zit? Ben eigenlijk wel benieuwd geworden.

Deel Deze Pagina