alyssa is nog wel niet zover, maar ik zat me te bedenken dat ik haar graag vers fruit wil geven en liever geen potjes. hoe kan ik die bewaren? in het begin eet ze natuurlijk nog geen hele appel of banaan ofzo. en met groente hap hetzelfde. hoe kan ik de klaargemaakte prakjes bewaren? liefs doris
Zelf maak ik elke dag een fruitmoesje voor Jesse. Vers fruit doe ik in de staafmixer, een paar cm banaan, een stukje van een mandarijn, appel, pruim, meloen, kiwi, nectarine, net wat ik in huis heb. Soms blijft er wel eens een hapje over, maar als je dat ziet na een uurtje! Dus overgebleven fruithap bewaar ik nooit. De rest van de mandarijn die hij niet opeet, eet ik zelf op, tja, je moet toch zelf ook elke dag fruit eten, dus zo hoef ik niets te bewaren. Aardappeltjes en groenten doe ik ook elke dag vers, Jesse eet gewoon wat wij ook eten. Maar eten we bv pizza of macaroni of rijst, dan bewaar ik iets van de vorige dag en zet dat in de koelkast. Gewoon afgedekt met een stukje folie in een bakje. Kun je de volgende dag weer opwarmen. Je kunt ook een potje olvarit nemen, als je dat makkelijker vind.
Ik eet zelf op wat Louke niet eet. Ik bereid het in de mixer. Ik bewaar het nooit. Ze krijgt nog geen groente en aardappel, maar ook dit krijgt ze vers als ze eenmaal zover is. Af en toe heb ik weinig tijd om het zelf te maken. Voor die gevallen heb ik olvarit in huis. Dit kan je 24 uur bewaren na openen.
Ik eet op wat Eva niet opeet. Ook wel zo gezond voor mij . Alleen heeft Eva de afgelopen dagen perzik op en ze heeft telkens de hele perzik op . Groente wat overblijft, bewaar ik tot de volgende dag. Maar dat zijn wel gewoon stukjes en geen prakje ofzo. Klaargemaakt fruit kan je volgens mij niet zo lang bewaren, misschien een paar uurtjes.
Nou dames, ik eet zelf ook vaak fruit met Louise maar ik maak bijv. op zaterdag twee schaaltjes met gepureerd fruit, het ene schaaltje eet ze dan meteen leeg en het andere schaaltje gaat afgedekt de koelkast in voor de volgende ochtend (dus binnen 24 uur wordt het opgegeten). Ik dacht nooit dat dat kwaad kon maar door dit topic heb ik maar even deze vraag bij het voedingscentrum neergelegd. Zodra ik een antwoord terug heb, laat ik het jullie weten!
ik heb een babycook en stoom daar eerst het fruit in en dan mix ik het. Het blijft dan ook mooi van kleur. Heb het ook wel eens zonder stomen gedaan, maar dan wordt het al snel bruinig.. nu het stomen en mixen.. afkoelen en in de koelkast. gaat goed
Heb deze vraag laatst ook gesteld! maar kreeg niet echt het idee dat je fruit zo heel lang kunt bewaren idd! Misschien wel met een babycook, maar die ga ik niet aanschaffen. Dus dan iedere dag vers of idd een potje
wij maakten altijd een paar appels (of peren of perzik, of.... heb vanalles geprobeerd maar geen banaan) tegelijk klaar, ff schillen en in stukjes snijden, heel eventjes zacht koken, dan door de keukenmachine, laten afkoelen en dan de vriezer in! als je het ontdooit en iets opwarmt is het weer net zo lekker! echt ideaal, het blijft minstens 2 weken goed in de vriezer (heb het zelf nooit langer dan 2wk erin gehad dus weet niet hoe het er na 4 weken uit zou komen)
Ik heb een mail teruggehad van het voedingscentrum en zij geven aan dat je een vers klaargemaakt fruithapje gewoon 24 uur in de koelkast kan bewaren.
Dat is wel handig om te weten! Alleen ziet het er na 24 uur meestal niet echt smakelijk meer uit, maar daar zullen onze kindjes geen last van hebben denk ik .
Hihi inderdaad, het smaakt gewoon hetzelfde maar vooral met banaan verkleurt het wel. Louise heb ik nog niet horen klagen in ieder geval
idd banaan ziet er na 4 uurtjes in de koelkast niet meer uit. Ik heb het zelf eerst geproeft en het smaakt nog precies het zelfde Alleen Fabian vind er niks aan banaan. Ik doe meestal een appel en een halve banaan en dan eet hij het wel op. Peer met een halve liga vind hij ook erg lekker.
Ligt eraan wat ik geef. Banaan gaat niet de koelkast in, mango wel. Maar ik maak in principe elke dag vers en stukken die overblijven eet ik zelf op.