paar vraagjes over mijn schema dit moment

Discussie in 'Voeding' gestart door Eefke84, 8 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

#1 Eefke84, 8 aug 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 aug 2009
    we hebben nu het volgende schema:

7:00 180/6 en brinta ( laat ongeveer en meestal 20 cc staan)
    11:00 fruithap
    12:30 ongeveer halve boterham met 180/6
    15:00 ongeveer 100 water, thee of fruitsap
    17:30 groente en aardappels
    19:00 fles 180/6

ze krijgt dus ongveer 580 cc opvolgmelk binnen. is dit genoeg? ( omdat ze s'ochtends wat laat staan)
    krijgt ze genoeg ander vocht? of is het een idee om om 15:00 nog een klein beetje melk te geven ( 60/2)? dan zit ze aan 600 cc opvolgmelk zoals op het pak staat en drinkt ze ook totaal weer wat meer.
    ze doet het er verder prima op maar is het voldoende vraag ik me af?
    ( oh ja en na de groentehap geef ik meestal een paar lepeltjes water na, meer om dr mondje ook lekker schoon te spoelen zeg maar.)

laatste vraag: als ze ander drinken krijgt dan melk valt het me op dat ze meer uitspuugt zeg maar. ( meer als melk) is dit herkenbaar?

2. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Je schema ziet er prima uit hoor! Je kindje heeft nu nog minimaal 500cc opvolgmelk nodig en dat redt je prima.
    Ik zou zelf wel de fruithap wat eerder geven 's morgens, dan heb je grote kans dat ze wat meer brood gaat eten.
    Qua vocht zit je ook goed, in groente en fruit zit ook vocht en als je kindje meer spuugt als ze bijv drinkt, dat is wel normaal hoor. water en sap is dunner als melk en het maagklepje is nu nog niet helemaal ontwikkeld.

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hi Elmo!

Ziet er goed uit. Je kindje hoef je niet meer vocht aan te bieden. Eigenlijk kan ik hier herhalen wat mamavanukkie allemaal gezegd heeft maar dat is niet zo zinnig.

Deel Deze Pagina