macaroni?

Discussie in 'Voeding' gestart door caroline16, 26 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. caroline16

caroline16 Niet meer actief

mag ik voor mijn meisje macaroni maken?
    gehakt
    pasta

en wat er dan bij?

2. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    ik heb gelezen dat je er dan aleen tomatenpuree bij mag doen ..
    maar er zullen vast betere antwoorden komen ;)

3. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    gehakt koken...niet bakken!! Minder vet...

Tomaten puree...en kruiden mogen altijd he... ;)

wat je kunt doen om het lekkerder te maken...roerbak groenten! Goed koken en dan erin doen....als de stukjes te groot zijn ff door de staafmixer...maaarrrr wel goed om stukjes te leren eten!!

Mocht je liever verse tomaten gebruiken...dat kan...ontvel ze en kook ze dan...daarna kan je ze pureren...heb je ook een lekkere saus! ontvellen kan door ze op te warmen in de magnetron.... ;) laat het vel snel los...

succes!

Let op met zout, vet, en teveel zetmeel...maar verder...alles kan!!

4. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.556
    529
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    wat worteltjes ala groentje erbij?

5. caroline16

wij doen voor ons altijd
    gehakt
    smaq
    macaroni
    soepgroente
    en die mix van macaroni

mag ze dat hebben of moet ik dan die mix niet doen?

6. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    ik heb het altijd gewoon gegeven hoor...behalve de smaq en het gehakt....gehakt gekookt!

Verder heeft dochterlief hier altijd alles geproeft...je mertk vanzelf als ze niet wil ahhaha...(had dan een potje in de kelder staan als backup...)

7. caroline16

ja dat heb ik ook ;)

maar in principe kan ze vanavond dus gewoon met de pot mee eten, ook met die mix?

8. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    nu weet je...vroeger aten ze ook al heel snel met de pot mee....en werd er ook niet op dat soort dingen gelet....

Gewoon proberen en als ze ergens op reageerd dan weet je dat voor een volgende keer!

Hier werd er voor de 1,5 heel apart gereageerd op paprika...(verse) daar kreeg ze rode wangen en vlekjes van!! en ineens pas een stukkie gegeven om op te knabbelen...en voila nergens last van!

let gewoon op dat het neit te vet is en geen zout bevat......en verder...whoppa purereen en geven deed ik altijd!

9. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    wel opletten, bedenk ik me net...die zakjes bevatten meestal ook zout....(nu is dat zo een beetje dat het op een volle pan niet zoveel uitmaakt......) maar ik zou niet extra toevoegen of de smaq er nog bij doen (voor de kleine dan!) misschien een klein pannetje zonder smaq apart nemen na klaarmaken...en bij jullie de smaq erbij doen.....

Trouwens...gekookt gehakt vind ik altijd lekkerder smaken hahha....niet zo vet!!

10. caroline16

nouja, dan doe ik dat gewoon..
    doe ik voor haar in een pannetje het gehakt koken met de macaroni en groente, en de mix.. en dan niet de smaq ;)

11. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    hihi...ja die smaq he....wel lekker!! maar ook zout als ik het me zo kan herinneren wat erin zit...

smakelijk eten!!!

Wij eten vanaaf ook macaroni....maar dan carbonera!! Ook lekker hahaha...(al is ons meisje al veel ouder dus kan en mag ze meer!!)

12. caroline16

ja precies..
    maar over het algemeen mag mijn meisje toch al vrij veel toch?

13. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    geloof bijna alles wel hoor.....zolang ze het nemen....

14. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

persoonlijk zou ik de smac en die mix ook weglaten. die mix is misschien nog wel zouter dan de smac. plurk is 15 maanden en krijgt hooguit 1x per 2 weken iets uit zakjes of pakjes.

gewoon macaroni, groente en gehakt en ze vind het prima!

Deel Deze Pagina