fruithap

Discussie in 'Voeding' gestart door vrouwpoohbeer, 18 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alita

Alita Niet meer actief

Ja weet ik veel wat ik allemaal gedaan heb in ieder geval niets goeds.
    Boos? Nou ja echt leuk vondt ik je niet, maar waarschijnlijk vondt je mij ook niet zo leuk. Haha waarschijnlijk reageren we gewoon hetzelfde als we een mening hebben en dat komt ook nog eens vaak verkeerd over! Bij deze vindt ik je weer leuk :) :D

Ja ik heb wel iets aan je antwoord, soms zie je door de bomen het bos niet meer! Dus ik kan gewoon bv geven ipv opvolgmelk, want ik vindt het wel belangrijk dat ze alleen bv als voeding krijgt zeg maar ;)

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Het is bij kunstvoeding zo dat je voor 0 tot 6 maanden zuigelingenvoeding hebt. En van 6 tot 18 opvolgmelk. Daarna weer nr 3 groeimelk ofzo ;)!

Maar het is zo bij kunstvoeding dat de voeding gewoon van dag 1 tot 6 maanden hetzelfde blijft. Bij borstvoeding veranderd je voeding elke dag ;). Bij kunstvoeding ga je met 6 maanden over op de nr.2 melk omdat je kindje dan andere behoeftes heeft dan een kindje van 1 maand bijv, snap je? Bij borstvoeding gebeurd dit allemaal automatisch. Je kan dus gewoon borstvoeding blijven geven op verzoek en daar het fruit en de groente bij geven. Maar stel dat je bijv om 12.00 een voeding aan de borst geeft en die wil je afbouwen en vervangen, dan geef je na 6 maanden de opvolgmelk (nr.2) en voor de 6 maanden tja hoe heet die? gewone melk? haha. De nr 1 melk in ieder geval!

En oke, dan vind ik je bij deze ook weer lief! *vriendjes*

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Correctie, de hypoallergene kunstvoeding 6-18 maanden opvolgmelk, die gebruiken wij, vandaar dat ik zei dat de opvolgmelk tot 18 maanden is.

Maar de standaard kunstvoeding is de volledige zuigelingen voeding van 0 tot 6 maanden (nr.1), de opvolgmelk van 6 tot 10 maanden (nr.2) en dan groeimelk van 10 tot 18 maanden (nr.3).

4. Alita

Alita Niet meer actief

Thanks vriendinnetje :)

5. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    Als je borstvoeding geeft, geef je verder geen opvolgmelk oid dat blijft gewoon hetzelfde.

Als je bv geeft kun je gewoon toegeven aan datgene wat zij wil, wil ze 4x geef je haar gewoon 4x, wil ze 3x geef je haar 3x. Ik zou wel als ze minder vaak om bv zou komen proberen dat ze dan wat anders erbij gaat drinken.

Met bv hoef je niet te denken of ze het nodig heeft of niet, bv kunnen ze nooit genoeg hebben ;) dus hoef je niet te denken dat je haar te veel bv geeft in combi met de vaste voeding.

je kunt op een gegeven moment misschien ipv een bv in de ochtend een bordje pap geven (gemaakt van je bv?) en dan je fruit en groente hapje er gewoon bij inclusief de voedingen die ze zelf nog wil.

wil je zelf afbouwen, ja dan is het weer anders natuurlijk, dan laat je elke keer een voeding vallen (1 voeding per 2-3 dgn meen ik)

dat ligt geheel aan jezelf, wil je bv blijven geven, kun je dat gewoon onbeperkt blijven geven, wil je afbouwen en overstappen naar opvolgmelk bouw je dat gewoon langzaam af :D

succes meis.

6. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    Dit is nou precies de reden waarom ik zo min mogelijk naar de namen kijk. Iedereen verschilt van mening met elkaar en dat mag gelukkig, maar ik probeer zo min mogelijk namen te onthouden, of in ieder geval zo te denken, dat zoals je het oneens bent over een bepaald onderwerp, je het eens bent over een ander onderwerp.

dat vind ik hier best wel eens jammer, dat als je het oneens bent en je in een (flinke) discussie beland bent, de mensen je naam onthouden en bij zichzelf denken wat een trut ben jij zeg ;) en daardoor een mening vormen over diegene, terwijl dat eigenlijk helemaal niet nodig zou moeten zijn, want al verschil je nog zo van mening dan kan het toch nog zijn dat je het ergens anders wel weer eens bent.

Ik verschil zo vaak van mening met mijn beste vriendin, dat hoort toch zo lijkt mij :) al dat moeilijke gedoe soms hier. oh maar jij reageerde stom in het ene topic, dan reageer ik bij voorbaat al stom op jou (zelf meerdere keren meegemaakt ;) )

ik verschil best wel vaak van mening met bolbuikje, maarre dat is voor mij geen reden om iets tegen haar te hebben hoor :) over een anderwerp zijn we het vaak genoeg wel weer eens, pasgeleden nog zelfs een link geplaatst naar de telegraaf, zelfs salapio was het een keer met me eens :) ondanks dat onze meningsverschillen megagroot bij elkaar vandaan liggen ben ik echt niet boos op haar of wat dan ook (misschien zij op mij, dat weet ik niet :( ) want dat heb en houd je toch op een forum met zoveel leden, zoveel onderwerpen, en zoveel meningen :D

7. vrouwpoohbeer

vrouwpoohbeer Actief lid

15 jan 2009
    458
    0
    0
    Overberg
    nou ik heb vandaag even geprobeerd om de fles te laten vallen maar t was geen succes, ik had haar een flesje water gegeven maar die moest ze niet. en 3 uur later maar weer de fles gegeven ipv 4 uur later en alsnog dronk ze alsof ze jaren geen eten had gehad. Dus ik ga idd gewoon nog bijvoeden en de fles erbij geven. Het gaat prima zo en dan hoop ik dat ze niet teveel binnen krijgt...

Ik vind het toch te vroeg voor diksap, ookal is het puur fruit, er zal vast wel wat inzitten dat niet goed is voor dr qua suikers ofzo?

ik ga in de winkel even de achterkant lezen, daar word ik vast wel wijzer van.

8. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    hoeveel flesjes krijgt ze nou eigenlijk op een dag, want dat heb ik niet gelezen eerlijk gezegd?

9. vrouwpoohbeer

vrouwpoohbeer Actief lid

15 jan 2009
    458
    0
    0
    Overberg
    4

smorgens tussen 8 en 10 als ze wakker word eentje

dan 4 uur later en dan weer 4 uur later

en 's avonds 8 uur badje, half 9 een verdikte avondfles.

10. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    Meid, wat je met mijn mening doet moet je zelf weten natuurlijk,maar als ik heel eerlijk mag zijn en voel je alsjeblieft niet aangevallen, als ik naar de leeftijd van je kleintje kijk, en zie dat je van de 4 flessen die hij krijgt, er 1 wil afhalen, vraag ik me af waarom?

ze is nog geen 5 maanden, zit al op 4 flessen terwijl ze normaliter met deze leeftijd echt meestal nog op 5 flessen zitten, echt hoor, ik zou er geen 1 meer afhalen. zeker niet omdat ze alleen maar haar fruithapje krijgt, en nog geen volwaardige groentemaaltijd.

vanaf het moment dat ze fruit en groente eten, gaat er meestal een fles vanaf en zitten ze normaliter op 4 flessen per dag, en zodra er ook een bordje pap bij komt, of een broodje in de ochtend, dus dat ze 3 maaltijden per dag hebben heb je meestal 3 flessen, en tegen de tijd dat ze een jaar zijn zitten de meeste op 2 flesjes melk per dag, dus echt, ga daar verder niet aan zitten rommelen, want het is nog zo belangrijk die melk voor ze.

je moet rekenen dat ze gemiddeld 150-165 ml voeding per kilo lichaamsgewicht doorgaans krijgen, het ene kindje drinkt wat meer dan de ander, maar dat is een gemiddelde zeg maar,weet niet hoe zwaar jouw kindje is, maar reken het aantal kilos x 150-165 en kijk dan wat zij drinkt op een dag, en probeer dat te verdelen over minimaal 4 flesjes.
    groetjes sjaan.

11. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    oh nog even dit, dat zij die fles zo leeg dronk alsof ze jaren geen eten had gehad is ook logisch. je hebt haar water willen geven, wat ze niet wilde (heel logisch ook) en pas 3 uur later kreeg ze eindelijk datgene wat ze 3 uur daarvoor had verwacht, en had willen hebben.

echt meis, geef haar die 4 flessen melk met bijvoeding(fruit) zonder een fles eraf te willen halen, of die te vervangen door iets anders. dat is echt nog veel te vroeg hoor (is mijn persoonlijke mening)

even nog wat betreft diksap, dat zou je op deze leeftijd ook gewoon kunnen geven, maar aangezien ze de flessen melk nog zo nodig heeft, en buiten die flessen nog niets anders en al fruit krijgt zou ik niet weten waarom je haar diksap zou willen geven?

groetjes sjaan

12. Alita

Alita Niet meer actief

Thanks ;) :D

Nee hoor ik wil niet gaan afbouwen.. ik ben van plan om tot 1 jaar minstens door te gaan, daarom ook de vraag over opvolgmelk.
    Wat zou ik dan erbij kunnen geven als het gaat om ander drinken?

Ik merk dat ze genoeg heeft aan de 4x bv die ze nu krijgt, alleen is ze normaal gulzig, maar sinds kort kijkt ze af en toe meer rond dan dat ze eet bij de laatste bv, niet altijd overigens. Ik ben dan altijd bang dat mijn productie dan achteruit gaat :cry:

Ook over die fruithapjes, ze slaapt altijd van 10 uur s`morgens tot 12 uur s`middags, na de eerste bv van 8:30.
    Hoe geef ik dan dat fruithapje als ik naderhand ook nog een groentehapje ga geven, die ik dan rond 17:00/18:00 geef?
    Af en toe kom je er gewoon niet meer uit. Ik volg altijd gewoon mijn gevoel en mijn meisje, maar dit vindt ik toch wel altijd moeilijk. Dat mogen ze wel vanf 6 maanden maar melkproducten weer niet.
    Is moeilijk man! :( :confused: :D

13. Alita

Alita Niet meer actief

Precies, vondt ik ook daarom vroeg ik ook waarom ik boos moest zijn...
    Doordat iedereen zijn eigen mening heeft lopen de discussies soms uit de hand en gaan ze helemaal niet meer over waar ze uiteindelijk voor bedoelt waren.
    Vooral het onderwerp bijvoeding loopt altijd uit de hand, jammer vindt ik dat.
    We doen toch allemaal ons best, je moet elkaars mening respecteren, zo ben ik tenminste opgevoed ;)

14. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Die tijden van het fruit en groente niet zo strikt nemen ;)! Gewoon geven wanneer het julie uitkomt ivm voedingen en slaapjes. En krijgt ze een keer een dagje geen fruit/groente maakt dat ook niet zoveel uit hoor ;)!

Ander vocht als borstvoeding zal ik als ik jou was voorlopig nog niet mee beginnen ivm je productie. Je zit natuurlijk al op maar 3-4 voedingen. Ga je haar ander drinken aanbieden, dan kan het zijn dat ze minder borstvoeding gaat drinken, en je dus idd minder productie gaat krijgen, omdat de kleine minder vraagt, ze heeft haar buikje immers al vol met ander dirnken. En vraag=aanbod ;).

Maar ander drinken kan je bijv, water, thee, diksap/aanmaaklimonade geven, sap (verdund), geven.

15. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    @cindy24,
    Als je wat anders wilt geven dan bv, zou je water kunnen geven (die van mij moesten het niet) of thee,diksap etc etc, maar aangezien ze 4 mnd is, zou ik toch proberen zeker ook voor je productie om gewoon dan wat vaker bv te geven (als ze wil) wil ze echt niet, dan is het ook geen probleem en heeft ze simpelweg genoeg aan die 4x die ze zelf wil.

Het fruithapje zou je om 12.30 kunnen geven. Je bv geef je dan bijv. om 15.00 uur, en het groentehapje straks om pakweg 17-17.30 uur.

Het is soms even tobben, maar het past er allemaal precies in hoor ;) alles buiten bv of fv geef je in principe tussen de 2 voedingen in. Je hebt ook speciale potjes en flesjes met drinken hoor voor kinderen vanaf 4 mnd net zo goed als dat je potjes hebt. (friso-diksap-roosvicee ;) )

Yep, dat ben ik helemaal met je eens
    ;)

16. Alita

Alita Niet meer actief

Nee heb je ook gelijk in het zal allemaal wel weer vanzelf gaan, alleen zijn hier zoveel verschillen in dat je er niet meer uitkomt :(
    Selina heeft tot nu toe genoeg aan alleen de bv ze hoeft niet meer want ze is lekker tevreden. Ander vocht heeft ze nu nog niet nodig, merk het wel wanneer dat nodig is, niet?

17. Alita

Alita Niet meer actief

Thanks voor jullie antwoorden, hier heb je iets aan he ;) :)
    Nu geef ik gewoon alleen maar 4x bv ze heeft hier voorlopig nog genoeg aan en zal het wel merken als ze behoefte heeft aan meer.
    :D :D :D

18. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Als ze meer vocht nodig heeft merk je het idd vanzelf, ze zal langer/vaker bij je drinken. Of misschien gaat ze wat regeldaagjes houden ;) zodat je productie wat opgekrikt word ;) en ze dus per voeding meer melk lurkt. Maar dan wel op 4x per dag blijft, dus per voeding drinkt ze nu misschien iets van 180cc ofzo en dan drinkt ze per voeding 200cc ;) snap je?

19. Alita

Alita Niet meer actief

Ik snap het, bedankt voor je antwoorden, moet wel zeggen ze drinkt wel lang af en toe aan de borst, maar dit is ook meer mamahonger!
    Ben hier nu een beetje op aan het letten. Vindt het niet zo erg dat ze 10 minuutjes langer wilt sabbelen maar het is dan etenstijd en geen mamatijd he ;)
    Ze krijgt alletwee de borsten per voeding dus ze krijgt genoeg!
    Ze slaapt wel iets minder de laatste twee dagen, ze gaat om 10 uur s`morgens naar bed en wordt om 11 uur weer wakker terwijl ze eerst tot 12 uur sliep, vindt ik wel vreemd.
    Ze heeft natuurlijk wel iedere keer als ze ouder wordt minder slaap nodig, toch?
    Ze slaapt normaal dan s`morgens, en s`middags nog een uurtje... ging altijd goed maar volgens mij is ze het schema aan het omgooien haha :)

20. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Idd schema omgooien gebeurd vast nog wel vaker! Maar maar gewoon in mee gaan hoor ;)! En idd in het belang van je tepels wel in de gaten houden of ze drinkt of sabbelt ;)! Hoewel ik moet toegeven dat ik vooral de laatste tijd heel veel heb laten sabbelen, Ruben lag rustig een uur aan de borst ;), maar oke dat was in de hoop dat ik mn productie weer volledig kon krijgen wat eigenlijk achteraf helemaal geen optie is geweest, maar oke, ik zag het niet ;)!

Deel Deze Pagina