Mijn meis vindt potjes ontzettend lekker, maar vers gemaakt eten wat minder. Ik heb het idee dat het aan het sauzerige ligt: potjes zijn altijd veel smeuiger. Kan ik door zelf gemaakt eten ook sausjes doen? Ze is nu zowat een jaar dus mag in principe wel alles. Maar hoe maak ik gezonde sausjes zelf? Ik doe er wel eens melk doorheen, maar hoe maak ik iets lekkerders?
De meeste kinderen vinden potjes lekkerder omdat de smaak van potjes vlakker is. Ik ben benieuwd of het toevoegen van sausjes een oplossing gaat bieden. Je kunt wat kaassaus maken bij bijvoorbeeld pasta gerechten. Dat vinden veel kindjes heel lekker
Je kan met een jaar bijvoorbeeld heel gemakkelijk boursin gebruiken. Lekker snel Creme fraiche vermengen met kaas is ook een optie (je kan er bijvoorbeeld ook pesto doorheen doen, lekker hoor) Een kaassausje maak je bijvoorbeeld door kaas (bijv cheddar) te verwarmen met een beetje melk (opvolgmelk of gewone melk).
Wat ik weleens deed tot voor kort,was een klein deel van het eten pureren, en dan mengen met de rest! Wordt ook lekker smeuïg, Alyna lustte het zo heel graag!