Ik wil geen vlees of smeerkaas geven of andere producten met veel zout en of toevoegingen. Nu geef ik appel/ perenstroop Roomboter of margarine Heeft iemand ideeen?
Plakje jonge kaas Zonnatura jam Pindakaas en inderdaad gewoon boter, dat is wat ik gaf op die leeftijd
Rond die tijd gaf ik alleen nog margarine op brood. Vanaf 8 maand volgens mij appelstroop. Tegen 1 jaar kalkoenfilet. Zonnatura jam Nu nog zo eigenlijk.
Jonge kaas La vache qui rit (veel minder zout dan gewone smeerkaas) Amandelpasta, gemenge notenpasta (biologische winkel). Appelperenstroop zonder toegevoegde suiker. Biologische abrikozenjam zonder toegevoegde suiker Boter.
Dankjulliewel! Ik dacht dat jam te veel suikers bevatten, maar geprakte banaan kan natuurlijk ook. Amandelpasta vind ik zelf erg vies, dochter ook, maar wie weet vindt Roan het wel lekker. Cashewnotenpasta klinkt lekker! Er zit hier een reformwinkel die dit soort dingen verkoopt, dus ik ga eens neuzen.
- smeerkaas - leverpastei (max 2 boterhammen per week ivm vit. A) - fruitpasta - appelstroop - fruit Geen pindakaas of noten. het wordt afgeraden om dit voor 1 jaar te geven.
Bij de biologische supermarkt hier hebben ze heerlijk jam die is gezoet met vlierbessensap ipv suiker. Dan heb je natuurlijk altijd nog de fruitsuikers in jam, maar je hebt maar een klein beetje jam nodig voor een lekkere boterham!
Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Schema - Voedselintroductieschema vanaf zes maanden Volgens dit rustige introductieschema mag dit wél vanaf 9 maanden! Heb het daarvoor ook niet gegeven.
Avocado is hier een hit. Voor mezelf plakjes met een klein beetje zout en versgemalen peper, voor dochterlief geprakt. Lekker!
Biologische kaas/jam/appelstroop. Of fruit prakken en dat op het brood doen (was hier geen groot succes overigens).