Fruithapje 3 maanden

Discussie in 'Voeding' gestart door Partyrocker, 16 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Ik weet niet wat de reden van ts is.

Maar jolisa had niet meer genoeg aan alleen melk. En ja dat zijn mijn woorden maar ook van het cb.
    Wachten is altijd beter maar soms gaat het anders toch

2. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Ja. Dat is wetenschappelijk bewezen zoals je kunt lezen in het eerder genoemde artikel. Kinderen die te vroeg bijgevoed worden hebben een grotere kans op obesitas (overgewicht) en allergieën. De cijfers wijzen dat uit.

En ja, dan zijn er altijd kinderen die er geen last van hebben, gezond opgroeien zonder overgewicht. Maar heb je die garantie? Nee.

3. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    @ts
    Ik kan je helaas geen antwoord geven.
    Maar volg gewoon je gevoel.
    Als jij denkt dat je kindje hier tegenkan en het lekker vindt dan is dat jou keus.

@WAAROM.
    Waarom zetten jullie niet gewoon jullie mening op een normale manier hier neer.
    Hoeft toch niet meteen ze ovedreven gereageerd te worden ;)

4. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Was vrij normaal toch?

5. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Het was mijn bedoeling wel om respectvol mijn (gevraagde) mening te laten horen. Als dat niet zo overkomt, excuus.

6. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Nou persoonlijk vindt ik het vooral die nadruk op waarom.
    Maar goed kan het natuurlijk ook verkeerd begrijpen.
    Ik snap best dat er voor en tegenstanders zijn.
    Alleen zie ik er niet veel tegevoegde waarde aan de vraag waarom ts dit wil,aangezien ze vraagt of dit kwaad kan.
    Dan zou ik zeggen vermeld je mening waarom jij wel/niet vindt of het kwaad kan,maar ga niet verder uitwijden in het waarom.
    Haha snap je me nog :D

7. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Ik denk dat het geschreven wat harder overkomt dan bedoeld.

8. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Ik vind 't een beetje overdreven. Ik vraag alleen maar of die paar kleine hapjes kwaad kunnen meer niet.
    Hij heeft inderdaad gewoon niet meer genoeg aan alleen melk. Hij heeft nu 4 flessen op een dag van 210/7...

En waarom 4 flessen? Omdat hij daaraan toe was en de nachtfles liet vallen.

Het gaat om een paar hapjes..
    en hij vind het lekker en reageert er tot nu toe goed op, dus wat is het bezwaar tegen die paar kleine hapjes??

Allergiekinderen kun je ook kweken door te truttig te zijn.

Jullie doen net alsof ik m wodka geef :D

9. Partyrocker

Vroeger kregen kinderen trouwens vanalles toegestopt en dan is het wel heel vreemd dat er tegenwoordig meer allergiekinderen zijn dan vroeger?? Dat staat trouwens ook in de cijfers....

10. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    JA!!

11. Partyrocker

Omdat je kind dat obesitas KAN krijgen op latere leeftijd? Of dat hij allergieën KAN ontwikkelen?

Joh, mijn neefje kreeg vroeger vanalles. Was trouwens ook 1 van de dikste babies van NL, is nu een gezonde beer van een vent van 2meter lang en geen obesitas te bekennen, trouwens ook geen allergie. Hij is alleen nogsteeds een pedaalemmer als het om eten gaat ;).

Simpel zat, hij heeft geen genoeg meer aan alleen melk, rijstebloem is ook bijvoeding en zet trouwens ook flink aan. Kan 'm moeilijk dood blijven voeren met de fles.

12. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Ik snap eerlijk gezegd niet zo goed waarom je om advies komt vragen als je het kennelijk allemaal zo goed weet.

13. Partyrocker

Nou idd!
    Ik wil aan het einde van het ritje ook alleen maar het beste voor mijn kind, vandaar dat ik het vraag. Over de hoeveelheid wat hij eet werd ook gediscussieerd tot en met. Antwoord van het CB: De ene baby heeft nou eenmaal meer behoefte aan bepaalde dingen als de andere en zolang hij niet buitensporig veel aankomt is er niks aan de hand... Sterker nog: hij zag er wel uit alsof hij inderdaad wel wat meer kon gebruiken...

14. Partyrocker

Simpelweg omdat ik ook onzeker ben.. waarschijnlijk zoals elke moeder. Ik wil wel alles volgens het boekje doen, maar dat gaat helaas niet altijd. Dat laat meneer namelijk ook niet altijd toe :).

Doelde eerder op bepaalde dingen zoals: ernstige darmkrampen of bepaalde ''ziektes'' die hij er van zou kunnen krijgen..

Mijn nekharen gaan zoiezo al overeind staan bij het stukje op de website over BV ofzoiets, dat kinderen van jongere ouders, rokende ouders, of ouders met een lagere economische status meer kans hebben om eerder bijgevoerd te worden!??

15. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Nou inderdaad zeg!

Jouw kind, jouw keuzes. Zo te lezen sta je absoluut niet open voor reacties over dat je het beter niet zou geven aan zo een jong kindje. Dus wat is het nut er een topic over te openen.

16. Partyrocker

Lees vorige reactie..

en snap al zeker niet waarom het zo opgeblazen word? Het gaat om een paar minuscule hapjes om hem te laten proeven en om te kijken hoe hij erop reageert. Aangezien hij simpelweg zo goed als onverzadigbaar is.

Word waarschijnlijk de eerstkomende tijd niet eens een dagelijks gewoonte als hij niet op een moment niet om meer eten vraagt? Nee ik krijg gelijk preken en vragen waarom???

17. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Oh meid laat we lekker.
    Ik bedoel mijn meisje krijgt hele maaltijden op een dag 6uur 210+7 papfles.
    10 uur fruithapje 1potje.
    14uur 210+7melk.
    18uur maaltijd potje bijv. Pompoen met aardappelpuree en rund.
    21.30 210+7papfles

En dan is ze nog geen 6maanden. Kan me echt niet voorstellen dat ze tot over 2 weken alleen op melk leeft. Dat is toch zielig.
    En dan als ze 6 maanden zijn wel in een keer alla rapley eten geven zeker laten stikken in die grote stukken.

Ze hebben altijd wel wat te zeiken hier laat ze lekker.
    Als er geen allergie bij jou of je partner voorkomt is de kans zo minimaal dat jou kleintje dat krijgt maak je niet druk hoor xxxxxx

18. Partyrocker

en overigens loopt mijn zoontje qua ontwikkeling zoiezo al ver voor op andere kindjes, vanaf de geboorte al trouwens. Zoals babyhope vermelde over haar dochter.

19. Partyrocker

Ik heb trouwens ook een loopstoeltje voor over 3 maanden.. raden ze ook af... Tot nu toe heeft elke babywinkel er rijen van staan en ken alleen maar kinderen die daarmee zijn grootgebracht, maar ik ben zeker nu wel helemaal ontaard?? Lang leve de commercie zeg..

20. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Ja idd die loop stoeltjes. Wat een onzin zeg mijn heupen zijn toch perfect ook al heb ik ook in zo'n stoeltje leren lopen.
    Alle regeltjes zijn zo tegenstrijdig tegenwoordig

Deel Deze Pagina