Fruithapje 3 maanden

Discussie in 'Voeding' gestart door Partyrocker, 16 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Duchess

    Duchess VIP lid

    26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Sjonge, kan het hier ook gewoon normaal?
    Misschien idd een goede om te laten sluiten. Jammer dat er niet gewoon een discussie gevoerd kan worden tussen volwassen mensen hier. Fel zijn in een discussie is helemaal niet erg maar schelden enzo, no thanks.
     
  2. ratatosk

    ratatosk VIP lid

    16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Even over wat kwekijzer zei, dat ging over het feit dat een moeder rookte tijdens de zwangerschap, niet over het bijvoeden.
    Eerlijk gezegd vind ik je dan ook niet de beste moeder..
     
  3. Snoopy82

    Snoopy82 Fanatiek lid

    23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Thanks voor de ladys die respect hadden voor mijn reactie ;)

    Altijd als t even uit d ehand loopt word er gevraagd: kan t topic niet gewoon dicht? Dit vind ik ook zo jammer, we kunnen t dus als volwassenen niet laten of normaal reageren dus dan maar topic van TS dicht terwijl die er zelf niet om vraagt?

    Dit gaat erg veel, dirksmama met jou heb ik in t verleden al discissies gehad dat je te beter weter overkomt, jij bent de perfecte mama dat weten we nou wel ;)

    Mijn mening is: topic hoeft niet dicht omdat er betweters tussen zitten of mensen die niet met respect een reactie kunnen plaatsen zonder aanvallen of opdringerig over te komen.

    Er zijn vast zat meiden ( gemerkt ) die ook normaal kunnen reageren of ze t ermee eens zijn of niet. fokt zo een onderwerp je op dat je niet normaal reactie kan geven momenteel negeer t topic dan even of voor altijd. Het beste voor jezelf en voor anderen om discussies te voorkomen.

    ON_TOPIC NU OP DE VRAAG VAN TS:

    Op het potje staat niet voor niets vanaf 4mnd denk ik, als t levensbedreigend zou zijn mag t vast niet op de markt. Als ik naar mijn kindjes kijk ( al geef ik zelf gerust af en toe ook een liga of paar lepeltjes rijstebloem als pap) merk ik idd dat ze tot 6mnd wat gevoelig kunnen reageren af en toe, t niet snappen hoe t te eten of genoeg hebben aan melk. Maar er zijnook momenten waarop ze bijna je eigen brood uit je handen grijpen :)

    Dat je t je kindje geeft is vast geen drama, let goed op anders op ontlasting, krampjes etc. Je merkt vast of je kindje er anders van word of niet. Paar likjes/hapjes vind ik zelf geen bijvoeden maar das mijn mening he ;)

    Lekker doen waar jij en je kindje zich bij goedvoelen zolang je kindje er geen bijwerkingen van krijgt. Omdat er bv word gezegd vanaf 6mnd bijvoeden gooi ik er ook niet gelijk van alles in bij me kind omdat t dan moet of mag... ik kijk naar wat me kindje wilt en aangeeft ;) Alles op verzoek en zie wel wat zeals eerste goed eten.
     
  4. Snoopy82

    Snoopy82 Fanatiek lid

    23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Ik heb ook gerookt tijdens beide zwangerschappen zoals babyhope: ook ieder zijn eigen keus en dat maakt je geen slechte moeder.

    Beter een peuk opsteken dan de hele dag stressen om iets.. zei de vk zelfs ;) Mijn kindjes zijn 100% gezond en ik mocht na de bevalling douche en hop kindjes mee naar huis. Genoeg mensen die niet roken en dan kindjes hebben met allergieen of astma etc... dus zegt niets of wel of niet slecht in alle gevallen. AL kun je t idd beter laten natuurlijk net zoals cola en redbull etc.
     
  5. Duchess

    Duchess VIP lid

    26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Jij hebt het over 4 maanden Snoopy. Ook niet mijn ding, maar dat kán. Maar dit topic gaat over DRIE maanden. Als dat veilig was, dan stond er wel 3 maanden op de potjes, geloof dat maar! De fabrikant wil niets liever dan verkopen, dus als dat al mocht met 3 maanden, deed ie dat wel.

    Over t topic dichtgooien, van mij hoeft dat niet, maar als mensen zo'n vervelende opmerkingen gaan maken en persoonlijke aanvallen, is dat niet erg volwassen he?
    Ik houd jusit van een goede discussie, en daar mag je gerust fel in worden, dat kan ik ook zijn. Maar een beetje volwassen gedrag moet je toch wel van elkaar kunnen verlangen.
     
  6. Karoke

    Karoke Niet meer actief

    Het kan wel zo zijn dat er nu geen bijwerkingen zijn, helaas wil dat niet zeggen dat het op termijn geen schade aanbrengt...

    Ik vind het persoonlijk ook een niet verstandige beslissing om zo vroeg met bijvoeding te beginnen, een paar likjes of niet.

    En degene die gerookt hebben tijdens de zwangerschap: zijn jullie dan onverwachts zwanger geworden? Want anders heb je in mijn ogen tijd genoeg gehad om van te voren te stoppen.

    En ja, ook ik vind iemand een betere moeder als ze stopt met roken en geen risico's neemt wat betreft allergieën en dergelijke door vroegtijdig me bijvoeding te beginnen. Je kan wel zeggen dat het ieder zijn keus is, maar in zo'n gevallen is het niet je kindje zijn eigen keus om risico's te lopen, enkel een egoïstische keuze van mama.
     
  7. Snoopy82

    Snoopy82 Fanatiek lid

    23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    ik begrijp je punt meid ;) En ik weet dat t idd gaat om 3 mnd, maar ik gaf ff antw op de vraag ze zetten er 4 mnd op omdat t vast dan al kan in plaats van dat velen beweren alles vanaf 6mnd pas...

    Nog ben ik van mening al is baby van TS 3mnd oud en vind t lekker en krijgt t goed weg die paar likjes waarom niet denk ik dan... en ja oals een ander zegt schade later ... tjah weetje maybe ben ik zo nuchter omdat ik met de dag leef omdat ik van alles om me heen en in de wereld zie gebeuren en kijk om wat voor dingen wij dan piepen.... snap je beetje wat ik bedoel? :)

    Ik hou ook van discussies hoor en duidelijk mijn mening geven, maar niet mening opdringen of te fel worden dat t kwetsend word... We zijn volwassenen dus volwassen gedrag verwachten heb je gelijk in .... nogmaals ieder zijn ding en heeft iemand een andere mening geef m wat aardiger zonder opdringerig over te komen :) thats all
     
  8. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.690
    3.472
    113
    #148 EdN, 18 dec 2011
    Laatst bewerkt: 18 dec 2011
     
  9. Snoopy82

    Snoopy82 Fanatiek lid

    23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    en nee niet onverwacht zwanger..bewust . Zo nu en dan een peuk opgestoken als ik erg gespannen of gestresst was ( zwaar leven, niemand kan over elkaar oordelen zonder te weten waarom je dingen doet en in welke situaties we leven allemaal) en dat hielp die ene sigaret dan hele dag stressen en buikpijn hebben en baby niet voelen.

    Tuuuurrrlijk doe je t liever niet, maar heb t gdn ....
     
  10. fafa

    fafa Niet meer actief

    ikzelf sla mijn kind regelmatig, maar dat is mijn eigen keus... dan ben ik een goede moeder, toch?

    Dit topic is echt te bizar voor woorden :$
     
  11. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik ben bang dat je op een aantal punten toch gewoon niet helemaal over de goede informatie beschikt. Als je het niet erg vindt zal ik het even allemaal bij elkaar pakken, anders worden het zoveel berichten en wordt het wat onoverzichtelijk.

    Allereerst, ik ga er gewoon van uit dat jij gewoon het allerbeste voor je kindje wilt. Goede moeders maken ook wel eens minder goede keuzes, maar dat maakt de moeder niet slecht natuurlijk!

    Het maximum is 1000cc AANGEMAAKTE voeding volgens het vaste recept (30cc water per schepje voeding). Dat komt neer op 30 schepjes per dag. Daarnaast mag je per fles 15-20 cc extra water toevoegen. Het maximum gaat 'm om de hoeveelheid KUNSTVOEDING, niet om de hoeveelheid water.

    Dus als je kind zo hongerig is...je zit nog 2 schepjes van het maximum verwijderd. Als het echt HONGER van je kind is en geen haast van mama, dan kun je beter vijf flessen op een dag gaan aanbieden, elk met 6 schepjes voeding en dan i.p.v. 180cc water 200cc water. Je mag het dan eventueel wat indikken met nutriton tegen het spugen en om te zorgen dat je kind de fles wat rustiger leegdrinkt.

    Verder, als je kind zo extreem hongerig is en je hebt zo zitten puzzelen, dan zou ik eerst eens naar de huisarts gaan om te laten checken op reflux.

    Dat is dan echt verkeerd gedacht. De darmen beginnen met rijpen zodra er eten inkomt, dus nadat een kindje geboren is. En met zes maanden is de rijping zover gevorderd dat het grootste deel van de kinderen (nog niet eens allemaal!) iets anders dan melk aankunnen. In sommige gevallen ontkom je niet aan eerder bijvoeden, maar dan is 4 maanden de ondergrens. En dat is echt niet iets van de laatste tijd, dat adviseert de Wereldgezondheidsorganisatie al sinds 1990. En dat is dan ook niet gebaseerd op 'een onderzoekje' en ook niet gebaseerd op zoiets vaags als 'moedergevoel' en ook niet gebaseerd op 'mijn oma deed het al'. Maar op talloze onderzoeken, van overal ter wereld.

    Vind je het erg raar om te horen dat het inderdaad wel zo een beetje overkomt?

    Koemelkeiwitallergie en lactoseintolerantie zijn twee TOTAAL andere dingen. Lactose-intolerantie is een reactie op de melkSUIKER in melk, maakt niet uit wat voor melk, of het nou uit een moeder of een koe komt maakt geen verschil. Dat komt omdat je lichaam een bepaald enzym om lactose (een suiker) te kunnen afbreken niet of niet genoeg maakt. Door capsules met dat enzym (lactase) te nemen kunnen veel mensen toch melk gebruiken. Lactoseintolerantie is extreem zeldzaam bij kinderen onder de drie jaar, omdat dat evolutionair tot de dood zou leiden. Lactose is namelijk een belangrijk onderdeel van moedermelk, de stof die kinderen de energie geeft om te groeien.
    Koemelkallergie is een reactie op de EIWITTEN in zuivel. Komt relatief veel voor en jonge kinderen kunnen er overheen groeien als ze op tijd de juiste voeding krijgen, omdat het vaak te maken heeft met te onrijpe darmen die te veel geprikkeld worden door de eiwitten.

    Ik vraag me af wie jou deze misvattingen op de mouw gespeld heeft?
    Een kind moet ergens aan wennen op het moment dat het er aan toe is. Je zet je kind nu ook nog niet achter het stuur van je auto omdat je wilt dat het snel goed kan autorijden. Te vroeg dingen doen kan schade opleveren, en die schade valt niet altijd te repareren.

    Gewoon zuinig zijn op je kind maakt geen trutje! Niet van de moeder en niet van het kind!

    En vooral als ik de avatarfoto zie, dan zie ik een piepklein ukkie, ik kan me dan gewoon niet voorstellen dat die al zegt 'kom mama ik heb enorme behoefte aan wortelen'.

    Wordt nou gewoon niet boos als je dingen leest die je eerder niet wist. Als je helemaal zeker van jezelf was geweest dan had je dit topic toch niet geopend?
    Je bent niet slecht als je dingen uit onkunde doet. Hoe je bent als je dingen doet als je wel op de hoogte bent, dat mag je zelf bepalen.

    Succes verder
     
  12. Snoopy82

    Snoopy82 Fanatiek lid

    23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    hahahhahahahaha srry maar juist zo een opmerking vind ik dus onvolwassen en iets uitlokken wat niet nodig is. Hoe kun je een peuk roken vergelijken met je kind beuken dan??? Maarja idd ben jij er zo 1 die zijn kind slaat tjah... we kunnen niet de wereld redden hebben we allang gemerkt met alle gekke dingen die er gebeuren. Srry maar een sigaret roken staat voor mij niet tegenover mijn kind een klap verkopen. ;)
     
  13. Duchess

    Duchess VIP lid

    26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Feit is dat in alle gevallen je wat doet waarvan je weet dat het niet goed is voor je kind.
    Of dat iemand een slechte moeder maakt, daar ga ik niet over oordelen. Maar begrijpen doe ik het niet, in alle gevallen.
     
  14. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    hoe zo ha ha ha, sommige mensen menen dit serieus!
    Wiki How to Include Spanking in Child Discipline
     
  15. Snoopy82

    Snoopy82 Fanatiek lid

    23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    dirksmama je weet uit t verleden ik ga niet in discussie of gesprek met jou ;) en hoezo ha ha ha??? Dus ik kan beter me kind gaan meppen dan een peuk opsteken want komt op t zelfde neer? Doe normaal hoor en laten we aub stoppen hiermee wat belachelijk word t allemaal zeg... Blijf nou maar gewoon ontopic want dit slaat alles met je hoezo ha ha ha.... me kind slaan... ppfff kom op zeg! Steek liever een pak per dag op dan dat ik me kind sla MIJN MENING! ;)

    en ik laat t hierbij want dit gaat allemaal nergens over behalve er een paar zwaar koppigen tussen zitten die hun mening moeten opdringen. En dirksmama heeft altijd alle juiste info ppfff betweter dus met der statistieken

    doeiii en succes allemaal met t afkraken van a tot z, te gek voor woorden waar t topic om ging en waar t nu om gaat.. ayu
     
  16. Flavour

    Flavour Niet meer actief

    Enig idee hoe kwetsend dit is? Ik vrees van niet.

    En nu ben ik ook echt weg.

    Suus
     
  17. Snoopy82

    Snoopy82 Fanatiek lid

    23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    kon t niet laten... ja idd wat erg he wat ze zegt zonde rte weten waarom dat kindje toen zo piepklein was !!!! Ggrrrrr echt sommige mensen..... zwaaar kwetsend kan dit overkomen bij de mamas maarja wat kan t dirksmama schelen als zij t allemaal beter weet!!! bah bah bah echt!

    Ik sluit me bij je aan suus en nu ben ik ook echt weg
     
  18. Duchess

    Duchess VIP lid

    26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Meiden ik denk dat Dirksmama dat niet doorheeft, want anders zegt ze dat echt niet op deze manier. Daar durf ik wel vanuit te gaan.
     
  19. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Kwetsend?
    Ik bedoel dit serieus!

    Ik zie een piepklein mannetje! Nog kleiner als mijn prutje was toen ze geboren werd, ik krijg echt tranen in mijn ogen als ik zo'n foto van zo'n klein hoopje mens zie. En dan ga jij mij kwetsend noemen?
     
  20. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Doe effe normaal zeg.
    Als ik zo'n kleine uk had zou ik VECHTEN tot het laatste.
     

Deel Deze Pagina