hallo ik wil graag even weten wat ik allemaal op de boterham van mijn dochtertje kan doen ik heb tot heden alleen nog maar jam, leverpastei en smeerkaas gedaan . wat kan ik nog meer erop doen ? behalve pindakaas dan want dan gaik zelf over mn nek hihi
Hoezo niet? Zonnatura stroop is gemaakt van appels en peren (en pectine als bindmiddel), verders niks. Ik zou dat eerder geven dan leverpastei. Ik doe ook nog wel eens een fruitmoesje op brood, of avocado vind mijn mannetje ook lekker.
je kunt eigenlijk alles geven (behalve rauwvlees). Als er allergieën zijn dan oppassen met producten die noten en peulvruchten (pinda's) bevatten. En natuurlijk geen honing. Let een beetje op met kaas en andere relatief zoute producten. Appelstroop (Rinse bijvoorbeeld) kun je gewoon geven hoor maar wat ook lekker is ook brood: geprakte banaan of avocado of kwark! Oja, probeer juist dingen die je zelf niet eet wel te geven aan je kind. Op die manier breng je je eigen fobiën niet over...
smeerkaas appelstroop smeerworst plakje kaas kipfilet plakje worst plakje ham jam van wie heb je die fabel gehoord dat je geen appelstroop mag geven??? appelstroop en smeerkaas worden als eerste gegeven
Wat ik heb geleerd van vroeger is smeerkaas en leverpastei als eerste. Ik vind leverpastei heerlijk, dus mijn dochter krijgt het ook regelmatig. Wist ook niet dat ze al zoveel mochten! Maar je moet dus oppassen met zout: zit er in vleeswaren ook niet veel zout? Ga nu wel even meer afwisselen, wel zo lekker voor mijn dochter.
Wist je dat er in smeerkaas een heleboel zouten zitten? En in smeerworst: * veel zout; * veel verzadigde vetten; * lever (hierin zitten de afvalstoffen van het dier); * andere ingrediënten zijn vaak: varkensspek, varkenscollageen, eiwitten, specerijen en emulgatoren; * allerlei onduidelijke andere toevoegingen, zoals bijvoorbeeld slachtafval. Mijn zoontje kreeg tussen de 6 en 9 maanden bijna altijd alleen roomboter op brood, dat vond hij heerlijk en die vetten gebruiken ze om lekker op te groeien. Daarna Jam zonder zoetstoffen en geen suiker (zonnatura) en vanaf 12 maanden pindakaas (moet je bij uitkijken kunnen ze heftig op reageren) en Appelstroop (zien lievelings beleg momenteel)
Hier krijgt hij op brood: vegetarische smeerpate, appelstroop, jam en soms kindersmeerkaas. Verder vind ik het nog niet nodig om al met pindakaas of hagelslag te beginnen, dat doe ik pas vanaf 1 jaar!
Ik geef atijd het volgende: - smeerkaas - soms leverpatij - Philadelphia smeerkaas( vindt ze heel erg lekker) - kipfilet - pindakaas - appelstroop - vruchtenhagel - gestampte muisjes - banaan - aardbei
smeerworst, leverpastei en al die leverproducten mag je niet vaak geven ivm de vitamine A die erin zit. overal zit wel iets van zout in, zoveel gaat er ook niet op een boterham. Ik leg 1 plakje beleg erop. Je moet alleen oppassen met honing, dat mogen ze pas na hun 1e verjaardag.
ik ga dat niet navragen wat ze wel en niet mogen, zitten meestal mensen die zelf geen kinderen hebben hahahaha. gewoon proberen en kijken of ze het lekker vind. Vind ze het niet lekker dan de volgende keer iets anders