Scheetjes door soort voeding?

Discussion in 'Flesvoeding' started by MarjoM, Sep 14, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MarjoM

MarjoM Actief lid

Jun 24, 2007
    402
    0
    16
    Blaricum
    Hier is mijn vraag beter op zijn plaats denk ik :oops: Bij de ervaringsdeskundigen ;)

Wij gebruiken al een aardige tijd Friso Comfort, we zijn overgestapt hierop omdat Thom last had van krampjes. Nu is het echter het geval dat hij af en toe echt heel erg huilaanvallen krijgt omdat hij vreselijk harde scheetjes laat (ervoor of erna), die doen duidelijk zeer.. :( We proberen op te letten op de lucht die hij binnen krijgt, maar met die comfort moet je het sowieso erg schudden en daardoor ontstaan ook belletjes...
    Nu vroeg ik mij af of de scheetjes wel komen van de lucht die hij evt. binnenkrijgt of dat het ook kan liggen aan het merk voeding waar hij misschien niet goed tegen kan. Ik wil niet telkens overstappen van voeding daarom hoop ik dat iemand (naast het CB) mij kan vertellen (uit ervaring wellicht) of het misschien te proberen valt een ander merk voeding met de ' comfort- werking' te proberen.
    Of horen die scheetjes misschien bij de krampjes? Zijn pijnlijke scheetjes 'normaal' Groeit ie er (hopelijk) binnenkort vanzelf overheen (de scheetjes dus ook)?
    Alvast bedankt!
    Marjolijn

2. eliesja

eliesja VIP lid

Oct 3, 2005
    8,226
    0
    0
    @t Home
    Wij gebruiken ook friso comfort samen met de extra van friso en ik maak de voeding aan in een maatbeker met een vork, zo krijg ik geen bubbels en schuim van het schudden, mischien is dit een idee?
    Danny laat ook veel scheetje, maar zijn niet pijnlijk naar mijn idee.
    Denk wel dat de scheetjes samen gaan met krampjes en luchtbelletjes, het is toch lucht wat er uit moet. Denk dan ook dat het niet aan de voeding zelf ligt maar hoe je het klaarmaakt, mischien toch eens proberen met een vork?

3. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    Hoi Marjolein,

ik heb geen ervaring met krampjes bij mijn zoontje en de speciale voeding ervoor, maar als ik je verhaal lees dan denk ik niet dat de scheetjes pijnlijk zijn, maar het gene wat de scheetjes veroorzaakt wel, nl. de krampjes. Het lijkt mij dat hij krampjes heeft en hierdoor scheetjes laat.
    Gebruik je speen met het kleinste gaatje? Dat zorgt ervoor dat hij minder lucht binnenkrijgt.
    En ja, hij zal zeker hier overeen groeien. Krampjes worden met de maand of 3 veel minder.
    Veel succes met je kleintje.

4. MarjoM

MarjoM Actief lid

Jun 24, 2007
    402
    0
    16
    Blaricum
    Lastig, je ziet echt dat hij gaat huilen en dan een grote scheet laat en dan nog harder gaat huilen. Of hij laat een scheet en gaat DAN heel hard huilen.
    Ik gebruik een S speen met wat extra gaatjes, en t gaatje iets vergroot anders komt de comfort er echt niet uit.
    Ik heb comfort ook gebruikt met extra maar daar leek ie nog meer kramp van te krijgen vandaar dat het nu alleen comfort is. Het veranderd ook elke keer dus wat nou effect heeft op wat is niet meer te volgen. Nou ja, toch maar weer met de vork proberen, dat vond ik zo lastig om de klontjes eruit te krijgen...en gewoon de weken tot de 3 maanden (hopelijk) aftellen ;)

5. eliesja

eliesja VIP lid

Oct 3, 2005
    8,226
    0
    0
    @t Home
    Als je de voeding van te voren in een meeneembakje doet, of ander bakje en je steeds beetje bij beetje in het hete water gooit en dan gelijk met een vork mengen dan krijg je geen klontjes! Zo doe ik het dus altijd en heb nog nooit klontjes gehad. mischien is dit een idee?

6. eliesja

eliesja VIP lid

Oct 3, 2005
    8,226
    0
    0
    @t Home
    ik maak het op de volgende manier klaar.
    Ik doe 100ml in de fles, doe het in de magnetron om lekker heet te maken, ik kiep het in een maatbeker en doe dan de vooraf gemaakte hoeveelheid schepjes er beetje voor beetje bij (ik maak het vooraf altijd in die meeneembakjes speciaal om mee tenemen voor onderweg) met een vork tegelijkertijd mengen en dat kiep ik dan weer in de fles en vul het bij tot de benodigde hoeveelheid voeding met koud water. En klaar is de fles, geen bubbeltjes, klontjes en schuim!
    Mischien heb je hier wat aan?

7. MarjoM

MarjoM Actief lid

Jun 24, 2007
    402
    0
    16
    Blaricum
    Deze tip net toegepast en dat ging inderdaad makkelijk zeg, helemaal geen klontjes! Ook maar weer de dr. Browns fles uit de kast gehaald...eerder had ik het idee dat die het alleen maar erger maakte, maar ik geef 'm een 2e kans ;) Hopelijk gaat het snel beter :D
    Bedankt voor de tips!

Share This Page