Fruithapje en groentehapje maken (4 maanden)

Discussie in 'Voeding' gestart door jedalin, 5 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Een zonder zout gekookte of gestoomde aardappel is veel milder dan een liga en prima geschikt om waterige hapjes in te dikken. Gewoon erdoor prakken!

2. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    oh, oke, dankje!

3. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    Daniel heeft ruim een week geleden een schijfje citroen afgesebbelt!

4. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Linda: ik heb vandaag appel en peer vers gemaakt! ze vond het heerlijk :D
    Heb gewoon een staafmixer gebruikt (een goede want die ik eerst had was flut :p ) en binnen een minuut was het een glad papje :)
    Heb het niet van te voren gekookt en ook niet extra water ofzo toegevoegd het was dun genoeg en zonder stukjes... Maar goed dan moet je dus wel een goede staafmixer hebben ;)

Morgen ga ik even naar de markt om fruit te halen want dat zelf maken beviel me eigenlijk wel :)

5. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    kheb een goeie staafmixer! :D hahah

6. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    gelukkig :p
    die vorige van mij was echt bagger :O

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Da's niet zo best voor een uk die nog zo jong is. Citrus moet je niet voor de 9-12 maanden aanbieden, ze kunnen er flink last van krijgen.

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ze had het vast niet zo pontifikaal op het internet gekwakt als haar zoontje er last van had gekregen, denk je ook niet?
    Een heel groot deel van de kinderen kan prima tegen citrus al ben ik zelf van mening dat voor 6 maanden het de Goden verzoeken is...;)

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hier ging het goed, maar straks leest iemand dit en denkt 'leuk voor mijn kind' terwijl DAT kind er echt niet tegenkan. Dan kun je toch maar beter even de kennis delen dat citrus iets is dat je liever later dan eerder geeft.

10. adi

adi Niet meer actief

Kijk, dat jij over je nek gaat van een liga vind ik dan weer vreemd (is toch niks anders dan een gewoon simpel droog koekje net zoals 100 andere soorten?), maar ik zou echt over mijn nek gaan als iemand aardappel door mijn peer en mango gooit. Dan adviseer ik toch banaan als de ideale bindmiddel bij bijv een peer-hapje.

Maar Linda, gewoon inderdaad bij puur fruit houden, daar gaat het ook namelijk om bij een fruithapje

11. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    hahaha adi, daar ben ik het wel met je eens! hahah :p

Maar idd, puur fruit en binden met een banaan lijkt me een goede tip :D

Alweer bedankt! :D hihi, wat ben je toch een mama boordevol nuttige tips en informatie! :D

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken

Een aardappel is net als een banaan veel zuiverder en vrij van toevoegingen als een liga. Een banaan heeft dan wel weer een erg eigen smaak waar je van moet houden. Een aardappel proef je absoluut niet. Overigens, biobim van de natuurwinkel is ook geschikt als bindmiddel.

13. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

En liga ook.. als je verder niet al te ingewikkeld doet...
    Maar goeie suggestie

14. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    Hij heeft er inderdaad geen last van gehad. Heb sowiso nog niet gemerkt dat hij ergens niet tegen kan en allergieën komen ook niet voor in de familie. Dat maakt de stap om zulke dingen te doen wel makkelijker.

liga: ik vind het ook niet lekker en dat komt dus ook niet door de fruithap omdat wim of ik altijd de rest opeten:D

15. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.071
    3.863
    113
    Ik vind Liga heerlijk en mijn kindjes ook. Maar de keren dat ik het door de fruithap heb gedaan zijn op 1 hand te tellen, meestal vind ik het al stevig genoeg van zichzelf.

Deel Deze Pagina