hey dames ik mag dus minderen met de 1e fles en wil nu naar 150 water maar hoeveel schepjes doe je daar nu bij ? heb opvolgmelk 2 en het staat niet op het pak
Ik geef er 4 schepjes in, maar ik moet er wel bijzeggen, dat die (wat is het 30??) extra ml een deel vocht en een deel nepperij is Dus 5 lijkt me idd de gulden middenweg.
De normale verhouding is 30cc water per schepje voeding. Per fles mag er dan 20cc extra water toegevoegd worden.
En dus? Ik snap je geloof ik niet zo. Je bedoelt dan, 20cc water zonder dat er een extra schepje voeding bij hoeft, toch?
Je MAG er net zoveel extra water bij doen als je wil, die 20cc is geen enkele richtlijn. Dat wordt alleen meestal aanbevolen bij harde ontlasting.
Ja ik doe ook ongeveer 1 schepje per 30 cc, maar in de tuitbeker gok ik altijd een beetje. Ik weet wat er minimaal in moet voor het aantal schepjes, maar het is alleen maar goed om er lekker wat meer vocht bij te doen? Julia krijgt 's ochtends en 's middags dezelfde hoeveelheid vocht, met 's ochtends 4 schepjes en 's middags 3 schepjes. Dat maakt toch niks uit?
Ik doe ook meer water dan 20cc. Idd voor de ontlasting, meer vocht met het warme weer en om te neppen. Mevrouw zou zelf een literfles nog leegdrinken als ze de kans had
Ik tel ook een schepje per 30 ml. En hoeveel extra water ik erbij doe, ligt aan het weer of hoe verstopt hij zat.