Hoi hoi, Even nieuwsgierig wat jullie dagmenu is voor jullie dreumes, dit vraag ik omdat ik gewoon benieuwd ben hoe andere moeders het doen. Natuurlijk ook voor de afwisseling die ik misschien kan gebruiken Doeg Oogappel
08.30 1 boterham + oefenbeker melk 10.00 fruit + drinken uit een tuitbeker 12.00 2 boterhammen + oefenbeker melk 12.30 slapen 15.30 drinken + koekje 17.00 warm eten + toetje 19.00 drinken + evt. koekje of fruit 19.30 naar bed
's Ochtends, pap of een boterham met melk. Tussendoor drinken met iets te eten, fruit of een koekje Tussen de middag 2 sneetjes brood met drinken Slapen Als hij wakker is fruit Meestaal nog een tussendoortje (we eten altijd vrij laat) Warm eten Fles melk en dan naar bed. Die fles voordat hij naar bed gaat is niet echt meer nodig maar hij geniet er nog zo van dat hij hem nog steeds krijgt.
ons schema: 8.30 boterham + melk en een mandarijn tussendoor een stukje ontbijtkoek of cornflakes van mama 12.00 2 boterhammen, een halve eierkoek en thee 15.00 koekje en drinken 17.30 warm eten 200-250 gram en yoghurt of kinderyoghurt 19.30 fles 170 cc (half pyjamapapje/half melk) 20.00 slapen
Met 13 maanden praten we toch niet meer over een eetschema? Een kindje eet dan toch gewoon drie maaltijden en twee tussendoortjes? Nou hier met 9 maanden 8:00 ontbijt (pap of boterham + melk) 9:30 - 10:00 tussendoortje (ontbijtkoek of fruit) + water of sap 12:30 lunch (boterhammen + fruit + thee) 15:30 tussendoortje (rijstwafel, biscuitje + sap) 18:00 - 18:30 avondeten (gewone maaltijd) + toetje 100 - 150 ml zuivel 19:30 avondfles daarna tandenpoetsen, verhaaltje en naar bed
Gewoon met ons mee. Dus Ontbijt: toen papfles, vanaf 16 mnd boterham+melk tussendoor: fruit naar behoefte Lunch: boterham +sap/thee tussendoor: koekje/rozijntje + sap/thee/water Avondeten: met de pot mee, toetje na Voor het slapen rond 8 uur: toen 130 cc warme melk, nu thee+honing+melk.
Hier geen schema meer, ik doe maar wat, meneer geeft het zelf aan. Meestal gaat het ongeveer zo: 's Ochtends een papfles, vaak daarna nog een boterham. 's Middags meestal 2 boterhammen, soms zelfs 3 tegenwoordig. 's Avonds avondeten (met de pot mee, wat wij de dag ervoor gegeten hebben) + toetje, meestal gewone yoghurt, puur of gemengd met wat vers fruit. Voor het naar bed gaan nog een fles opvolgmelk. Tussendoortjes: fruit en soms wat rozijntjes of een koekje, of als we het in huis hebben: gerookte zalm (ja we hebben hier een echte liefhebber haha). Drinken: sterk verdund diksap of water. Nog 2 slaapjes hier, eentje 's ochtends en eentje 's middags, totaal zo'n 2 a 3 uur. 's Nachts slaapt hij het klokje rond.
ik heb hier nog wel een schema, maar dat is meer voor mezelf nodig dan voor alyssa zodat ik rust in de dag heb. 8.30: bord pap (7.00 fles pap als ik moet werken) 10.00: koekje of fruit en wat sap 11.30: boterham en een fles melk 15.30: koekje of fruit en wat sap (ligt eraan wat ze smorgens heeft gehad) 18.00: groente (met de pot mee) en toetje (yoghurt, kwark of fruit) 19.30: fles melk (omdat ze die zo lekker vind en wij het ook wel erg gezellig vinden) ik heb trouwens de hele dag door een tuitbeker sap staan en een tuitbeker water die ze zelf mag drinken. de sap mag alyssa niet zelf drinken omdat ze zo ontzettend loopt te kliederen met de beker, daarom heb ik ook een beker water staan, daar mag ze mee doen wat ze wil. liefs doris
sochtends 1 boterham +fles tussendoor fruit smiddags 1 boterham +fles tussendoor Koekje + pakje roosvicee savonds met de pot mee + melk uit beker voor slapen gaan toetje 23.00 fles 2.30 fles
Jeetje, daar zit je lekker mee zeker nu je zwanger bent... Wil je kindje echt die flessen op die tijden?
Hier ook ongeveer hetzelfde: rond 7 uur (bij wakker worden zeg maar) een papfles of een boterham rond half 10 een banaan of ander stuk fruit Rond half 12 een boterham met bekertje melk 12 uur tot 15 uur slapen Bij wakker worden flesje sap en wat rozijntjes of een koekje Rond 17 uur warm eten met de pot mee + yoghurt Rond half 7 op bed