fruithapje...? hoe doe ik dit?

Discussie in 'Voeding' gestart door Calimero, 8 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    hallo mama's

ik heb een vraag mijn dochtertje is 3 maanden geweest en ik heb zelf zoiets van ik wil langzaamaan gaan proberen met fruithapjes...
    maar wanneer geef ik haar dan hoeveel? en hoe komt dat dan met de fles? want ik heb het nou 2 dagen geprobeerd ene paar hapjes en dan gilt ze daarna om de fles dus die krijgt ze er dan vlak achteraan maar dit is volgens mj niet echt de bedoeling

dus hoe begin ik hiermee?
    durf het niet op het cb te vragen omdat het eigenlijk pas mag vanaf4 maand...
    maar ze vind het wel lekker...

en hoe vaak geef ik haar dit op een dag?

hoop dat iemand me kan helpen?

2. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Ben erg benieuwd! Wil ook binnenkort beginnen, Esmee maakt veel smakbewegingen en volgens mij is ze dan toe aan wat vaste voeding! Is het niet verstandiger om met de groentehap te beginnen?

3. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    hmm weet ik eigenlijk niet ik dacht de fruit.....

4. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    De meesten beginnen met fruit, maar ik had gelezen dat sommige baby's het fruit zo lekker vinden dat ze de groentehap niet meer willen... Maar volgens mij lust Esmee alles...

5. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    hmm het word vaak zat gelezen maar echt reactie krijgt ik niet..

6. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Je begint met 1 of 2 lepeltjes.
    En dan bouw je rustig op.
    Fruit geef ik Iman altijd smorgens rond 11 uur of zo. Maar pas als ze een hele pot eet mag t potje een fles vervangen. Dat is meestal rond 5/6 maanden.

Zelf ben ik begonnen met groenten (wel pas toen Iman 4 maanden was) omdat ik idd van mening was dat bijna elk kind wel zoet fruit lust, maar groenten is een ander verhaal ;)
    Pas toen Iman een tijdje groenten at ben ik fruit gaan geven.

7. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    oohw oke dus een paar hapjes gewoon en het kan geen kwaad dat ze daarma de fles direct krijgt?
    bedankt!
    dan doe ik het zo
    geef ik een uurtje voor de fles een paar hapjes fruit en daarna de fles

8. sweetangel100

Nee hoor dat kan geen kwaad :)

9. natalie

natalie Lid

6 apr 2007
    82
    0
    0
    Ik zou nu echt nog niet beginnen met fruit of groente. Je kindje is daarvoor nog veel te jong. Haar spijsverteringsstelsel is daar gewoon nog niet aan toe. Het cb adviseert ook niet voor niets om pas na zes maanden te beginnen met fruit en groente.

Ik begrijp wel dat je het leuk vind om te proberen, maar de gezondheid van je kindje gaat toch voor alles? Probeer echt nog een paar maandjes geduld te hebben.

10. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    Ik weet niet bij welk middeleeuws cb jij zit, maar ik mocht al met 3,5 maanden beginnen met fruithap.

Als ik even eerlijk mag zijn word ik een beetje simpel van dit soort reacties..... Dat is namelijk ook helemaal niet de vraag in dit topic!

sorry hoor, maar lees dit soort reacties bij elk topic over fruit en/of groente hapje en word daar zo moe van! :rolleyes:

11. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Ik kreeg als baby met 7 weken al groente en fruit en ik leef nog steeds....

12. mamabee

mamabee Actief lid

12 mrt 2007
    147
    0
    0
    wieringerwerf
    Iedereen hier is ervaringsdeskundige. Maar iedereen heeft een andere ervaring en geeft advies met die ervaring. ... Ik snap wel dat je moe wordt van voorzichtige ouders maar als je nooit de ervaring hebt opgedaan dat dat ook wel eens NODIG kan zijn.... is het misschien ook moeilijk om te begrijpen.
    Ik zit zeker ook bij een middeleeuws CB/HA/dietiste want die zeggen allemaal niet anders. Pas starten met bijvoeding na 5,5/ 6 maanden. Omdat dan de darmpjes beter ontwikkeld zijn.

Ik zou ook nog even wachten. Als je dan perse iets wil geven op een lepeltje probeer dan wat pap te geven van Nutrix. Dat is heel neutraal. Kan je vast oefenen met het eten met een lepeltje. Gaat het straks vast makkelijker. Zou daarna beginnen met groente en dan pas fruit. Je geeft dan een paar schepjes en na een tijdje biedt je gewoon de normale fles aan. En een paar dagen achter elkaar hetzelfde aanbieden. Mocht ze nou ergens op reageren weet je tenminste wat het was.

13. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Damiën kreeg met 3 maanden ook fruithap.
    En al snel gevolgt door groentenhap.
    Moet er wel bij zeggen...Damiën woog 4300 gram bij geboorte en met 3 maanden al zo'n 8250 gram.
    Hij had gewoon niet genoeg aan de fles.
    cb had het "liever" niet....maar zodra hij groente en fruit er tussen door kreeg had ik een veel liever mannetje.
    Maar let wel...dit dus omdat Damiën gewoon meer nodig had dan een fles.
    Ik zou me om een paar hapjes echt niet zo snel druk maken hoor.
    Maar let wel op dat je hem niet te snel te veel gaat geven.
    Dat is idd niet goed voor hun spijsvertering.

14. Esmeesmama

Esmeesmama Actief lid

29 dec 2006
    135
    0
    0
    salarisadministrateur
    Capelle aan den IJssel
    Ik vind het wel een verschil of je vroeg met een fruithapje gaat beginnen omdat je kindje het blijkbaar nodig heeft of omdat je het zelf leuk vindt om vroeg te geven...

In het eerste geval zul je mij niet horen, maar om nou met 3 maanden een fruithap te geven omdat mama dat zo leuk vindt....

Ik ben zeker een middeleeuwse moeder :)

15. ons cb zei,met 4 maanden.
    ander cb zeggenw eer met half jaar, vaak omdat er allergsiche reacties in familie zitten ofzo.

Luca kreeg emt 3en halve maand beetje fruit.
    je merkt zelf of hij het aan kan of niet.
    Huilt hij erna veel, of krijgt hij beetje uitslag ,natuurlijk stoppen.

Luca kreeg eerst ,paar hapjes.
    Erna 1/3 potje, 3 dagen lang. is potje ook op.
    Wel fruit 1 ste hap.Je moet het een paar dagen achter elkaar doen,kun je zien of hij tegen die smaak kan
    toen een half potje en toen hij alle smaakjes had gehad van 1ste hap. een heel potje.

Hopelijk heb je antwoord op je vraag.

Iedereen heeft natuurlijk een meing,wel of niet beginnen.

Gewoon je gevoel volgen, denk je dat hij of zij het aan kan, heeft hij/zij honger.

Ik gaf het trouwens in begin meestel tussen de voeding in.

groetjes

16. sweetangel100

Ik sluit me er bij aan dat het beter is om te wachten tot 4, liever nog 6 maanden (vooral bij allergieen in de familie).
    En dit heeft niets te maken met een middeleeuws CB maar met BEWEZEN ONDERZOEKEN.

Feit is, dat de TS niet vroeg of het verstandig is om nu al te beginnen met bijvoeding... Dus waarom moet iedereen weer gelijk z'n mening gaan geven?
    Zucht...

17. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0

sorry hoor weet niet op wie dit nou weer slaat"of omdat mama het leuk vind om te geven?"
    maar dat staat niet in mijn topic ofwel?
    ik vind dat mijn dochter er gewoon aan toe is!
    denk dat ze nu wel al 13 pond is en ik merk aan alles dat ze niet genoeg aan de fles heeft!

18. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0

dank je wel! hier kan ik wat mee ;)
    ik heb gewoon het gevoel dat mijn dochtertje het hebben kan
    ze heeft gewoon niet meer voldoende aan de fles alleen

19. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    oke dames laat eventjes duidelijk zijn dat ik niet heb gevraagd om een mening in het wel of niet geven maar vroeg over hoe je ermee begint IK vind dat MIJN kindje eraan toe is en het is niet dat ik in de winkel stond en dacht heeej fruithapje dat lijkt me nou eens leuk om te geven! laat ik dat een kopen...
    ik loop al een week met het idee om het te proberen en doe het nu dus ook en het ene cb zegt met 4 maand en het andere cb zegt met 5 maand en op het potje staat vanaf 4 maan gek word je ervan ik doe gewoon mijn eigen zin
    want als ik (over mijn mkindje dan..) het cb laat gaan verhongert ze dan had ze nu nog aan flesen van 150 gezeten terwijl ze dan daarna huilt om de honger

dus laat duidelijk zijn dat ik niet dacht heej leuk om te geven!
    maar het gaat me inderdaad om de gezondheid van mijn kindje!
    dus ik laat heaar niet met honger liggen!

verder dames bedankt voor de leuke reacties hier heb ik wat aan

20. ps die 1ste hapjes wat ik bedoel zijn van olvarit.

Ik ben ps overgestapt op gewoon van 4 maanden, totdat ik zeker wist dat Luca tegen de smaken kon.
    1ste hap is nm maar 1 smaak en de gewone zitten verschillende smaken in.

Ik hoor het wel hoe het is gegaan.

Ik ben dus ook gewoon begonnen,Luca was er gewoon aan toe.
    Ieder kindje is anders.

succes.

als je nog iets wilt vragen.hoor ik het wel.

groetjes

Deel Deze Pagina