Ervaringen babycook?

Discussie in 'Voeding' gestart door heppiedepeppie, 30 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Wie heeft er ervaringen met een babycook?

Het lijkt me namelijk echt een handig apparaat maar het is ook wel erg duur vind ik...

Dus graag jullie mening!

Béaba Babycook

2. friezinne82

friezinne82 Bekend lid

6 mrt 2009
    719
    0
    0
    ambulant woonbegeleider
  3. adi

adi Niet meer actief

Gebruik voor deze een zoekfunctie, over dit onderwerp is al heel veel geschreven.

Mijn mening: weggegooid geld. Met een pan en een staafmixer bereik je hetzelfde. En ik kan me haast niet voorstellen dat iemand het langer dan 2-3mnd gebruikt. Want rijst en pasta ed kun je al niet meer pureren, en dat komt al rond 7mnd op het menu.

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Nooit gehad, nooit gemist, altijd over verbaasd. Zelfs een staafmixer heb ik maar een paar weken gebruikt...

5. Lovely2011

Lovely2011 Fanatiek lid

2 aug 2011
    3.407
    1
    0
    Ik heb hem, en ben er erg blij mee.
    Gebruik hem nu minder, maar zeker nog wel een aantal keer per week.
    Wij eten niet zo vaak aardappel-groente-vlees, dus kan op deze manier voor haar even snel wat groente in de babycook doen.

Ik gebruik alleen de mixer niet meer zo veel. Alleen wel om bijvoorbeeld een groente sausje te mixen voor bijv. macaroni voor haar. Die maak ik toch op een hele andere manier als dat wij het eten.

Ik denk dat je hier reacties gaat krijgen van mensen die hem wel hebben, en er blij mee zijn, en mensen die hem niet hebben, die hem niet missen ;)
    Dus, of je er wat aan hebt weet ik niet :D

6. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    adi voor pasta en rijst heb je een apart mandje erbij. Bij mijn dochter zo een 4 maanden gebruikt, bij mijn zoontje ook maar niet fulltime, hij was meer van de rapley.

Ik vind hem wel handig. Ook omdat het gestoomd wordt ipv gekookt.

Ik heb die van mij voor 20 euro op een rommelmarkt gekocht en voor het dubbele weer verkocht. Dus ik vond het voor mij zeker geen weggegooid geld...

7. adi

adi Niet meer actief

Nee dat snap ik, je hebt eraan verdiend :)

8. marike

marike Bekend lid

21 mei 2011
    631
    0
    0
    interieurbouw
    Ik heb nog geen ervaring met de babycook, maar ben ook wel benieuwd hoe mensen denken. Als je hem te duur vind ik heb ff op marktplaats gekeken en er worden er best wel veel aangeboden.
    Of dit nu een goed of slecht teken is??

9. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    maar volgens mij gebruik je hem ook maar tot je kindje mee gaat eten met je. En als je dan daarna geen kinderen meer wilt/krijgt, dan snap ik dat mensen hem aanbieden op MP.

Wat ik alleen niet snap is dat sommige mensen er als verkoopreden bij zetten dat hun kindje geen gepureerd eten lust maar alleen stukjes....maar die kan je toch oook met deze cook bereiden? Dan stoom je alleen maar en geef je het stukje toch?

Ik twijfel ook nog hoor, maar wij willen wel zoveel mogelijk het eten zelf gaan maken. En dan is dit toch wel handig. Want een staafmixer hebben we ook niet...

10. adi

adi Niet meer actief

Over dat stomen en als stukje geven: ik heb geen idee wat een babycook kost, maar een stoommandje kost 4euro. Ik denk dat daarom heel veel mensen het onzin vinden om daar een duur apparaat voor aan te schaffen.

11. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    ik vond het een heel fijn ding!!! Heb hem bij alle 3 gebruikt!!!

Hij is trouwens te koop ;)

12. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Ik zou 'm niet willen missen. Gebruik hem 7x per week: elke avond. :) Door de werktijden van ons eten we meestal pas rond 20.00 uur. Mijn zoontje hoort dan al op bed te liggen, dus voor hem maak ik alles klaar in de babycook :) Alles bij elkaar in het mandje, ondertussen even spelen met de kleine man, zodra het piepje klinkt rent hij al naar de keuken, gaat het op zijn bordje en kan hij eten.

13. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Heel handig, maar omdat ik ervan uit ga dat we hem maar kort zullen gebruiken heb ik hem voor 3 tientjes op marktplaats gekocht. Dat is hij zeker waard, maar geen €130,-.
    Even schoonmaken, ontkalken en hij is als nieuw!

14. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Heb je een PB gestuurd!

15. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ik heb hem ook niet gehad en niet gemist en vind het ook totaal overbodig.
    eten in een pannetje koken is net zo snel. of een los stoommandje erop van 4 euro.
    je kan alles zelfs 5 min in de magnetron gooien. is het ook gaar.

hier alleen een staafmixer gebruikt a 8 euro van de blokker. super dingetje. maar ook deze maar kort gebruikt. echt alleen de eerste 2 maanden. daarna alles geprakt.
    dus echt lang zal je dat ding niet gebruiken. na een paar maanden gaan ze grotendeels met de pot mee eten. gewoon koken zonder zout en ze kunnen mee eten.

16. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Staafmixer bij action momenteel 7,49. Stoommandje bij Ikea, 2 euro...

17. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    ik heb hem en kan m niet missen, gebruik hem dagelijks 2 keer, voor fruit en voor groentepap. Eten in het mandje klein snijden, stomen, water weggieten, mandje omdraaien en snijden, klaar is kees. En je hebt een perfecte portie. Ook fruitpap is simpel, gewoon in het potje gooien en snijden ;)
    geen geknoei met verschillende potjes en het is heel simpel om ook eens mee te nemen ;D

18. Hansje123

Hansje123 Bekend lid

3 feb 2009
    921
    0
    16
    Ik vind hem fantastisch. Ik had hem zeker niet willen missen.
    Ik heb hem vanaf 4 maanden elke dag gebruikt. Fruithappen en daarna avondeten. Wij eten ook erg laat omdat mijn man laat thuis is. Als ik voor onszelf groente en aardappel had gemaakt dan vroor ik die ook in porties in en als ik voor hem wat maakte pakte ik de porties en stoomde dit in het mandje , pureren en klaar, 5 minuten en je bent klaar. Tuurlijk kan het ook zonder maar i vond het erg handig en snel in gebruik. Super ding.

BIj mij is het geld er allang uit.

19. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hoe haal je het geld er dan uit? Kijk dat je het handig vindt om een apparaat te hebben kan ik nog een beetje inkomen, maar hoe je het geld eruit haalt vooriets wat je met een vork ook kunt doen snap ik niet zo.

20. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    men neme een banaan, kiwi en een vork. even prakken en klaar. geen verschillende potjes. ;)

aardappel en groente uit je eigen pan, prakken en klaar.
    en mogen ze dit niet dan maak je gewoon wat meer groente klaar voor kleine en gooi je in porties in de vriezer. of gewoon diepvriesgroente. kleine portie eruit, mandje boven je eigen pan met eten en klaar.
    snap werkelijk niet waarom sommige zo moeilijk denken hoor.

en rond de 10 maanden hoeft er niets meer gepureerd te worden. lekker een banaan of iets dergelijks uit het handje of even grof geprakt. hetzelfde met groente. kunnen ze bijna allemaal met ouders mee-eten.

Deel Deze Pagina