Vriezen jullie eigen gemaakte fruithapjes ook in? Ik vind sommige fruitssoodrten die je eerst moet koken makkelijker om in grotere porties te maken.
welke fruit moet je eerst koken? (ik weet dat er bij 4 mnd soms een appel wordt gekookt omdat zo'n kleintje dat anders niet wegkrijgt)
appel en peer vind ik wel makkelijk om eerst te kopen, vaak ook omdat z enog hard zijn. Anders krijg je het niet echt geprakt of gepureerd?
Als je de peren iets langer laat liggen, dan zijn ze heerlijk zacht en makkelijk te prakken en nog beter om af te happen op die leeftijd! Appel kun je inderdaad vaa even koken of even in de magnetron.... Persoonlijk vond ik het fruit nooit meer lekker eruit zien na ontdooien. Werd veel wateriger naar mijn idee of kreeg een 'onsmakelijke' kleur.
Ik heb het nooit gedaan, fruit invriezen. Fruithap is zo gemaakt, in tegenstelling tot groentehap. Kleine moeite om een appel te schillen en kort te koken. Peer hoef je niet te koken, wacht gewoon tot die wat rijper is en dus zachter.
Inderdaad, rijpe peer hoef je niet te koken. Appel kook ik ook maar af en toe, "rauw" eet ze het beter.
Appel deed ik hier gewoon zonder koken pureren, ging prima. Wel even controleren op evt stukjes Hetzelfde met peer. Dt heb ik ook nooit in de diepvries gedaan, heb toch altijd wel appel, peer en banaan liggen. Wat ik wel eens invroor was aardbeienpuree, druivenpuree, mangopuree, frambozenpuree etc. Dit omdat deze vruchten niet al te lang bewaard konden konden worden en ik zo zoon toch wat vaker dit fruit kon geven. Deed het in ijsblokjeszakjes, kon ik op den duur ook smaken gaan mengen. Smaakte ook helemaal prima na ontdooien. Banaan heb ik hier trouwens vaak in stukken in de vriezer liggen. Maar dat is meer omdat wij gek zijn op een gezonde bananenshake
Ik.vries de fruithapjes in , banaan , appel gemengd , mango... Geen peer want hier krijgt ze buikpijn van. Ik gebruik de bakjes van avent voor het invriezen.
@BeHappy:gelukkig ik ben dus niet de enige die hapjes invriest voor onderweg, naar de oppas of iets anders
Ik vries ook alles in, alleen geen banaan meer. Hoewel ze de smaak nog prima vinden na invriezen en het zo naar binnen werken, vind ik het er te erg uitzien haha.
Nee zeker niet. In vind t erg handig. Ik maak hele porties. Voor een week ongeveer. En ze vind t heerlijk hihi