Hey ik vroeg mij af eigenlijk hoe je groente etc moet invriezen?evt met aardappels. had wel een site gevonden Zelf babyvoeding maken, van groentehap tot fruithap | Smikkels.nl hele leuke site met heel veel combi's en uitleg alleen staat er niks over invriezen. wie kan me helpen zodat ik aan de slag kan haha ohja en een zelfgemaakt fruithapje hoe lang doe je daarmee ??
Heyhey. Ik ben er ook mee begonnen superleuk! Het boek opperdepop van albert heijn is heel leuk en goede uitleg. Staat ook preces in hoelang je iets ingevroren mag houden. Ik heb vierkante diepvriesbakjes gekocht voor iedere portie..erg handig!
Okay zal ik die ook is even aanschaffen! ik werk in de horeca en we hebben der een snackbar bij en wil de sausbakjes daarvoor gebruiken eerst .. maar gaat mij erom of je aardappeltjes bij de groente invriest zodat je het eruit haalt de avond van te voren dat je het alleen maar hoeft op te warmen omdat ik vaak niet thuis ben met avondeten
Opperdepop, daar maak ik bijna alle recepten van! Erg leuk boek. Ik heb ijsblokbakjes gekocht bij de Action. Ik kook de groenten (los, maar ook bij elkaar, bijv. broccoli en boontjes). Daarna pureren met de staafmixer (beetje kookvocht en olie erbij om het smeuiiger te maken). Daarna verdeel ik de groenten over de ijsblokbakjes. Dat in de vriezer. Na ongeveer 4 uur doe ik de blokjes in een diepvrieszakje (zip-zakje). En dan haal ik er elke ochtend wat blokjes uit en leg ik in de koelkast. 's Avonds nog eventjes in de magnetron en eten maar! Gaat super tot nu toe. Vind het ook echt heel leuk om te doen! De potjes komen er hier niet in....
Fruithapje bewaren wordt heel smerig, en alle vitaminen zijn er uit. Gewoon wat fruit klaarmaken en wat kind niet eet zelf opeten, kom je zelf ook meteen aan fruit eten toe.
snap ik dat is de bedoeling ook niet bedoelde als je wat klaar maakt geef je dat je kindje de volgende dag ook dus een portie maken voor 2 dagen..
Bij de hema hebben ze van die gekleurde plastic bekertjes. Vaak kook ik voor 2 dagen maar als ik teveel heb gekookt dan vries ik het in die bekertjes in. Maar ik prak het niet. Ik vries het in hele stukken in. Pas als ze het krijgt doe ik er een scheutje gekookt water bij en dan prak ik het.
Ik heb van die kleine vierkante bakjes van de blokker, wit met blauwe deksel. Precies goed voor een portie. En ik maak af en toe recepten van de opperdepop. Het fruit (meestal combi van appel, peer en mango) kook ik 5 minuten. Daarna met de staafmixer pureren. Door het koken wordt het fruit niet bruin bij het invriezen. Ik maak meestal voor een week. Avondeten pureer of prak ik. Ook dit gaat in dezelfde bakjes, meestal voor een paar dagen. Dan kunnen ze wennen aan dezelfde smaak. De laatste tijd eet hij steeds meer met de pot mee. Als wij dan iets eten wat hij niet mag dan pak ik zo'n diepvriesbakje. Ik heb vorige week voor het eerst een potje geprobeerd. Leek me wel handig omdat we gingen eten bij mijn schoonouders. Nou, na 2 happen weigerde hij volledig en heeft verder meegegeten van mijn bord!