Hoi, eerder vond Steven de fruithapjes best lekker, maar sinds een paar weken vind hij er helemaal niks meer aan. Hij krijgt gevarieerd, en ik maak zelf, en doe potjes. Hij slaat de lepel weg, houd z'n mondje dicht, of als ik er wat in krijg, gaat hij kokhalzen. Wie heeft dit ook meegemaakt, en wat doe ik eraan? Warm eten geen probleem, vind hij heerlijk.
Lynn had dit de afgelopen weken ook. Ze is dan iets jonger dan Steven, net 8 maandjes. Groente en pap geen probleem, fruit wel. Ik deed er niet moeilijk over...wil je niet...dan niet. Maar iedere dag bood ik het wel opnieuw aan. (en heb echt van alles geprobeerd, met stukjes zonder stukjes, met liga erdoor zonder liga) Ze gaat het nu weer wat beter eten. Ik wijt het aan een sprongetje (geen idee of het werkelijk zo is)
Ik heb het met de warme hap gehad. Ze hoefde het echt niet. Als ze het alleen al zag begon ze te protesteren. Ik ben toen 1 week gestopt met aanbied op advies van het cb. Ze ging er echt een antiepatie voor creeeren. Heb toen weer ff het flesje gegeven, zodat ze toch wat binnen kreeg. Na een week weer geprobeerd en sinds dien ging het goed. Maar je kan natuurlijk geen flesje ipv fruithapje geven. Moeilij kzeg. Zou gewoon ff het cb bellen. Succes ermee
geef hem is een aan halve banaan in zijn handen, hier kan hij lekker aan zabele en het idee dat hij het zelf doet werkt vaak stimulerend. dit deden wij ook op het kinderdagverblijf en vaak hielp het wel hoor, veel kindjes maakte er wel een rotzooitje van omdat het nieuw is maar het fruit hadden ze wel binnen
hier hetzelfde, ze at heerlijk haar warm eten, fruit, geen probleem, sinds een paar dagen groot protest, ga het ook niet meer forceren, en heb sinds gisteren haar warme eten aangelengd met flesje, en met de fles gegeven. fruit geef ik idd stukjes kan ze lekker kliederen, en ik probeer een beetje sap te geven. maar goed echt veel fruit komt er niet. zat al te bedenken om maar bananen milkshake met haar melk te maken... probeer met een weekje weer met lepeltje. zal wel een fase ofzo zijn een tip die ik ooit ergens las: met 2 jaar kunnen ze ongeveer alles, lopen, praten, op de wc, in eigen bedje slapen en van een lepeltje eten..tot die tijd geduld