eleminatie dieet koemelkallergie

Discussie in 'Voeding' gestart door makey, 3 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. makey

    makey Fanatiek lid

    16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    Wij zijn van af 8-8-07 bezig met eleminatie dieet ivm vermoeden kma dit ging heel erg goed maar nu heeft hij toch een terugvalletje is dat normaal? of moet het (hij heeft eczeem) altijd wegblijven als je die voeding geeft?

    alvast bedankt
     
  2. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Voeding is slechts een van de vele oorzaken van eczeem. Dus meestal verdwijnt eczeem niet bij een eliminatiedieet. Als het wel minder wordt heb je in elk geval een van oorzaken te pakken.
     
  3. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    Ik heb zelf eczeem en dat heeft bij mij niets met voeding te maken maar ik heb ook ups en downs. Eczeem gaat meestal in pieken en dalen.
     
  4. brennied

    brennied Fanatiek lid

    10 feb 2006
    1.925
    0
    36
    Brabant
    Bij Milou is het eczeem echt helemaal weggegaan door een koemelkvrij dieet
     
  5. makey

    makey Fanatiek lid

    16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    de eczeem is helemaal verdwenene heeft alleeb nog een droog huidje.

    Ben nu eergister gaan provoceren en het kwam een dag later meteen weer terug en kreeg ook weer erge jeuk.
     
  6. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Nou dan weet je dus waar je op moet letten!
    Je kunt bij de huisarts om een recept voor een vettende onderhoudszalf voor het droge huidje vragen, echt minstens 2x per dag insmeren. De huid is dan minder gevoelig als er eens een terugslag komt.
     
  7. makey

    makey Fanatiek lid

    16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    Wat is dat vreselijk zeg omhet op deze manier tedoen om er achter te komen.
    Hij reageerde zo extreem dit had ik nog nooit gezien hij kreeg erge slijm vorming en kreeg t benauwd en was zooo vreselijk onrijstig hij heeft maar 22 van 24 uur geslapen (wij dus ook) zo zielig.
    Ben weer overgestap t op hypoallergeen(was de afspraak met de arts als hij weer klachten zou krijgen) en de klachten namen gelukkig weer af.

    Dan zijn ze zo ver in de medische wereld maar dan moet je toch nog op zon barbaarse manier iets vaststellen

    Ik had eerst stille hoop dat t t och geen koemelkallergie was (eerste 12 uur geen last)maar daarna begon t.

    nu weten we het gelukkig en kunnen we alles erop aanpassen.

    iemand tips?
     
  8. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Bij Iman is de eczeem helemaal weggegaan toen ze een kma vrij dieet kreeg!
     
  9. makey

    makey Fanatiek lid

    16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    hij krijgt nu alleen nog melk en ga nu rustig aanbeginnen met bijvoeding, heb je nog tips wat evt snel reactie uitlokt?

    En wanneer kan je brood proberen(koemelkvrij)?kun je uberhaupt met gewoon brood beginnen?
     
  10. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Ik heb speciaal brood voor Iman, koemelkvrij brood. Gewoon bij de bakker heen vragen!

    Rode vruchten moet je mee oppassen en vis.

    Ga je niet met hem naar een dieetiste? die kan je n hele lijst geven!
     
  11. brennied

    brennied Fanatiek lid

    10 feb 2006
    1.925
    0
    36
    Brabant
    Bij Milou ben ik met gewoon brood begonnen, de eerste dagen kleine rode plekjes maar die verdwenen ook vanzelf weer binnen een paar dagen. Ze had toen wel al 3 maanden geen koemelk meer gehad. Ik ben pas bij 9 maanden met brood begonnen. Verder eerst alleen groente en als dat goed gaat..aardappel erbij. Eerst alles 3 dagen geven om te kijken of er een reactie komt. Maar zoals sweetangel zegt zou je naar een dietiste moeten gaan. Raar dat het cb je niet daarover inlicht. Succes!
     
  12. makey

    makey Fanatiek lid

    16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    nee over een dietiste hebben ze het niet gehad, ik was toch van plan om morgen heen te gaan (papieren voor verzekering afgeven) en dan ga ik meteen even vragen hoe of wat .
     
  13. Inky

    Inky Fanatiek lid

    12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    Je kan idd koemelkvrijbrood bij de bakker halen. Ik bestelde het altijd zodat ze het als eerste op de machine konden snijden. Lars was echt heel erg allergisch voor koemelk.

    Verder moet je echt ALLE produkten goed lezen. Je zal zien dat zelfs in snijvlees lactose zit. Maar de dieetist heeft ene lange lijst met produkten die je mag geven en zelfs waar je ze kan kopen.

    Bij Lars hebben we met 1 jaar de provocatietest in het ziekenhuis gehad en hij was er toen helemaal vanaf. Bij Lars hebben we trouwens d.m.v. een bloedtest KMA vastgesteld. Dit doen ze niet altijd omdat het ook aan kan geven dat er geen KMA is terwijl dat wel zo was. Omdat er bij Lars heel duidelijk uitkwam dat hij KMA had (80%) zijn we bij de kinderarts onder behandeling gebleven.

    Ik zou dus zo'n provocatietest de volgende keer niet thuis doen na die heftige reacties.
     

Deel Deze Pagina