fruithapje s ochtends of s middags

Discussie in 'Voeding' gestart door patty73, 14 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. patty73

patty73 Actief lid

10 mei 2008
    109
    1
    0
    wie geeft het fruithapje s ochtends en wie s middags en waarom?

Ik geeft het nu s ochtends, omdat het mij zoveel lijkt als hij om 14.30 220 gr fruit moet eten en om 17.30 dan alweer 200 gram warm eten.
    Wat is jullie ervaring hiermee?
    Eten ze de warme maaltijd wel helemaal op als ze ook nog een fruithap hebben gehad?
    KDV waar mijn kindje straks naar toe gaat geeft s middags fruit, weet dus niet of ik daar naar toe moet gaan werken of niet.
    Ben dus op zoek naar voors en tegens voor fruit in de ochtend of middag

2. amanda23

amanda23 Actief lid

22 feb 2008
    395
    0
    0
    activiteitenbegeleidster
    arnhem
    Hallo,

Ik geef in de morgen het fruit, omdat ik in de toekomst graag in de middag een tussendoortje met wat sap wil gaan geven, omdat ik dat voor in de ochtend te vroeg vind.

En dan gewoon tegen half 6, als het zo uitkomt, de groentehap

3. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Ik geef ook de fruithap in de ochtend, met dezelfde reden als Amanda :)
    Ook vind ik het inderdaad te dicht op het avondeten als je het 's middags geeft

4. klavertje

klavertje Bekend lid

18 jun 2008
    710
    0
    0
    Me too, ik eet 's avonds ook mijn groente dus de kleine ook laat in de middag. Geef fruithapje nu rond 10 uur en groentehapje rond half 4 of 4 uur. En dat gaat prima hoor!

5. patty73

patty73 Actief lid

10 mei 2008
    109
    1
    0
    het lijkt mij sowieso lastig s middags fruit te moeten geven. Als je een keertje wilt gaan winkelen of op bezoek gaat, moet je altijd fruit meenemen ( plus alle toebehoren: slab, snoetenpoetsers, lepeltje. Ik zie mezelf al gaan haha!!'

Kangerootje vindt dit leuk.
  6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wij gaven tot een maand of 10 fruit bij de lunch en nu (11 maanden) is fruit een tussendoortje geworden en bij OF het ontbijt (in de pap) of bij de lunch. Totaal zo'n 2 - 3 stuks per dag.
    Waarom? Wij wilden geen extra eetmomenten inlassen en hij sliep redelijk vroeg in de ochtend dus hij hoefde geen tussendoortje tussen ontbijt en lunch.

Groenten (warme maaltijd) gewoon normale etenstijd: ergens tussen 18:00 en 18:30

7. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Mijn dochter krijgt d'r fruit smiddags maar op het kdv zijn ze gewend het 's ochtends te geven.
    Jammer dan.. dan past het kdv zich maar aan vind ik.
    Je moet kijken naar welk schema jou kindje zich het lekkerste voelt.
    Mijn dochter is geen ochtend-eter.
    Ze drinkt d'r flesje melk om 8 uur, en om 12 uur krijgt ze dan de volgende.
    half 3/3uur fruit ong 2 stuks en tussen 5 en 6 groente (150gr) en yoghurt(100gr).
    Dan om half 8 nog een flesje voor het slapen.

Gaat prima hier.

8. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    s´morgens geef ik het fruit en s´middags het groente.

in belgie geven ze het juist andersom, maar ik hou het gewoon zo.

9. patty73

patty73 Actief lid

10 mei 2008
    109
    1
    0
    mijn kindje slaapt nog tussen 8.30 en 11.15. Vind het dus zonde om hem wakker te moeten houden of wakker te maken voor zn fruithap. Geef het nu toch maar smiddags inde hoop dat dan daarmee ook de 15uurs fles komt te vervallen...
    Toch vind ik wel dat hij hierdoor heel veel van de grote maaltijden achter elkaar krijgt...dilemma's.....

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wij gaven het ook 's ochtends. Maar als het zo uitkwam ook 's middags. Onderweg kun je toch makkelijker een rijstewafeltje geven, en een flesje drinken.. Fruit uit een potje hebben we eigenlijk nooit gegeven. En vers is dan niet handig..

Hij heeft ook een paar weken precies geslapen midden tussen de ochtend en de lunchfles. Dus dan was er gewoon geen tijd voor fruit. Dan deden we het ook 's middags.
    Dus eigenlijk lieten we dat een beetje los. En dat ging prima..

11. Foxter

Foxter Niet meer actief

Sterre krijgt rond 11 uur haar fruit, en om 17 uur groente. Om 14 uur nog een fles.

Deel Deze Pagina