fruithapje te dun

Discussion in 'Voeding' started by Adnalie, Dec 13, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Adnalie

Adnalie VIP lid

Jul 24, 2008
    11,311
    0
    36
    hoi,
    als ik zelf een perenhapje maak is hij vaak te dun.
    Nu heb ik gelezen dat je dan melk/ rijstebloem of liga erdoorheen kan doen.
    Nu maak ik dat hapje altijd voor meerdere keren en vries het dan in. Ik vraag me af of ik dan al de melk, rijstebloem of liga er doorheen kan doen en in kan vriezen, of dat ik het pas toe moet voegen als ik het ga geven.
    Ik hoop dat iemand het weet.

2. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

Feb 16, 2007
    1,852
    0
    0
    Beter toevoegen na het ontdooien.

3. linnie83

linnie83 VIP lid

Dec 20, 2007
    5,436
    0
    0
    sociaalpedagigisch werker
    En anders peer en banaan door elkaar doen. Is het ook wat dikker

4. Adnalie

Adnalie VIP lid

Jul 24, 2008
    11,311
    0
    36
    oh dat is ook een goed idee.
    die banaan hoef ik niet te stomen toch? kan ik dat dan wel invriezen?

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Ik zou het na de tijd toevoegen. Meestal worden die hapjes na het ontdooien alsnog iets dunner. En moet je nog meer toevoegen.

Banaan kun je zo wel geven of invriezen. Ik heb fruit uberhaupt nooit gestoomt/gekookt. Alleen voor appel helpt het soms iets om de hoeveelheid allergenen te verminderen, maar daar hebben we hier geen last van..

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Van invriezen wordt het ook nog eens dunner en trouwens ook minder smakelijk en je bent alle vitamines kwijt.

Als je er iets doordoet, neem dan gewoon rijstebloem en doe dat er na het ontdooien door.

Of geef gewoon stukjes om beet te pakken, dat is veel minder werk en je hebt dat probleem van te dun zijn ook niet meer.

(PS banaan wordt echt ranzig na invriezen, dat zou ik altijd vers doen).

7. kahrin

kahrin Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    1,020
    0
    0
    Ik heb fruit ook nooit gekookt of gestoomt. Gewoon iedere dag vers, staafmixer eroverheen en klaar is kees :D.

8. Mammie69

Mammie69 Actief lid

Mar 3, 2009
    139
    0
    0
    Gorinchem
    Ik maakte altijd fruithapjes/groentehapjes voor 2-3 weken tegelijk klaar. Perenhapjes zijn inderdaad erg dun. Ik maakte daarom later ook weinig fruithapjes met alleen peer. Vaak combinaties van verschillende soorten fruit. Zoals al is gezegd is banaan een goede manier om het wat dikker te krijgen. Rijstebloem voegde ik gewoon meteen toe voordat ik de porties fruit ging invriezen.

Share This Page