Hoi allemaal, Een aantal weken geleden zijn we op aanraden van het CB begonnen met een fruithapje en het is een drama... Onze dochter van 5 maanden vind het helemaal niets, in het begin kregen we er een paar mini-hapjes in, maar vandaag hield ze de kaken gewoon stijf op elkaar hahaha. Hebben meer kindjes dit, is het een fase of moeten we er maar gewoon tijdelijk mee stoppen? Graag advies
Dat was hier ook zo . Wij zijn het blijven aanbieden (wel zelf gemaakt hoor, anders is het zo zonde van je geld!) en we zijn ook met groente gestart. Dat ging een heeeeel stuk beter ! Ook hebben we een tijdje 60cc melk door haar gepureerde appel gemengd. Dan werd het een soort fruitpapje. Dat vond ze ook al een stuk lekkerder . (in het boek opperdepop zagen we dit: Hierin zeggen ze vaak: meng het met het kookvocht (bij groente) of gebruik wat borstvoeding of opvolgmelk --> in jullie geval dus nog gewoon nr1)
Je kunt eens proberen of ze groente wel wil, misschien is het niet zo'n zoetekauw? Of anders over 2 weekjes nog eens proberen. Of misschien mengen met poedermelk.. Ik zou het niet forceren.
Zit er ook banaan in dat fruithapje? Dat is een vrij overheersende sterke smaak en bijvoorbeeld 1 van de weinige etenswaren die mijn zoontje echt niet lekker vindt... Anders misschien beginnen met wat groenten of pap? Is vaak milder van smaak.
In het mapje van mijn consultatieburo stond dat groente in eht begin vaak beter gaat dan fruit. Nou, hier net zo....groente gaat vaak wel goed. Fruit is een drama. Wanneer ze al in haar wippertje of kinderstoel zitten kijkt ze al stoicijns de andere kant op. Ik heb de hele trukendoos al gehad. potje of vers fruit, melk erbij, liga erbij, warm gemaakt, anders soort fruit. geprakt en gemalen... noem maar op... Het enige wat nu een beetje werkt is dat ik het met een beetje groente meng en dat elke dag wat minder en dan meer fruit. Het is geen feest. Ik vind het wel belangrijk dat het gezellig blijft. Dan maar drie hapjes van de tien. Want je wil zo graag dat je kind zijn vitamientjes krijgt dat je bijna gefrustreerd raakt. Zodara ik dat voel opkomen stop ik ermee. Ik probeer dus vooral te blijven lachen. MIjn oudste dochters hebben ook zo lopen mieren en die eten nu ook echt alles. gr, Melissa73
Yes, yes, yes, vandaag ging het fruithapje super! We hebben inderdaad wat flesvoeding door de gepureerde verse peer gemengd en mevrouw zat helemaal te smakken van genot. Geweldige tip dames, bedankt
Tot moes gestampt vindt ons ukkie niks lekker blijkt. Fruit geven we nu in stukken. Sinaasappel bijv pellen, in 4 grote stukken. Ze zuigt dan alle sap uit zo'n stuk. En af en toe gaat er een klein stukje sinaasappel mee. Banaan gaat zo: zij zit op schoot, ik pel de banaan en knabbel het uiteinde tot moes. Dan geef ik haar een "hapje" van de banaan. En zo tot madam genoeg heeft. Vandaag tegen beter weten in aardappel met bloemkool aangeboden: geprakt. BLEGH... de smaak vindt ze wel aardig want ze blijft proberen, maar dat drapje in dr mondje, jakkie. Morgen gaat dat anders.... Eens kijken wat ze er dan van vindt.