Hoi allemaal, Wij zijn nu met brood begonnen en het viel me erg mee hoe het ging. Hij spuugde het in ieder geval niet meteen uit Maar mijn vraag hoe lang duurde het bij jou voordat je kindje gewend was aan brood eten? gr vruchtje
Robyn was meteen gewend aan brood. Haar eerste broodje at ze binnen 5 minuten zonder problemen op. Maar misschien scheelt het dat Robyn altijd al stukjes heeft gegeten dus al aan kauwen en vast voedsel gewend was.
Mijn zoontje hoefde ook niet te wennen, er ging meteen een halve boterham in, eerst zonder korst, een week later met korst (hier hoefde hij ook niet aan te wennen)
Hier oowk zonder dat hij eraan hoefde te wennen,, het gaat gelijk weg,, ( paar hapjes hier nog ) Liefsz
Hier heeft het een paar weken geduurd. Hij vond het wel meteen lekker maar kreeg het moeilijk weg en kokhalsde ook wat. Maar na die paar wen-weken gingen er moeiteloos 2 boterhammen in.
Wij gaan ook met brood beginnen. Ben alleen zó bang dat ze er in stikt ofzo. (dat heb ik overigens ook met liga en stukjes in het eten) Misschien ben ik te bang hoor, maar maak me er wel zorgen om...
Hier mocht ik ook met 7 maanden beginnen. We zijn nu al een maand bezig maar hij eet het echt niet op. Normaal steekt hij alles in zijn mond maar brood of korstjes hoeft hij echt niet. Niet als je het aangeeft of in zijn mond stopt en niet als hij het zelf kan doen. Ook pap met bambix hoeft hij niet. Hij kokhalst en gooit alles (ook zijn eerdere voeding/fruit) er helemaal uit. We blijven af en toe maar weer proberen. Verder lust hij alles: fruit, groenten, yoghurt enz.
deze moest wel wennen. Met 7 mnd geprobeerd en hij moest er echt van overgeven. daarna een paar keer per week een paar stukjes aangeboden. Sinds 3 weken eet hij zo een halve boterham op
Hier was het gelijk oké. We begonnen ergens rond 8/9 maanden dacht ik en hij vrat meteen een half stuk brood op. Veelvraat.
Hier heeft het wel een maandje geduurd voordat er met gemak een hele boterham inging. Ze heeft nog maar 2 tandjes die nog niet half door zijn, dus het duurt 3 kwartier voordat ze anderhalve boterham op heeft, zonder korst. Als ze meer tandjes heeft ga ik pas korst erbij geven, nu sabbelt ze erop nádat ze de boterham op heeft. Ze eet zowiezo altijd heel langzaam dus als ik er de korsten bij geef zit ik er zeker anderhalf uur mee en dat gaat me net iets te ver.
Hier ging het heel makkelijk en snel. We zijn begonnen met 6,5 maand (gewoon kleine stukjes met korstje).
Op zich ging het hier vrij snel goed. Alleen de laatste tijd heeft mijn dochter na een paar hapjes geen zin meer en spuugt het uit. Ik maak er geen drama van, en geef wat meer melk of een bordje pap. Zo krijgt ze ook vezels binnen.
Hier begon het niet zo goed. Hij spuugde heel erg van brood. We zijn geloof ik met 6,5 maand begonnen, maar dat ging dus niet. Toen hebben we het iedere week weer opnieuw geprobeerd maar uiteindelijk hield hij het met 7,5 maand goed binnen en pas vanaf 8,5 maand ook met beleg. Daarvoor kwam het dus gewoon weer naar buiten (nadat ie het al echt had gegeten)... Maar sinds die 7,5 maand smult ie er van en zijn zijn 2 boterhammen tussen de middag zo op
Die van mij wil geen brood. Misschien 2 stukjes en dat was het. Dus hier wordt het meestal een bordje pap of een cracker.