Na hoe lange tijd was jou kindje aan brood gewend?

Discussion in 'Voeding' started by vruchtje24, Oct 31, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,193
    431
    83
    Female
    home sweet home
    Hoi allemaal,

Wij zijn nu met brood begonnen en het viel me erg mee hoe het ging. Hij spuugde het in ieder geval niet meteen uit:)

Maar mijn vraag hoe lang duurde het bij jou voordat je kindje gewend was aan brood eten?

gr vruchtje

2. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Robyn was meteen gewend aan brood. Haar eerste broodje at ze binnen 5 minuten zonder problemen op. Maar misschien scheelt het dat Robyn altijd al stukjes heeft gegeten dus al aan kauwen en vast voedsel gewend was.

3. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Mijn zoontje hoefde ook niet te wennen, er ging meteen een halve boterham in, eerst zonder korst, een week later met korst (hier hoefde hij ook niet aan te wennen)

4. Humbly89

Humbly89 VIP lid

Apr 15, 2008
    9,715
    3,151
    113
    Female
    Hier oowk zonder dat hij eraan hoefde te wennen,, het gaat gelijk weg,, ( paar hapjes hier nog )

Liefsz :)

5. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    Hier heeft het een paar weken geduurd. Hij vond het wel meteen lekker maar kreeg het moeilijk weg en kokhalsde ook wat. Maar na die paar wen-weken gingen er moeiteloos 2 boterhammen in.

6. shampoo

shampoo Bekend lid

Sep 6, 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Wij gaan ook met brood beginnen. Ben alleen zó bang dat ze er in stikt ofzo. (dat heb ik overigens ook met liga en stukjes in het eten) Misschien ben ik te bang hoor, maar maak me er wel zorgen om...

7. 123miesje

123miesje Bekend lid

Dec 5, 2008
    872
    0
    0
    Hier mocht ik ook met 7 maanden beginnen. We zijn nu al een maand bezig maar hij eet het echt niet op. Normaal steekt hij alles in zijn mond maar brood of korstjes hoeft hij echt niet. Niet als je het aangeeft of in zijn mond stopt en niet als hij het zelf kan doen. Ook pap met bambix hoeft hij niet. Hij kokhalst en gooit alles (ook zijn eerdere voeding/fruit) er helemaal uit. We blijven af en toe maar weer proberen. Verder lust hij alles: fruit, groenten, yoghurt enz.

8. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

deze moest wel wennen. Met 7 mnd geprobeerd en hij moest er echt van overgeven. daarna een paar keer per week een paar stukjes aangeboden. Sinds 3 weken eet hij zo een halve boterham op:)

9. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hier was het gelijk oké. We begonnen ergens rond 8/9 maanden dacht ik en hij vrat meteen een half stuk brood op.
    Veelvraat.

10. Sisa

Sisa VIP lid

Jun 13, 2008
    5,552
    1
    0
    Hier heeft het wel een maandje geduurd voordat er met gemak een hele boterham inging. Ze heeft nog maar 2 tandjes die nog niet half door zijn, dus het duurt 3 kwartier voordat ze anderhalve boterham op heeft, zonder korst. Als ze meer tandjes heeft ga ik pas korst erbij geven, nu sabbelt ze erop nádat ze de boterham op heeft. Ze eet zowiezo altijd heel langzaam dus als ik er de korsten bij geef zit ik er zeker anderhalf uur mee en dat gaat me net iets te ver.

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hier ging het heel makkelijk en snel. We zijn begonnen met 6,5 maand (gewoon kleine stukjes met korstje).

12. Mama sinds 2009

Mama sinds 2009 Fanatiek lid

May 1, 2008
    1,522
    0
    0
    Op zich ging het hier vrij snel goed. Alleen de laatste tijd heeft mijn dochter na een paar hapjes geen zin meer en spuugt het uit. Ik maak er geen drama van, en geef wat meer melk of een bordje pap. Zo krijgt ze ook vezels binnen.

13. Merijn

Merijn Niet meer actief

Hier begon het niet zo goed. Hij spuugde heel erg van brood. We zijn geloof ik met 6,5 maand begonnen, maar dat ging dus niet. Toen hebben we het iedere week weer opnieuw geprobeerd maar uiteindelijk hield hij het met 7,5 maand goed binnen en pas vanaf 8,5 maand ook met beleg. Daarvoor kwam het dus gewoon weer naar buiten (nadat ie het al echt had gegeten)...

Maar sinds die 7,5 maand smult ie er van en zijn zijn 2 boterhammen tussen de middag zo op :D

14. thewiz

thewiz Actief lid

Jun 27, 2009
    331
    0
    0
    Thuismama
    Assen
    Die van mij wil geen brood. Misschien 2 stukjes en dat was het. Dus hier wordt het meestal een bordje pap of een cracker.

Share This Page