Hoe lang aan elke borst?

Discussion in 'Voeding' started by -, Jan 7, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Niet meer actief

Weet het even niet meer. De ene keer lees ik dat je je beeb max 10 minuten en dan weer max 15 minuten aan elke borst moet leggen omdat je anders te lang bezig bent. Maar Yara wil veel meer zodat ik dik 3 kwartier bezig ben en dan wil ze nog meer?

Hebben jullie advies?

2. stranger

stranger Fanatiek lid

Mar 28, 2006
    3,412
    0
    0
    Op de bv-cursus zeiden ze dat er geen limiet aanzit maar dat je op het slikken moet letten. In het begin moeten ze het nl. nog onder de knie krijgen... en dat verschilt per kindje. Als ze zuig-slik-zuig-slik doet gaat het goed. Maar op een gegeven moment wordt dat zuig-zuig-slik-zuig-zuig-slik en dan nog meer zuigen voor ze slikt. Dan kun je ervan uitgaan dat je borst leeg is en haar eraf kunt halen.

Maar ja ik heb het nog niet in praktijk kunnen brengen... Je kunt ook naar het borstvoedingsforum gaan daar zitten heel veel experts. Echt heel leerzaam!

3. MollyM

MollyM Bekend lid

hoi, het is wisselend bij elk kindje, mijn kindje laat ook niet zelf los en ik laat hem daarom 15 minuten drinken en dan haal ik hem eraf. Want het is bij hem ook moeilijk te zien of hij nog steeds echt slikt (tenminste ik vind dat moeilijk :) )

4. Matrix

Matrix Actief lid

Sep 11, 2006
    161
    0
    0
    Je kan het niet alleen zien, je kan het goed horen meis als het goed is, ik luister juist altijd, zo heb ik het geleerd tenminste.

5. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik deed kwartier aan de ene borst, toetje aan de andere borst, meestal viel Steven na 5 min aan de toetjes borst in slaap.
    Dus begon ik de volg voeding weer met de toetjes borst 15 minuten,
    enz enz.
    Deed dat dmv een veiligheidsspeld in de bh, maar verwisselde hem ook weleens per ongeluk, met als resultaat,stuwing aan 1 borst.
    PPpppppppffffffffffffffffff wat zeer ;)

6. Gina

Gina Fanatiek lid

Dec 20, 2005
    1,755
    0
    0
    Op het begin zat Nona ook heel lang aan de borst.
    En zij liet ook niet vanzelf los. Op een gegeven moment hebben ze het wel door en je kunt inderdaad horen aan het slikken of ze goed drinken.
    Het voordeel van borstvoeding is dat je ze nooit te lang kan laten drinken want je kunt ze met BV niet overvoeden. Ze geeft zelf wel aan als ze genoeg heeft. Naarmate ze ouder worden drinken ze krachtiger en zijn ze veel eerder klaar.
    Gina

7. Niet meer actief

Tips heb ik niet.
    Ik was in het begin ook drie kwartier bezig met voeden . Dat is volgens mij heel normaal bij een borstkindje.
    Nu drinkt ze ongeveer 10-15 minuten en sabbelt ze een paar minuutjes en valt dan in slaap.

Share This Page