Reageren op friso allergy care

Discussion in 'Voeding' started by Vogeltje, Jun 27, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vogeltje

Vogeltje Fanatiek lid

Jan 4, 2007
    1,263
    0
    0
    Noord-brabant
    Mijn dochtertje heeft KMA en gebruikt daarom friso allergy care dit al vanaf week 3/4. Dit ging erg goed we merkten al snel het verschil. Maar nu sinds 1,5 week begint ze weer dezelfde symptomen te krijgen als de ze had voor ze allergy care kreeg.
    Zijn er meer kindjes die na een aantal weken ook op de allergy care op nutrilon pepti (is bijna hetzelfde) reageerde en moesten overstappen naar iets sterkers? (neocate ofzo)
    Nu weet ik dat er in de allergy care nog steeds melkeiwitten zit maar als ze ook hier op reageerd houdt dat in dat ze wel hele zware kma heeft denk ik dan.
    Dus mijn vraag komt dit vaker voor?

2. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    4,319
    238
    63
    Mijn dochter reageerde na 4 weken ook op friso allergy care. Toen over op nutramigen AA.
    Ik denk niet dat het dan per se om hele zware KMA gaat, maar dat de darmen gewoon niet goed filteren en het lichaam ook de verkleinde eiwitten nog herkent.
    Mijn dochter is inmiddels over haar KMA heen.

Mijn zoon had ook nutramigen AA. Zijn KMA is nog zwak positief aanwezig.

3. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Hier na ongeveer 4 weken reactie op Nutramigen LGG is hetzelfde idee als Allergy care en toen verwezen naar de kinderarts en daarna over op Neocate en toen eindelijk rust..!

4. tijdvoormezelf

tijdvoormezelf Niet meer actief

Wij hebben ook neocate. Laatst geprovoceerd met nutramigen, maar dat ging na een week mis. Nu wil de ka dat er met Friso allergycare proberen binnenkort. Zij zei dat dit hetzelfde is als nutramigen alleen va een ander merk waardoor t anders verdragen kan worden. Maar hierboven wordt gezegd dat allergycare vergelijkbaar is net pepti en dat lijkt me echt niet te kloppen.?pepti is de 1 e stap ik gescheiden eiwitten en allergycare de op een na laatste. Neocate is de uiterste met vrije aminozuren.

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Friso pep is een stuk lichter als allergie care. Dus ik zou toch weer langs de kinderarts om te kijken of hij op iets sterkers mag. Dochter zit aldoor net op 't twijfelpunt of pep sterk genoeg is of niet.

6. Vogeltje

Vogeltje Fanatiek lid

Jan 4, 2007
    1,263
    0
    0
    Noord-brabant
    We zijn sinds vandaag over naar de neocate dus ben benieuwd.
    De kans is idd aanwezig dat ze eroverheen groeit dus daar hopen we op.
    Ons zoontje had ook kma en nu nog een lactose intolerantie.
    Het is gewoon vervelend voor haar en hopelijk brengt deze voeding rust. Het is vooral eng omdat ze zo benauwd wordt van de andere voeding en voor de allergy care regelmatig een adem stop had.
    Maar volgens de arts moet dit gewoon werken omdat er niets in zit waar ze op kan reageren.

7. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Hier reageerde mijn zoontje ook op de Allergy care, toen na een week over op de Nutramigen en na 1,5 week over op de Neocate.

En sindsdien..... rust!

Share This Page