Fruithapje

Discussie in 'Voeding' gestart door Blaadje, 25 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Vind jij; ik niet.;)

Wij houden van grof gesneden (bloemkoolrozen, hele sperziebonen), kort gekookte, knapperige groente. Ik heb weleens zo'n pak biodiepvriesspul bij AH gekocht; vond het toch echt prut. Leuk voor in de soep.:D

2. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Haha mijn zoontje eet alleen spinazie (gehakt) uit de diepvries en boontjes, verder weigert hij (en gelijk ook, zijn moeder vindt het ook smakeloos :D). Hij eet het hier als wij patat halen oid, ik maak dan snel wat gezonds voor hem.

Alles wat in pot is is er ook vers.. vaak ook al voorgesneden en bieten zelfs voorgekookt.

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Verkeerde merk misschien?
    Ik koop Bonduelle, en dat heeft echt een 'bite' hoor! Heel kort stomen, dan is het nog te hard voor een baby!

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Grappig...heb je dan wel een goed gevoel bij grotemensenhapjes uit potten?
    Rode kool haal ik wel meestal uit de vriezer, dat maak ik alleen vers als de kolen in de winkel liggen...maar dat moet toch wel vrij lang koken vind ik.

Rode bietjes kun je heel en gekookt gewoon bij de groenteafdelng van je super kopen. Hoef je alleen maar te raspen (lekker rood gekledder), gesnipperd uitje erbij opwarmen en klaar. Beetje azijn en peper en zout erbij voor de smaak.

Wortels, nu niet uit de vriezer joh, er ligt heerlijke bospeen in de winkels! Even schrappen, even koken, en klaar. Of lekker rauw opknabbelen.

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken

Niets is lekkerder dan verse doperwten...maar die heb je maar een paar dagen per jaar, en die zijn me een portie DUUR...duurder dan biefstuk (maar ik kan het niet laten, ik MOET ze eens per jaar eten, net als verse jonge kapucijners...godenmaal!)

6. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.748
    223
    63
    Ik snapte wel dat het uit glas niet zo gezond zou zijn als gewoon vers.
    We eten het ook alleen als we allebei een hele dag hebben gewerkt, dus 1 of 2x per week.

7. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Wij kopen ook altijd zo'n kool en raspen hem met zo'n apparaat (oftewel rasper) zodat je allemaal 'kleine frietjes' krijgt qua vorm....
    Daarna doen we ze lekker roerbakken in de wok, evt met een appeltje en rozijntjes erdoor, of lekkere woksaus erdoor! Heerlijk en heel snel klaar!

8. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik eet alleen maar biologisch, vers en het liefst van koude grond en Hollandse bodem. Heb een adresje waar ik zaterdagochtend vroeg raapstelen en tuinbonen heb gehaald. Rode kool; ja lekker, maar in de winter graag met zelfgemaakte aardappelpuree en sudderlappen.

9. Mamatss

Mamatss Actief lid

23 jan 2012
    421
    0
    0
    Mocht je rode kool uit de diepvries aan je kleintje willen geven, kijk dan goed op de verpakking. Volgens mij zit aan alle rode kool uit de diepvries suiker toegevoegd. Vaak ook kaneel, appel enz.

10. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.627
    113
    Oh ja, ik ben daar ook verslaafd aan, lekkerder dan een schaaltje M&M's :D Als ze er zijn sla ik massa's in voor de vriezer!

11. adi

adi Niet meer actief

Bij mijn ouders in de moestuin zijn ze wel langer dan een paar dagen 'rijp' om te plukken (heerlijk met een kom op de hurken en al aan de plant pellen :))

Een goede tweede vind ik de diepvries erwten bij de Turkse winkel, lekker groot en stevig, moeten ook echt 3 kwartier worden gekookt.

Deel Deze Pagina