babyhapjes maken en invriezen -> olvaritpotjes?

Discussie in 'Voeding' gestart door TweeTy83Claudia, 26 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TweeTy83Claudia

TweeTy83Claudia Actief lid

11 jan 2012
    169
    0
    0
    Nijeveen
    Hoi mamma's (en pappa's ;) )

Ik heb even een maffe vraag..
    mijn kleine meid is al heel erg fanatiek met het eten van fruit en groente hapjes... (ze is nu 4 maand en 1 week)
    nou heb ik een heel erg leuk boek gekregen 500 baby- en peutergerechten..
    ik wil binnenkort hier wat dingetjes van gaan uitproberen en deze dan invriezen.
    nou vroeg ik mij af.... zijn de potjes van olvarit ook geschikt om in te vriezen?
    heeft iemand daar ervaring mee?

en heeft iemand nog leuke tips voor hapjes?!

bedankt alvast

2. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Probeer het tot 6 maanden simpel te houden wat betreft hapjes, dus pure groenten en fruit...
    Als je kindje rustig aan gewend is aan meerdere soorten groenten (bijv broccoli en bloemkool) dan kun je ook een keer wat gaan mengen.
    Neem aan dat je pas 1 week bezig bent, dus geef je kindje de tijd om alle smaken puur te leren kennen...

Verder denk ik wel dat je die potjes kan invriezen, maar heb het persoonlijk nooit gedaan.
    Had van die Avent-potjes, waar ik eerst mijn afgekolfde BV in deed.

3. TweeTy83Claudia

TweeTy83Claudia Actief lid

11 jan 2012
    169
    0
    0
    Nijeveen

ze is nu ongeveer 2 weken aan de potjes... mocht van het cb iets eerder beginnen... en het gaat super goed... ze eet met gemak een potje groente en een potje fruit per dag.

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Invriezen in glas moet je echt NOOIT doen, vocht zet enorm uit als het vriest, en op die manier kun je glassplinters in het eten krijgen.

Daarnaast sluit ik me bij Kristel aan, rustig aan, niet te enthousiast.
    Vers is so wie so altijd beter dan ontdooid, en de komende anderhalve maand hoeft het nog helemaal niet en is het als je het doet echt alleen voor de lol.

5. Ringeling

Ringeling Bekend lid

2 mrt 2012
    869
    113
    43
    Vrouw
    Glas niet invriezen!

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Inderdaad: Glas niet invriezen, en kunnen splinters in de voeding terecht komen..

Bij de ikea hebben ze wel kleine bakjes. Of die potjes van bijv Avent voor de BV.
    Wij zijn hier begonnen met ijsblokvormpjes en pure groentes (wortel, sperzieboon). Die vormpjes kun je ook in staafjes of grotere blokken krijgen, dan kun je grotere hoeveelheden invriezen. En na het invriezen kun je het los in een zakje doen in de vriezer..

7. Janna

Janna Fanatiek lid

Ik heb heel kleine vierkante diepvriesbakjes van de blokker. Ongeveer 5 bij 5 cm. Kosten iets van 4.50 voor 6 stuks. Stapelen makkelijk in mijn vriezer. Ze kunnen in de diepvries, magnetron en tot 100 graden verwarmd, dus je kunt de inhoud ook au bain marie verwarmen. Ik had er eerst 12 gekocht, maar vond ze zo handig, dat ik er nog 12 heb gehaald! :):D (Al was 6 extra ook wel genoeg geweest, want zo'n grote voorraad wil ik nou ook weer niet aanleggen.)

Ben van het weekeind lekker bezig geweest: heb nu broccoli, worteltjes en courgette in de vriezer staan! En nog één bakje spersiebonen, dat er nog stond van vorige week. (Wij eten gewoon niet vaak genoeg iets dat ze al mee kan eten, en ik heb echt geen tijd om elke dag / paar dagen vers te koken, dus dan maar invriezen...)

8. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Glas niet invriezen! Bij bv. Action of Xenos hebben ze hele handige kleine bakjes waar je een prakje in kan doen en kan invriezen.

Deel Deze Pagina