Dreumes wil niets anders dan de borst

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Lola Jade, 2 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lola Jade

Lola Jade Actief lid

24 apr 2012
    108
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meiden, hoe hebben jullie dat gedaan?
    Sporadisch wil mijn meisje een slokje (kamille thee of roosvicee).
    Maar dat is dan uit mijn glas.

Tuitbeker wil ze alleen mee kliederen, en een sporadisch slokje van nemen, rietje snapt ze niet, en als ik een tuitbeker met anti-lek doe, kijkt ze er niet naar om. Ander drinken in een fles vind ze ook niets aan...

Hoe hebben jullie je kindjes andere dingen leren drinken?

Ik vind het prima om borstvoeding te geven, maar ik wil ook wel eens een dagje weg... ;)

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Gewoon die dingen overslaan en uit een gewone beker geven

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.780
    18.927
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik denk dat als jij een dagje weg bent, dat ze dan echt wel wat anders drinkt. Dat is in ieder geval wel de ervaring met mijn zoon. Als 'de bron van al het goeds' ;) in de buurt was, wilde hij eigenlijk alleen maar melk uit de borst. Maar als hij bij de gastouders was of bij z'n grootouders, dronk hij ook best andere dingen. Naarmate hij daar mee aan gewend raakte, lustte hij trouwens bij mij ook wel wat anders hoor.
    Het enige wat hij nog steeds vertikt te drinken is koemelk. Hij blijft roepen dat melk uit mama's borsten lekkerder is, haha. (En we zijn nu al een jaar gestopt.)

4. Lola Jade

Lola Jade Actief lid

24 apr 2012
    108
    0
    0
    NULL
    NULL
    We proberen ook een gewone beker. Maar als ze al een slokje neemt, duwt ze daarna de beker heel narrig weg.

5. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    Water uit een oefenbeker van Difrax? Daar zijn wij mee begonnen toen ze goed kon zitten, kleine slokjes bij de maaltijd.

6. fafa

fafa Niet meer actief

LOL

hier ook dezelfde ervaring. Als ze wel moeten, kunnen en willen ze opeens een héél stuk meer dan je denkt. ;)

Zo mocht (en mag) mijn vriend de kleine bijvoorbeeld echt niet naar bed brengen als ik in huis ben. Maar het is geen enkel probleem als ik niet thuis ben. Ze weet gewoon heel duidelijk wat ze het liefste heeft, maar als dat er niet is, is second best vaak net zo goed hoor.

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Toen ze hie zo oud waren wilden ze gewoon borst. En af en toe een slokje water of thee. Uit een gewone kop of beker, of uit een fles met bidondop. Echt ander drinken wilden ze pas met 18 maanden of zo.

8. kjara

kjara Actief lid

7 nov 2010
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    onze fanatieke borstdrinkster wou dan als het niet anders was uiteindelijk alleen drinken uit zo'n rietjes beker van ik dacht Nuby.
    op een gegeven moment vond ze een gewone beker ook wel intressant en is toen zelf over gegaan op gewone beker,
    maar nu dat ze zelfs 2 jaar is is het eerst de borst en dan pas de beker.

9. Lola Jade

Lola Jade Actief lid

24 apr 2012
    108
    0
    0
    NULL
    NULL
    bedankt! Klinkt bemoedigend. Ik dacht al dat er iets mis was...

Deel Deze Pagina